Millä kuljetan lapsen hoitoon?

23.03.2010
441
0
16
Tyhmä otsikointi, mutta oon tässä miettinyt pääni puhki, millä ihmeen ilveellä kuljetan tuon nuorimmaiseni huomenna hoitoon...

Pulkalla ei enää pääse, kun tiet on sulat tai sitten hiekoitettu, lapsi on niin iso, että rattaat ei oikein enää tule kysmykseen, autoa ei nyt ole käytössä (sehän tässä hankaluus onkin), pyöräilykelitkään ei vielä oikein ole lapselle sopivat, ja mun pyörän avain on hävöksissä (sekin vielä!)... kuitenkin matkaa päiväkotiin on yli 2 km, eli hiukan liian pitkä lapsen kävelläkään. Tai kyllä se sen varmaan jaksaisi kävellä, mutta aikaa menee ihan tuhottomasti. Niin ja busseja ei mene järkevästi, ja taksikin - hiukan hölmöläisen hommaa. Vai?

Jäikö nyt jotakin oleellista huomaamatta?

Jos sitten tilapäisesti rattailla? Tai koetat saada naapurilta kyydin? Kottikärryillä? Hm...etsit sen pyörän ja jos et jäisen maan takia halua ajaa niin lapsi tarakalle ja talutat?

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Jos sitten tilapäisesti rattailla? Tai koetat saada naapurilta kyydin? Kottikärryillä? Hm...etsit sen pyörän ja jos et jäisen maan takia halua ajaa niin lapsi tarakalle ja talutat?

Kai se on rattaat kaivettava naftaliinista... harmi vaan kun pesin ne jo myyntiä varten, ei huvittaisi sotkea enää uudelleen :/ . Mutta en siis tunne ketään naapuria, joka menisi aamulla pk:n suuntaan. Lapsen on vielä hankalaa pyöräillä itse, kun on jäätä ja sohjoa ja kaikkea. Ja mun pyöräni ei liiku mihinkään, kun se on lukossa ja avain hukassa (en ole pyöräillyt talvella)... Oliskohan taloyhtiöllä kottikärryjä, joita lainata :laugh: :laugh: :laugh: ?

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Alkuperäinen kirjoittaja t:

Kai se on rattaat kaivettava naftaliinista... harmi vaan kun pesin ne jo myyntiä varten, ei huvittaisi sotkea enää uudelleen :/ . Mutta en siis tunne ketään naapuria, joka menisi aamulla pk:n suuntaan. Lapsen on vielä hankalaa pyöräillä itse, kun on jäätä ja sohjoa ja kaikkea. Ja mun pyöräni ei liiku mihinkään, kun se on lukossa ja avain hukassa (en ole pyöräillyt talvella)... Oliskohan taloyhtiöllä kottikärryjä, joita lainata :laugh: :laugh: :laugh: ?

Laita rattaisiin joku peitto suojaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen on liian iso rattaisiin mutta liian pieni kävelemään 2km?

Ikää kohta 5 v. Kyllä lapsi tietty mahtuu rattaisiin jos pakko on, mutta en viitsisi niitä ottaa enää uudelleen käyttöön kun ovat jo Huutiksessa myynnissä. Ja hyvin jaksaa kävelläkin, mutta se on vain niin hidasta. No, ehkä me noustaan kukonlaulun aikaan ja töpöstellään hoitoon :D.

Meidän just kohta 4v ei aamulla kävelis reippaasti 2 km matkaa.
Päiväkotiin lähtö on muutenkin usein takkuista joten matkaan sais varata ihan kohtuuttomasti aikaa.

Varmaan jos ois tottunut joka aamu ton matkan käveleen , mutta ei kyllä äkkiseltään.

Ikää kohta 5 v. Kyllä lapsi tietty mahtuu rattaisiin jos pakko on, mutta en viitsisi niitä ottaa enää uudelleen käyttöön kun ovat jo Huutiksessa myynnissä. Ja hyvin jaksaa kävelläkin, mutta se on vain niin hidasta. No, ehkä me noustaan kukonlaulun aikaan ja töpöstellään hoitoon :D.

Ottakaa yhteisen ajan kannalta ;) Eiköhän se siitä, muistaa vaan todellakin varata tarpeeksi aikaa ja kärsivällisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Tosiaan, liian iso rattaisiin. Kannattaa opettaa lapsi ihan vaan kävelemään. Yllättävänpitkiä matkoja pienetkin muksut jaksaa kävellä, kunhan ensin jaksaa totuttaa ne siihen kävelemiseen. :)

Ja niin kuin sanottu, kävelee kyllä tuon matkan, mutta hidasta on. Ja minun pitää tuon tarhamatkan (2 km) lisäksi kävellä vielä melkein 4 km kaupunkiin, missä pitää olla klo 8.00. Siinä mielessä olisi siis kiva, jos pääsisi nopeammin...

Joko ne rattaat tai sitten kävelette.
Meillä kanssa matkaa pikkasen vajaa 2km eikä matkaan nyt kauhean kauaa mene.

Jos ei ole tottunut kävelijä ( jää siis helposti tutkimaan maisemia ja ajattelemaan ) niin kannattaa tosiaan varata aikaa matkaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Meidän just kohta 4v ei aamulla kävelis reippaasti 2 km matkaa.
Päiväkotiin lähtö on muutenkin usein takkuista joten matkaan sais varata ihan kohtuuttomasti aikaa.

Varmaan jos ois tottunut joka aamu ton matkan käveleen , mutta ei kyllä äkkiseltään.

Siksi kysyinkin, kun en tiedä.. :) Ei varmaan aamulla niin.. en minäkään mielelläni silloin kävelis mihinkään :D

Mielikuvitusta kehiin... ottakaa kilpailu kumpi eka tarhan pihassa, kerro kiva tarina samlla kun kävelette tms.... mitä vaan millä lapsi unohtaa että joutuu kävelemään. Mun 4v tyttö käveli joka aamu kerhoon 3km ja ihan reippasti se meni. Tosin neiti oli hyvin tottunut tallustelija.

Yhteistyössä