Alkuperäinen kirjoittaja HipHei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiphei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas ihmettelen, miten kukaan kehtaa lennättää pieniä kakaroitaan huvikseen ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa näinä ilmastonmuutoksen aikoina. Jollekin alle kouluikäiselle on ihan sama pulikoiko se Playa de Las Americanoksessa, Puuhamaassa tai Ikaalisten kylpylässä.
Lapsen maailma tai ajattelu ei siitä avarru. Luonto vain kärsii.
Oletko ajatellut kulttuuria? matkustelu avartaa, kannattaa kokeilla =)
Oletko ajatellut ymmärtää lukemaasi? Puhuin alle kouluikäisistä kakaroista, joita roudataan Kanarialle tai Sunny Beachille uimaan viikoksi altaassa ja syömään suomi-baarin lihapullia. Siitä on kulttuuri kaukana.
Ja kyllä, matkailu avartaa, olen kokeillut ja työskentelan matkailualalla - samoin tietoisuus matkailun ympäristövaikutuksista, kannattaa kokeilla =)
Eli "kakaroilla" ei ole oikeutta matkailuun mutta sinulla on?
Kuka kertoi menevänsä Kanarialle syömään suomi baariin lihapullia?
Mikä mättää? Sanoin, että "kakarat" saavat saman tyydytyksen altaassa pulikoimisesta ja vanhempien kanssa olemisesta alle kouluikäisenä ihan täällä Suomessakin - ei siihen kanarioita tarvita. Lapset eivät tee päätöksiä matkailusta, vaan heidän vanhempansa ne päätökset tekevät.
Ja tiedoksesi - olen matkatoimistossa töissä ja lapsiperheet matkustavat useimmmiten Kanarialle ja Sunny Beachille apartementoksiin. Jos et ole ko. kohteissa käynyt, ovat ne turistirysiä, joissa joka kerjäläinen puhuu suomea.
Kulttuurimatkailua voi harrastaa sitten isompien lasten kanssa, kun sen aika on.
Funktioni on nyt lähinnä se, että matkailua ja lentämistä pitäisi vähentää, koska se on ekologisesti kestämätöntä. Ja koska koen matkailualan ihmisenä maailman kuitenkin tärkeäksi tutustumiskohteeksi, voisi ne lentomatkat keskittää lasten kanssa siihen, kun siitä on oikeasti jotain hyötyä heidän henkiselle kasvulleen.