millä ihmeen rahalla jengi reissaa???!!! o.O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vakiovieras

Jäsen
29.11.2009
963
0
16
mä en ymmärrä :ashamed:

monet meidän tuttava/ystäväpariskunnat käy monta kertaa vuodessa etelässä / lapissa / laivalla / tukholmassa / kylpylöissä jne lomilla, yksikin pariskunta lähtee jo TÄNÄ VUONNA toisen kerran etelään toukokuussa ja viikko sitten palautuivat leviltä 2 viikon lomalta :o

monet samassa elämäntilanteessa kun me; rakentaneet = paljon lainaa maksettavana, työelämässä, perheellisiä, lemmikkieläimellisiä....

millä ne maksaa ne matkat? miten ne saa niin paljon lomaa töistä? millä rahalla ne elää niiden reissujen jälkeen? mihin ne lemmikit aina tunkee?
ja ennenkaikkea: mistä rahasta ne säästää ne matkakassat sun muut??!!! :o

oikeesti, meillä menee ihan jees, ei tarvii IHAN kädestä suuhun elää, mut ei jää suuria säästöönkään, tasan se pahanpäivänvara "yllättäviä" laskuja varten tms.
ei meil olis oikeesti varaa lähtee... :ashamed:

oon vähän kade :ashamed: :snotty:

Ne käyttävät rahaa eri tavoin kuin te. Johonkin pistetään rahaa, ja johonkin ei. Mulla ei oo muka varaa autoon ja kuljen bussilla. En myöskään matkusta lomilla. Mutta aina on rahaa ostaa rehuja takapihalle tai bongat legoja kirpparilta. :laugh:

no me reissataan kans aika paljon (6 henkinen perhe ollaan) mutta mä varaan aina lennot ja hotellit netistä (esim. hiihtolomalla koko porukalle lennot ja hotellihuone viikoksi 1000e) . maksetaan lennot ennen reissua ja säästetään hotellia varten rahat, sit eläminen kohteessa tapahtuu lomarahoilla . koira on anoppilassa tai kaverilla. lomaahan saa kesällä sen 4 viikkoa ja talvella viikon. :)

Jos olisimme molemmat vakituisissa töissä, niin voisimme matkustaa muutaman kerran vuodessa. Koska tuli säästettyä silloin kun se oli mahdollista (ennen lapsia työssäkäydessä ja silloin kun lapset pieniä ja tarpeet pienet).

Mutta koska vaan toisella työtä niin elämä tuota samaa kuin teillä eli ei mitenkään ankeaa, joskus käymme ravintolassa jne. mutta ulkomaille ei lähdetä yhden palkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja una:
no me reissataan kans aika paljon (6 henkinen perhe ollaan) mutta mä varaan aina lennot ja hotellit netistä (esim. hiihtolomalla koko porukalle lennot ja hotellihuone viikoksi 1000e) . maksetaan lennot ennen reissua ja säästetään hotellia varten rahat, sit eläminen kohteessa tapahtuu lomarahoilla . koira on anoppilassa tai kaverilla. lomaahan saa kesällä sen 4 viikkoa ja talvella viikon. :)

ainiin ja se eläminen: me sit säästetään siitä että ei voida ostaa kaikkea kivaa esim kotiin mitä haluaisi , ja joskus eletään muutama viikko kaurapuurolla (no ei nyt ihan) että saa matkaa maksettua. jostainhan on tingittävä.

Kellä tahansa tilastollisesti keskituloisella on varaa reissata halutessaan, kun paljon pienempituloisillakin on. Meilläkin oikeasti pienituloisina ja talovelkaisina olisi varaa matkustella, jos tingittäisiin paljosta muusta, mutta ei haluta.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä en tiedä, ehkä ovat kovia säästämään tai jotain..

me päästään reissuun koska mummu nakkas lusikan nurkkaan niin äitee maksaa nyt matkan...

tätä korttia ei varmaan kovin monesti vetää.. :D
*
Osaonttoni kuoleman johdosta, eiole tarkoitus nauraa sille

Alkuperäinen kirjoittaja Valintoja:
Kellä tahansa tilastollisesti keskituloisella on varaa reissata halutessaan, kun paljon pienempituloisillakin on. Meilläkin oikeasti pienituloisina ja talovelkaisina olisi varaa matkustella, jos tingittäisiin paljosta muusta, mutta ei haluta.

eikä välttämättä tarvitse edes tinkiä mistään.. kyllä mäkin saisin kasaan 1900? vuodessa jos lopettaisin tuon typerän tupakoinnin ja laittaisin joka kk sen saman summans ivuun mitä muuten käyttäisin tupakkaan.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

me päästään reissuun koska mummu nakkas lusikan nurkkaan niin äitee maksaa nyt matkan...

*

joo eihän tällästä kovin usein tapahdu.. :D

me ollaan reissattu aiemmin esim talomyynnistä saaduilla rahoilla (äitee käytti silloin osan matkailuun) ja nyt sitten mummun kuoltua tehdään reissu.. toki valtaosa niistä rahoista meni ihan hyötykäyttöön..

