millä keinoilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hebuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hebuli

Vieras
parannan poitsun unia. Poitsu on kohta vuoden ja korvatulehduksen jälkeen yöunista tulleet todella vaikeat. Eli heräilee yöllä 2-5 kertaa. Yleensä rauhoittuu uudelleen kun pikkaisen pepusta heiluttaa. Mutta joka yö on ainakin kerran pidempi hereillä olo aika milloin ei rauhoitu kun maidon kanssa. Viime yönä olitiin hereillä 2 tuntia 3-5 kun poitsu ei rauhoittunut millään. Maidon juotuaankin oli todella levoton. Jotan auttakaa. Minun pitäisi aloittaa työt tammikuunalussa enkä saa tällä tyylilläkään nukuttua kun neljä tuntia mitä sitten kun joudun menemään töihin. Jotain on pakko keksiä.

Joo tuttu juttu...Mulla on 2v tyttö ketä herää vielläkin ainakin 3 kertaa yöllä..pahimmillaan puolen tunnin välein..ja käyn töissä...että pikkasen väsyttää...rauhottuu kuin annan pullon vaikka normaalisti tuon ikäiset eivät tarvitse pulloa öisin mutta pakkohan on saada nukkua edes jotenkin.En tiedä miten auttaisin sinua kun itellänikin alkaa keinot olla vähissä mutta olen kuullut jostain unikoulusta mikä järjestetään neuvolan kautta se on 1-3 vuotiaille,ajattelin ottaa selvää asiasta.Sinuna ottaisin kanssa selvää asiasta ettei se pitkittyisi näin pitkälle kuin minulla mutta voihan olla että lapsellasi menee se itsestään ohi,EHKÄ!!! Voimia sinulle!!!Et ole ainut =)

Koita vain mahdollisimman hyvin palauttaa lapsi ainakin samoille nukkumistavoille kuin ennen korvatulehdusta.. Jokin pienimuotoinen unikoulukin voisi olla ratkaisu? Omille lapsilleni en kyennyt pitämään unikoulua vaan annoin ajan tehdä tehtävänsä ;) Tuolle pienemmälle olin vielä kuukausi sitten harkitsemassa unikoulua, mutta nyt hänkin on jo alkanut yönsä nukkua jokseenkin hyvin... Jokatapauksessa olen itse miettinyt myös, että pienen huonon nukkujan kanssa olisi työssäkäynti varmasti melkoisen raskasta! Kyllä lapset saattavat heräillä vielä isompinakin kesken unien, mutta nukkuminenvoi silti jatkua suurimmaksi osaksi ilman vanhempien apuja. Kysele neuvolasta neuvoja, me ainakin saatiin unikouluohjeet sitä kautta ja niitä voi mielestäni myös räätälöidä itselle sopivaksi. Jaksamisia :flower:

Yhteistyössä