Millä ihmeen keinolla mä saisin vauvan nukkumaan ilman itkua ja tappelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotonta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me nukutaan vierekkäin parisängyssä. Ei huuda eikä itke, mutta ei heti rauhoitu unille. Valot vaan pois ja sitten maataan hiljaa. Joskus jaksoi kontata, nousta istumaan yms. tunninkin. Nukahti sit ku nukahti. Itse vain makasin ja näytin esimerkkiä. Jos pois lähti, kauhea huuto. Eli maataan vieressä kunnes nukahtaa. Nykyään odottelee suht paikoillaan unta ja laulelen tuutulauluja. Näin ollaan menty 2 vuotta.

Mä en käsitä, että vauvan pitäisi osata nukahtaa yksin. Kaikki ei osaa!!!!!!!! Ja sitä paitsi, unille ei tarvitse käydä huudon kanssa. Kun on vieressä makaamassa, lapsi kainalossa, niin ei siinä huudeta ja itketä.

Mä en voi muuta kuin IHMETELLÄ äitejä!!!!!!!!!! On täysin LUONNOLLISTA, että vauva ja varsinkin tuossa eroahdistusvaiheessa, ei osaa nukahtaa yksin. Siis uskomatonta edes ajatella, että "jätänpä vain sänkyyn ja nukahtaa yksin". Kuinka vieraantuneita te olette oikeasta elämästä ja vauvojenne tarpeista?????????? On vain hyväksyttävä, että vauva ei ole kuin nukke, jonka silmät saisi kiinni nappia painamalla!! Vauvojen tempperamentista riippuu, kuinka kauan menee, kunnes on rauhoittunut nukahtaakseen. Rauhoittuminen ei onnistu, jos vauvaa huudatetaan ja annetaan itkeä yksin. Nukahtamishetken ja nukkumaan käynnin tulisi AINA olla mukava yhdessäolon hetki ja vauvan kanssa ollaan, kunnes hän nukahtaa. Pitäisi osata lukea omaa vauvaa ja toimia hänen tarpeiden mukaan. Nyt hei mieti vähän, ap!!!

ota viereen vaan nukkumaan. Jo loppuu huudot ja nukahtamishetki nopeutuu. Usko pois! Pinnasänky on täysin luonnoton paikka. Ja kun vauvasi tosta kasvaa, niin protestointi lisääntyy. Jos haluat lisää tilaa teille, tee pinnasängystä sivuvaunu. Miksi elämä pitää tehdä niin helvetin hankalaksi. En tajua.

juma siis 8kk ikäisen pitäs itekseen nukahtaa jos tuntee sen selvästi turvattomaks? haloo taas?!?
meillä nuorempi ei nukahda itekseen ja on jo yli 2v, iltasatu luetaan ja siihen nukahtaa. nuorempi reilu vuosikas nukahtaa vartissa kun pitää kättä sängyllä. lapset on pieniä ja tarvitsevat sen turvallisuudentunteensa voidakseen nukahtaa, toiset nukahtavat helpommin kuin toiset, mutta jos lapsesi noin käyttäytyy niin sille et voi mitään! minun neuvoni on vaan että nukutat sen lapsesi niin kuin hän toivoo, sinä olet äiti, jonka kuuluu lasta hoivata! prkl!

aika auttaa. meillä oli sama juttu noin puolisen vuotta sitten, lopetin silittelyt ja lässyttelyt ja siirryin suoraan tassutteluun eli turhat löpinät pois, nukkuma-asentoon ja "iso käsi" selän/kyljen/lonkan päälle rauhoittamaan.

Mitään kommervenkkejä ei tarvita, kun otat vauvan makuuasentoon parisänkyyn ja menet itse makaamaan. Hetken voi siinä touhuta, mutta nukahtaa sit omia aikoja. Voit itse maata kokoajan silmät kiinni. Vauva seinän puolelle, parisänky siis nurkkaan kiinni.

Miksi nykyajan äidit olettaa, että vauvat tai pienet lapset osaisivat nukahtaa yksin????????

Yhteistyössä