millä ihmeen rahalla jengi reissaa???!!! o.O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ystäväni perheinen asuu pienesä vanhassa asunnossa vuoralla, syö tyyliin: keitettyjä perunoita ja hernekeittoa, ei koskaan mitään tuoretta, hedelmiä tai muuta sellaista. lasten vaatteet ostetaan KAIKKI kirppikseltä, (ja sen kyllä huomaa). kaikki muutkin kamat on halpoja. niin, sillä lailla jää sitten rahaa matkustaa monta kertaa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja HipHei:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Me esim maksetaan talolainaa suuremmalla summalla, kuin moni muu. Otettiin mieluummin 15v maksuajalla, kuin 30v. Toisekseen ollaan varmaan sen verran pihejä, ettei raskita pistää matkusteluun hirveitä summia. Ihan kotimaassa muutaman kerran vuodessa pikku reissuja tehdään. Mulle ainakin iskee piheys, kun ajattelen, et säästöistä menis viikossa tonni kaks ihan vaan humputtelun takia. :snotty:
Mutta siis, moni naillä tuloilla reissais kyllä varmasti paaaaljon enemmän. Mä en niitä ulkomaanmatkoja oikeesti edes kaipaa.
Monesti tuntuu että "köyhemmät" reissaa enemmän. Lainarahallako vai millä? En tiedä.

Ennemmin laitan rahani reissuun kuin uuteen lattiaan =)
Muistot elää joka päivä näistä mahtavista matkoista ja sitä ei voi edes rahalla ostaa ! Matkan onneksi voi ..

Minä taas ajattelen, että koti on se, jossa vietetään aikaa kaikkein eniten. Sen takia haluan myös satsata nimenomaan kodin viihtyisyyteen ja kotoisuuteen. Kunnon talo kivasti laitettuna hyvällä paikalla parantaa
elämisen laatua paljon enemmän kuin mikään reissu.

Tosin kyllä mekin reissaamme, mutta ehkä vain kerran vuodessa jonnekin kauemman koko perheen voimin ja sitten lisäksi kotimaassa reissuja plus ehkä jotakin Tukholmaa tai Tallinnaa. Omin päin teen lisäksi joitakin reissuja.

Matkoja mieluummin käytämme rahaa ok-taloon ja huvilaan reilummin.

No tämä on se kysymys minkä kaikki tekee itse, mikä on tärkeintä?
Meille se on reissaaminen, esim. parketissa on nyt kolhuja ja voishan sen laittaa mutta ennemmin laitan rahat nyt pariin matkaan :)

Omakotitalo on ja hyvällä paikalla, sitä kerkeää rempata vielä monesti mutta maailma on iso ja sitä ei kerkeä hetkessä nähdä!

Mä en tajua, miksi matkustamista pidetään vielä luksuksena. Halpalentoyhtiöiden takia lentolippuja saa ravintolaillallisen hinnalla . Majoituksessa voi säästää menemällä vaikka ystävien luo.
Yleensä ulkomailla ruokakin on halvempaa kuin Suomessa, joten itse ainakin säästän elämisessä, jos olen 2 viikkoa vaikka etelä-euroopassa kuin suomessa.

Meillä vaikeinta on ollut elukoille hoitopaikan löytäminen, nyt on onneksi hyvä vakkaripaikka.
Lomaa saa niin paljon kuin jaksaa tehdä ylimääräistä varastoon tai ottaa palkatonta.
Ollaan varmaan aika keskituloisia ja reissataan suht paljon, n.8000-kymppitonni menee varmaankin vuodessa.

Meillä on niin päin että kaikki kaverit on aina p.a siinä mielessä että ei ole varaa syödä ulkona, matkustella tai edes aina lähteä leffaan tms.
En tiedä mistä johtuu koska oletan että tuloissa ei ole huimia eroja.

Minä taas ihmettelen, miten kukaan kehtaa lennättää pieniä kakaroitaan huvikseen ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa näinä ilmastonmuutoksen aikoina. Jollekin alle kouluikäiselle on ihan sama pulikoiko se Playa de Las Americanoksessa, Puuhamaassa tai Ikaalisten kylpylässä.

Lapsen maailma tai ajattelu ei siitä avarru. Luonto vain kärsii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas ihmettelen, miten kukaan kehtaa lennättää pieniä kakaroitaan huvikseen ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa näinä ilmastonmuutoksen aikoina. Jollekin alle kouluikäiselle on ihan sama pulikoiko se Playa de Las Americanoksessa, Puuhamaassa tai Ikaalisten kylpylässä.

