V
"vieras"
Vieras
Eli hän on ollut toistaiseksi pari päivää viikossa ns. virikehoidossa, olen yksinhuoltaja ja minulla on useampi lapsi. Isompien koulupäivien ajan lapsi kyselee koko ajan sisaruksiensa perään, odottaa kavereita (isoveljiensä kavereita ja isoveljiään siis). Hoitopäivinä lähtee tosi mieluusti aina hoitoon, kun on kavereita joiden kanssa leikkiä. Nyt on ongelmana se, että kotihoidontuen kuntalisää ei saa ollenkaan jos yksikään perheen lapsista on hoidossa, minkä tietysti ymmärrän, mutta minulle tuo tarkoittaa yli 300e menetystä tuloissa enkä taida tulla toimeen ilman. Nuorin lapsista on siis vielä vauva.
Ok, jos otan pojan pois hoidosta, pitäisi olla aika paljon tekemistä, menemistä jne. Täällä ei ole harrastuksia (kansalaisopistossa kerran viikossa 1h liikuntakerho jonne kyllä voidaan mennä), leikkipuistossa ollaan käyty eikä siellä ole muita lapsia, perhekerhoja ei ole (tarkalleen ottaen joka toinen viikko on 2h mutta aikaan jolloin emme pääse).. tahtoisin mieluusti olla aktiivinen lasten kanssa, mutta antakaa ideoita. Metsäretkiä tehdään heti kun taas päästään, kotona askarrellaan, pelaillaan lautapelejä jne. mutta tuntuu että sekään ei oikein riitä :/
Miten voikin useamman lapsen äiti tuntea itsensä näin avuttomaksi.
Ok, jos otan pojan pois hoidosta, pitäisi olla aika paljon tekemistä, menemistä jne. Täällä ei ole harrastuksia (kansalaisopistossa kerran viikossa 1h liikuntakerho jonne kyllä voidaan mennä), leikkipuistossa ollaan käyty eikä siellä ole muita lapsia, perhekerhoja ei ole (tarkalleen ottaen joka toinen viikko on 2h mutta aikaan jolloin emme pääse).. tahtoisin mieluusti olla aktiivinen lasten kanssa, mutta antakaa ideoita. Metsäretkiä tehdään heti kun taas päästään, kotona askarrellaan, pelaillaan lautapelejä jne. mutta tuntuu että sekään ei oikein riitä :/
Miten voikin useamman lapsen äiti tuntea itsensä näin avuttomaksi.