Millä ihmeellä korvaan LEIVÄN aterioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallomaha

Vieras
Mulla on ollut pidempään selittämätöntä mahakipua ja turvotusta vatsassa ja on pakko kokeilla jotain. Syön tosi paljon leipää ja olen ollut yhdistävinäni tuon kipuilun leivän syöntiin... tai nyt päätin ainakin kokeilla olla ilman leipää. Syön vain täysjyvä/ruisleipiä.

Mutta millä ihmeellä korvaan leivän? Lämpimän ruuan kanssa en syö leipää, mutta aamu-, väli-, ja iltapala sisältää aina 1-2 palaa leipää. Mitä tilalle?

Aamu, väli ja iltapalalle otat vaikka maustamatonta jogurttia, tai keitettyjä kananmunia, rahkaa, marjoja. Jos et ole vähähiilarisella niin joku hedelmä tai vihanneskin menee.

Enemmän tottumiskysymys, hetki menee että osaa olla ilman.

tai sit kokeilet vähähiilarista leipää. ;) Ei välttämätöntä laittaa tohon viljaa laisinkaan + siinä ei ole hiivaa eli leipää, joka ei kuitenkaan ole vastaavasti turvottavaa kuin mullakin on tuo tavallinen mössö.

Reseptsin saat esim. karppaus.infon reseptiosiosta nimellä mantelileipä

jugurtti

En tiedä miten noissa muroissa on gluteenitonta vaihtoehtoa, sillä myslit etc tulee aamupalasta ja iltapalasta mieleen, et oisko niissä miten tarjontaa...

Marjakiisselit ym.

Vihannekset... piirakat...

Kiitos vinkeistä, täytyy käydä katsomassa tuo leipäohje!

Mä inhoon jogurttia ja puuroja, en vaan saa nieltyä niitä. Hedelmiin kait vois tottua, vaikka enemmän on aina se suolaisen nälkä kuin makean...

Voiko olla keliakiaa, jos ei ole ripulia? Mulla on ennemminkin ummetusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voiko olla keliakiaa, jos ei ole ripulia? Mulla on ennemminkin ummetusta.

Voi olla keliakia, voi oireilla vaan mahan turvotuksena tai olla täysin oireetonkin. Käy ihmeessä selvittämässä se, näkee verikokeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
miksi se pitää korvata jollain.
Syö enemmän pääruokaa. Tai vihanneksia, raakana jos mahdoll. Tulee hampaille töitä.

No mun on parempi syödä useampi pieni ateria vuorokaudessa kuin 2 isoa. Pysee verensokeri tasaisempana ja jaksaa paremmin.

Sehän se ongelma onkin, että syön paljon vihanneksia, mutta leivän kanssa/kaverina.

Pitänee alkaa tekemään salaatteja...

Yhteistyössä