Oletko ajatellut kulttuuria? matkustelu avartaa, kannattaa kokeilla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hiphei:
Meille se on reissaaminen, esim. parketissa on nyt kolhuja ja voishan sen laittaa mutta ennemmin laitan rahat nyt pariin matkaan :)

Omakotitalo on ja hyvällä paikalla, sitä kerkeää rempata vielä monesti mutta maailma on iso ja sitä ei kerkeä hetkessä nähdä!

Näin se just menee, että kukin tyylillään. Varmaan meillä on sekin, että minä matkustin ihan tolkuttomasti pitkin maailmaa opiskeluaikana ja ennen lapsia, joten nyt ei ole enää sellaista paloa nähdä maailmaa kuin ennen.

Mutta toisaalta on tässä 3-4 ulkomaanreissua tulossa lähikuukausina, että ei se ihan kokonaan taakse jäänyttä elämää ole vieläkään. =)

Oletko ajatellut ymmärtää lukemaasi? Puhuin alle kouluikäisistä kakaroista, joita roudataan Kanarialle tai Sunny Beachille uimaan viikoksi altaassa ja syömään suomi-baarin lihapullia. Siitä on kulttuuri kaukana.

Ja kyllä, matkailu avartaa, olen kokeillut ja työskentelan matkailualalla - samoin tietoisuus matkailun ympäristövaikutuksista, kannattaa kokeilla =)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Näin se just menee, että kukin tyylillään. Varmaan meillä on sekin, että minä matkustin ihan tolkuttomasti pitkin maailmaa opiskeluaikana ja ennen lapsia, joten nyt ei ole enää sellaista paloa nähdä maailmaa kuin ennen.

Mutta toisaalta on tässä 3-4 ulkomaanreissua tulossa lähikuukausina, että ei se ihan kokonaan taakse jäänyttä elämää ole vieläkään. =)

Mullakin on verissä tuo matkustelu, olen kanssa pienestä asti matkustellut mutta missään vaiheessa ei pahempaa suvanto vaihetta ole ollut.
Nyt on pakko vaan valita mitä tekee kun itse olen työtön ja miehen tuloilla eletään :)

Oikeastaan, luulen, että se kulttuuriin tutustuminen onnistuu hyvin kotona istuessakin..matkustellessa olen huomannut, että se ei ole lainkaan vähäpätöinen seikka, että muualla omaan itseensä on erilainen suhde ja etenkin yksin matkatessa laittaa itsensä likoon niin eri tavalla...mutta se on kyllä aika itsekästä ja epäekologista kaikkinensa se matkailu. Enkä puhu pelkästään lentomatkoista.
Joo, on se turismi sinällään vääristänyt kaikenlaista toimintaa historian aikana. Mulla onkin matkailuun sellanen viha-rakkaussuhde.

Oletko ajatellut ymmärtää lukemaasi? Puhuin alle kouluikäisistä kakaroista, joita roudataan Kanarialle tai Sunny Beachille uimaan viikoksi altaassa ja syömään suomi-baarin lihapullia. Siitä on kulttuuri kaukana.

Ja kyllä, matkailu avartaa, olen kokeillut ja työskentelan matkailualalla - samoin tietoisuus matkailun ympäristövaikutuksista, kannattaa kokeilla =)

Eli "kakaroilla" ei ole oikeutta matkailuun mutta sinulla on?
Kuka kertoi menevänsä Kanarialle syömään suomi baariin lihapullia?

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka:
olen yksinhuoltaja ja työkseni sairaanhoitaja, mutta reissaan silti teini-ikäisen tyttöni kanssa ulkomaillan kerran tai kaksi vuodessa ja käymme täältä pohjoisesta helsingissä lentämällä 4-5 kertaa vuodessa. en käytä alkoholia (saati polta) joten siinä säästyy ainakin jonkin verran rahaa. elämme normaalisti, tytön kaverit eivät usko minun olevan yh sairaanhoitaja vaan luulevan tyttäreni elävän varakkaassakin perheessä. se on kai valinta, ei me mistään tingitä. päinvastoin.

no sairaanhoitajilla on hyvät palkat ja yksi lapsi on yksi lapsi. ehkä ap:lla monta lasta.

kummallista että lapsesi kaverit eivät ole käyneet teillä jos eivät tiedä että asuu vain äidin kanssa ja tämän ammattia.

