Millä konstein te reilusti ylipainoiset laihdutatte tai olette laihduttaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva

Vieras
Tuli tää mieleen tuosta uudesta reseptivapaasta laihdutuslääkkeestä.

Mä paisuin lähes 40kg alle vuodessa kilpirauhasen vajaatoiminnan tähden. Nyt sitten olen aloitellut tuon kilomäärän tiputtamista ja tiedän, että edessä on pitkä ja raskas tie, koska tuo vajis ei ainakaan helpota mun urakkaa. Meinaa välillä katkeruus iskeä (miksi tuo sairaus tuli just mulle), mutta en mä silti aio periksi antaa. Vuoden parin sisällä meinaan taas olla juoksukunnossa.

Niin, se mun tapa. Mä käyn kolme kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä reilun tunnin lihaskuntotreenin, menen salille ja tulen sieltä pois reippaasti kävellen (yht. 5-6km). Sitten yhtenä päivänä viikossa kuntopyöräilen/sauvakävelen/crossailen 1-1,5h.

Ruokavalio mulla meni ihan uusiksi entiseen nähden (vaikka vanhan ruokavalion takia en ylipainoiseksi tullutkaan). Syön päivässä kasviksia, vihanneksia, marjoja ja hedelmiä min. 600-700g, juon pari litraa vettä, syön ihan tavallista kotiruokaa, kaikki käyttämäni viljatuotteet (+ riisit ja pastat) ovat täysjyvää. Paljon maustamatonta maitorahkaa, raejuustoa. Kanaa, kalaa, vähärasvaista lihaa, oliivi- ja rypsiöljyä jne jne.

Mulla nyt lähtenyt viidessä viikossa neljä kiloa, mutta vyötärö on kaventunut jo kymmenen senttiä! Vyötärön kaventumista saanen kiittää liikunnasta ja siitä, että olen vaihtanut sekalaiset hiilihydraatit ns. hyviin hiilihydraatteihin.

olen itse kilpparin vajaatiomintaa sairastava. Nyt olen laihduttanut 20kg xtravaganza-laihdutusryhmässä helmikuun alusta. Toinen 20kg vielä tavoitteena. Kallista, mutta tehokasta.

Mun kaveri tiputti vuosi sitten viidessä viikossa nutrileteilla 30kg. Mutta se on jo lihonnut ne takaisin ja 5kg ylikin. Mä luulen ap, että sun tapa on oikein hyvä tapa. Tsemppiä jatkoon!

Yhteistyössä