Alkuperäinen kirjoittaja Kuules:
Ei kait se muille kuulu,mitä rahaa pankkitilillä seisoo;perintöä tms.
Eikö ole aika uteliasta miettiä noin. Jokainen elää miten elää.
Mitä se muille kuuluu?

kunhan ihmettelin kun taas oli fb-päivitystä kahdelta eri tyypiltä et matkat varattu vaikka kummatkin tietojeni mukaan ihan persaukisia :xmas:
mut siis ihan olen iloinen ihmisten puolesta jotka voivat matkustella, itsellä kun tuntuu kovin kaukaiselta mahdollisuudelta ja tokihan se harmittaakin. ja olen myös hieman kade :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
Mitä se muille kuuluu?

kunhan ihmettelin kun taas oli fb-päivitystä kahdelta eri tyypiltä et matkat varattu vaikka kummatkin tietojeni mukaan ihan persaukisia :xmas:
mut siis ihan olen iloinen ihmisten puolesta jotka voivat matkustella, itsellä kun tuntuu kovin kaukaiselta mahdollisuudelta ja tokihan se harmittaakin. ja olen myös hieman kade :ashamed:

näihin tietoihin ei kannata koskaan luottaa - oli ne suuntaan tai toiseen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lomarahoilla ja säästämisellä pääsee ihan kivasti vaikka minne.
matkat ei loppupeleissä ole hirveän kalliita edes ..

mä oikeesti mietin et ajalla tammikuu-toukokuu 2 viikon etelänmatkaa matkoineen ja käyttörahoineen ja hotelleineen + 2 viikkoa levillä mökillä, rukalla laskemassa, baareissa jne...

ei ainakaa mun lomarahat riittäs :o

no joo, ehkä multa puuttuu säästämisen jalo taito :D
ja onneks kohta on kesä :heart:

Mitä se muille kuuluu?

näihin tietoihin ei kannata koskaan luottaa - oli ne suuntaan tai toiseen ;)

no mä luotan nimenomaan näissä kahdessa tapauksessa, muista en mene sanomaan mitään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

*

joo eihän tällästä kovin usein tapahdu.. :D

me ollaan reissattu aiemmin esim talomyynnistä saaduilla rahoilla (äitee käytti silloin osan matkailuun) ja nyt sitten mummun kuoltua tehdään reissu.. toki valtaosa niistä rahoista meni ihan hyötykäyttöön..

eli siis sun vastaus on että sun äiti on maksanut teidän matkat?

olen yksinhuoltaja ja työkseni sairaanhoitaja, mutta reissaan silti teini-ikäisen tyttöni kanssa ulkomaillan kerran tai kaksi vuodessa ja käymme täältä pohjoisesta helsingissä lentämällä 4-5 kertaa vuodessa. en käytä alkoholia (saati polta) joten siinä säästyy ainakin jonkin verran rahaa. elämme normaalisti, tytön kaverit eivät usko minun olevan yh sairaanhoitaja vaan luulevan tyttäreni elävän varakkaassakin perheessä. se on kai valinta, ei me mistään tingitä. päinvastoin.

lomarahoilla ja säästämisellä pääsee ihan kivasti vaikka minne.
matkat ei loppupeleissä ole hirveän kalliita edes ..

mä oikeesti mietin et ajalla tammikuu-toukokuu 2 viikon etelänmatkaa matkoineen ja käyttörahoineen ja hotelleineen + 2 viikkoa levillä mökillä, rukalla laskemassa, baareissa jne...

ei ainakaa mun lomarahat riittäs :o

no joo, ehkä multa puuttuu säästämisen jalo taito :D
ja onneks kohta on kesä :heart:

mies on vakitöissä ja bruttotulot ihan ok. siis keskituloinen, ja ei ne lomarahat kyllä tällaiselle nelihenkiselle perheelle riitä yhteen ainoaan ulkomaanmatkaan. alle tonnin muistaakseni lomarahat.

Veikkaisin, että priorisoivat. Aina jos kaupassa ollessa ja heräteostoksiin sortumaisillaan miettii että ostanko tämän vai matkustanko, niin kohta on jo reissussa.

Ja ei siellä perilläkään välttämättä kulu paljon rahaa, varsinkin jos menevät syvälle Itä-Eurooppaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka:
olen yksinhuoltaja ja työkseni sairaanhoitaja, mutta reissaan silti teini-ikäisen tyttöni kanssa ulkomaillan kerran tai kaksi vuodessa ja käymme täältä pohjoisesta helsingissä lentämällä 4-5 kertaa vuodessa. en käytä alkoholia (saati polta) joten siinä säästyy ainakin jonkin verran rahaa. elämme normaalisti, tytön kaverit eivät usko minun olevan yh sairaanhoitaja vaan luulevan tyttäreni elävän varakkaassakin perheessä. se on kai valinta, ei me mistään tingitä. päinvastoin.

no sairaanhoitajilla on hyvät palkat ja yksi lapsi on yksi lapsi. ehkä ap:lla monta lasta.

kummallista että lapsesi kaverit eivät ole käyneet teillä jos eivät tiedä että asuu vain äidin kanssa ja tämän ammattia.

Yhteistyössä