eiväthän kaikki koulukaverit meille kotiin asti päädy :O ja alla on myös omistusasunto uudelta alueelta merenrannasta, johon meillä ei myöskään "periaatteessa" pitäisi olla varaa. uskokaa pois ja taidattekin tietää, että teinityttö ei ole mikään halvimmaksi käyvä lapsi... no kuitenkin, ollaan onnistuttu hoitamaan asiat niin, että meillä on varaa matkustaa. uskon, että se onnistuu yhtälailla isommiltakin perheiltä. : )

no jos teinityöttö kustantaa sulle esim. 600 euroa kk (asuminen ja ruoka mukaanlukien) niin 2 lasta tekisi sun palkkaan sen 500 euron vajeen. lapsilisähän on vaan satasen per lapsi. eli kyllähän se vähentäisi niitä nettotuloja vuodessa sen 6000. euroa. jolla te teett kahdestaan jo aika monta matkaa.

eli kyllä mä katsoisin että olet varakas koska lapsia vaan yksi ja sairaanhoitajilla on suuret palkat ja varma työ.

just ja sairaanhoitajalla hyvä palkka :O
Kuka niin väittää?? Aina kun täällä näitä tulo galluppeja niin kaikilla jotain älyttömiä tuloja. Sairaanhoitajan peruspalkka tällä alueella on n. 2300? huitteilla. Eli en sillä kyllä paljon matkustele... käteen max 2000? parhaimpina aikoina kun tekee vuoroo pyhinä!

No me ollaan ihan keskituloinen perhe, rakennettiin uusi omakotitalo muutama vuosi sitten, auto tosin ei ole uudemmasta päästä, mutta se asia ei ole meille tärkeä. Mistään ei tarvitse pihistellä, ruokakaupassa ei säästellä ja vaatteita shoppailen silloin kun itse haluan (=usein lapsilleni + itselleni). Alkoholia ja tupakkaa emme käytä, harrastuksetkin lähes ilmaisia (lenkkeily+jumpat).Rahaa laitan kyllä myös säästöön ja minulla on säästötilillä ollut aina n. 2000-3500? pahan päivän varalle, tältä tililtä ei nostettu rahaa edes silloin kun rakensimme. Ja sama juttu miehellä. Joten kyllä sitä voi ihan "perusperhekin" matkustella parisen kertaa vuodessa+laivamatkat, kylpyläreissut ym matkat päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
No me ollaan ihan keskituloinen perhe, rakennettiin uusi omakotitalo muutama vuosi sitten, auto tosin ei ole uudemmasta päästä, mutta se asia ei ole meille tärkeä. Mistään ei tarvitse pihistellä, ruokakaupassa ei säästellä ja vaatteita shoppailen silloin kun itse haluan (=usein lapsilleni + itselleni). Alkoholia ja tupakkaa emme käytä, harrastuksetkin lähes ilmaisia (lenkkeily+jumpat).Rahaa laitan kyllä myös säästöön ja minulla on säästötilillä ollut aina n. 2000-3500? pahan päivän varalle, tältä tililtä ei nostettu rahaa edes silloin kun rakensimme. Ja sama juttu miehellä. Joten kyllä sitä voi ihan "perusperhekin" matkustella parisen kertaa vuodessa+laivamatkat, kylpyläreissut ym matkat päälle.

niin mut yleensä perusperhe harrastaa jotain mihin menee rahaa... ei meillä vaan lapsille riitä mikään lenkkeily ja jumpat :o No jos meillä ei kukaan harrastais mitään maksullista niin meillä jäis ihan älyttömästi ylimääräistä!

Mikä mättää? Sanoin, että "kakarat" saavat saman tyydytyksen altaassa pulikoimisesta ja vanhempien kanssa olemisesta alle kouluikäisenä ihan täällä Suomessakin - ei siihen kanarioita tarvita. Lapset eivät tee päätöksiä matkailusta, vaan heidän vanhempansa ne päätökset tekevät.

Ja tiedoksesi - olen matkatoimistossa töissä ja lapsiperheet matkustavat useimmmiten Kanarialle ja Sunny Beachille apartementoksiin. Jos et ole ko. kohteissa käynyt, ovat ne turistirysiä, joissa joka kerjäläinen puhuu suomea.

Kulttuurimatkailua voi harrastaa sitten isompien lasten kanssa, kun sen aika on.

Funktioni on nyt lähinnä se, että matkailua ja lentämistä pitäisi vähentää, koska se on ekologisesti kestämätöntä. Ja koska koen matkailualan ihmisenä maailman kuitenkin tärkeäksi tutustumiskohteeksi, voisi ne lentomatkat keskittää lasten kanssa siihen, kun siitä on oikeasti jotain hyötyä heidän henkiselle kasvulleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:
Mä en tajua, miksi matkustamista pidetään vielä luksuksena. Halpalentoyhtiöiden takia lentolippuja saa ravintolaillallisen hinnalla . Majoituksessa voi säästää menemällä vaikka ystävien luo.
Yleensä ulkomailla ruokakin on halvempaa kuin Suomessa, joten itse ainakin säästän elämisessä, jos olen 2 viikkoa vaikka etelä-euroopassa kuin suomessa.

