Millä korvata kerma kiusauksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Alkais maidoton dieetti. Mutta millä korvata kerma ruoissa? Onko jollain merkillä jotain pelkkaa kasvikermaa tms.? Ja jos on missä ne kaupassa on - kermahyllyn vieressä?

Entä missä ne kaura ja soijamaidot sijaitsee, millä hyllyllä?

Kaurakerma ainakin toimii tosi hyvin. Riippuu vähän kaupasta, ne saattaa olla maitohyllyillä tai sitten maitohyllyjen läheisyydessä tavallisessa hyllyssä, joissain kaupoissa kananmunien lähellä tavallisissa hyllyissä. Kaurakermat eivät siis yleensä vaadi avaamattomina kylmäsäilytystä.

Meillä lapsi ei siedä pisaraakaan laktoosia, joten ruokakerman sijaan käytössä on kaikessa ruuanlaitossa soija- tai kaurakerma. Edullisin ja parasta on Alpron ruokakerma (soija) ja se on laktoositonta ruokakermaa edullisempaakin. Sokoksessa se sijaitsee ainakin meillä jauho-muro-maitojauhehyllyjen luona ja kaurakermajutut olen nähnyt olevan myös maitohyllyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Laktoosittoman ruuan laittaja:
Meillä lapsi ei siedä pisaraakaan laktoosia, joten ruokakerman sijaan käytössä on kaikessa ruuanlaitossa soija- tai kaurakerma. Edullisin ja parasta on Alpron ruokakerma (soija) ja se on laktoositonta ruokakermaa edullisempaakin. Sokoksessa se sijaitsee ainakin meillä jauho-muro-maitojauhehyllyjen luona ja kaurakermajutut olen nähnyt olevan myös maitohyllyssä.

Meillä myös miehellä maidoton ruokavalio ja tuota alproa ollaan mekin käytetty vuosia. Todella hyvät laatikot, kiusaukset ja kastikkeet sillä saa aikaiseksi.
Sitten löytyy sellainen merkki kuin; Go Green.

Kaurakermaa meillä käytetään, ja siitä teen kuopukselle myös makaronilaatikon. Meillä poissa myös muna ja soija (mm.).

Ja Go Greenin Vanilla on aika kelvollista vaniljakastikkeen korvaajaa. Itse en onneksi enää diettaa, kun en enää imetä. Tsemppiä!

Mielenkiinnosta kysyn, että ovatko nämä kevyempiä vaihtoehtoja kuin ruokakermat? Paljonko näissä on siis rasvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:

Meillä myös miehellä maidoton ruokavalio ja tuota alproa ollaan mekin käytetty vuosia. Todella hyvät laatikot, kiusaukset ja kastikkeet sillä saa aikaiseksi.
Sitten löytyy sellainen merkki kuin; Go Green.

Mitä oireita miehes saa maidosta?

Yhteistyössä