millä hoitaa lapsen huuliherpestä?

Aciclovir hexal paketissa sanottiin, että sitä voi käyttää yli 2-vuotiaalle. Tämä on vielä halvempaa kuin Zovirax. Jostain olen kuullut, että hunaja auttaa. Hunajaa en ole itse kokeillut. Ai niin, vanhat ihmiset uskoo raa'an viinan apuun. Ei vain tunnu kivalta viinatupolla lapsen huulta pyyhkiä. Kai normaali desinfiointiaine ajaisi saman asian kuin tuo viinauskomus...

ööö... asutko pks-alueella? meillä ainakin terveysneuvonta 24h josta vois kysästä.. en tiedä missäpäin suomea toimii vaiko vain täällä.. hankala.. zoviraxin yms sopivuudesta en osaa lapselle sanoa.. mut toisaalta laastarilla lapsi ei ainakaan repis ja levittäs sitä muualle..

Alkuperäinen kirjoittaja .-.:
Aciclovir hexal paketissa sanottiin, että sitä voi käyttää yli 2-vuotiaalle. Tämä on vielä halvempaa kuin Zovirax. Jostain olen kuullut, että hunaja auttaa. Hunajaa en ole itse kokeillut. Ai niin, vanhat ihmiset uskoo raa'an viinan apuun. Ei vain tunnu kivalta viinatupolla lapsen huulta pyyhkiä. Kai normaali desinfiointiaine ajaisi saman asian kuin tuo viinauskomus...

ja mulla käväs kans mielessä desinfiointiaine/vodka tms sellanen..polttas pöpöt pinnalta.

Alkuperäinen kirjoittaja .-.:

pitääpi siis poiketa huomenna "apteekkiin".. rujon näkönen tuo herpesrakkula pikkusen huulessa (tosin vielä rujompi se oli suussa, ku kieli, ikene ja poskien sisäpinnat ihan vesikelloilla)