Jeps :D Mä oon menossa ruotsiin lentäen, yks suunta maksaa 35?. Kerran kattelin, että olisin sillä summalla päässy moneen muuhunki paikaan...

Lapin reissu maksaa enemmän ku esim samanpituinen matka Roomaan tai Ateenaan.

Mikä mättää? Sanoin, että "kakarat" saavat saman tyydytyksen altaassa pulikoimisesta ja vanhempien kanssa olemisesta alle kouluikäisenä ihan täällä Suomessakin - ei siihen kanarioita tarvita. Lapset eivät tee päätöksiä matkailusta, vaan heidän vanhempansa ne päätökset tekevät.

Ja tiedoksesi - olen matkatoimistossa töissä ja lapsiperheet matkustavat useimmmiten Kanarialle ja Sunny Beachille apartementoksiin. Jos et ole ko. kohteissa käynyt, ovat ne turistirysiä, joissa joka kerjäläinen puhuu suomea.

Kulttuurimatkailua voi harrastaa sitten isompien lasten kanssa, kun sen aika on.

Funktioni on nyt lähinnä se, että matkailua ja lentämistä pitäisi vähentää, koska se on ekologisesti kestämätöntä. Ja koska koen matkailualan ihmisenä maailman kuitenkin tärkeäksi tutustumiskohteeksi, voisi ne lentomatkat keskittää lasten kanssa siihen, kun siitä on oikeasti jotain hyötyä heidän henkiselle kasvulleen.

No, sinä näet asiakkaasi, mutta esim. me tai moni muukaan tässä ketjussa ei ole sinun asiakkaasi, vaan varaa itse liput netistä, hotellit netistä jne.

Onneksi, koska tuommoinen hapannaama voi pilata lomafiilistä.

Tiedoksi myös että ne "kakarat" osaavat kyllä jo pienenä arvostaa muualla oloa, jopa kauopunkilomia, asummehan täälläkin kaupungissa. Ja myös lämpöä, sitä ettei tarvi pukea monta kerrosta ja että kesä jatkuu...

Me ollaan matkusteltu valmismatkoilla lähinnä äkkilähdöillä jonnekin Kreikkaan tai kerran Lontooseen. Kanarialla kävin kerran vauvan kanssa vanhempieni mukana. Sunny Beachillä ei oo oltu eikä mennä. Ne äkkilähdötkin napataan netistä tms. Eikä sielläkään istuta Suomi-baarissa.

Toki lentomatkauilu on epäekologista, mutta niin on autoilukin. Meillä taas ei ole autoa.

Kun täällä nyt kouhotetaan tästä matkailun epäekoloogisuudesta, niin tuli mieleen lentojen hinnat. Lentomatkailu saastuttaa, se on totta. Mutta miksi pirussa jopa Suomen SISÄLLÄ pääsee Helsingistä Ouluun halvemmalla lentäen kuin junalla? :o

Vaikka kuinka rakastankin junamatkailua, ja lapsetkin viihtyy junassa, niin kyllä me valitaan silti usein se halvempi vaihtoehto. Ei luonto meitä kiitä, mutta voi VR, VR, miten se kuvittelee pitävävänsä asiakkaat vuosien saatossa tällä menolla?

Sinun funktiosi? Oletpa nyt todella tärkeä ihminen.

Tiedätkö että pienikin lapsi nauttii jo vieraasta kulttuurista? Se ei välttämättä tarkoita muuta kuin elämän seuraamista ja uusia ruokia ym tapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Oikeastaan, luulen, että se kulttuuriin tutustuminen onnistuu hyvin kotona istuessakin..matkustellessa olen huomannut, että se ei ole lainkaan vähäpätöinen seikka, että muualla omaan itseensä on erilainen suhde ja etenkin yksin matkatessa laittaa itsensä likoon niin eri tavalla...mutta se on kyllä aika itsekästä ja epäekologista kaikkinensa se matkailu. Enkä puhu pelkästään lentomatkoista.
Joo, on se turismi sinällään vääristänyt kaikenlaista toimintaa historian aikana. Mulla onkin matkailuun sellanen viha-rakkaussuhde.

Teoria ei koskaan voi korvata käytäntöä.
Siksi opiskellessakin on aina työssäoppimisen jakso =)

Yhteistyössä