Lapsen huuliherpes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan itku

Vieras
Tyttäreni on 6-vuotias ja nyt on jo kolmas kerta kun hänelle on puhjennut huuliherpes ja rakkoja saattaa tulla jopa 3 kerrallaan. Kellään muulla meidän perheessä ei ole huuliherpestä tai edes sukulaisilla. En tajua mistä tyttär on tartunnan saanut.
Onko huuliherpekseen mitään muuta hoitoa kuin rasvat apteekista mitkä ei näytä tehoavan. Ja onko tämä huuliherpes nyt loppu elämän riesa?

Suurimmalla osalla on virus elimistössään joka herpeksen aiheuttaa. Kaikilla se vaan ei puhkea. Meillä on miehellä ja pojalla (10v) mutta minulla ei ole koskaan puhjennut. Zovirax on tehokas voide, ja aloita hoito heti kun oireet tulee!

se on loppuiän ongelma. Itselläni on, mutta muulla perheellä ei. Kokeilkaa herpes-laastareita tai voidetta. Minulla voi olla pari vuottakin, että ei puhkea, mutta sitten taas saattaa puhjeta ihan yllättäen. Yleensä liittyy stressiin.

Niinkuin tuossa muutkin sanoivat, niin teillä voi olla se piilevänä ja lapsi on sen voinut siten saada myös teiltä. Tuon ikäiselle varmaan laastari olisi paras? Ehkäisisi rakon räpläämistä ja suojelisi muita tartunnalta. Todella ikävä vaiva, mutta sen kanssa pystyy elämään, itsellä oireilee kerran parissa kolmessa vuodessa. Pahin vaihe yleensä reilun viikon verran.

Kannattaa yrittää selventää mikä sen laukaisee, kun se tuntuu vaihtelevan aika paljon eri henkilöiden välillä. Itselläni laukaisee joko pitkä sairastaminen tai kevättalven voimakas aurinko.

Käyttäkää typy lääkärissä ja pyytäkää tablettihoito (mulla oli acyraxia) kuurina. Itse söin sitä aikoinaan pitkänkin ajan ja herpes pysyi poissa. Nuo laastarit on myös käteviä ja varmaan hyviä juuri pienemmällä kun se rasva ei välttämättä pysy koko ajan siinä.

Itse tulin myös suosittelemaan tabletteja. Minullakin on ollut vuosia riesana huuliherpes, johon ei mitkään laastarit tai voiteet tuntuneet auttavan.Ne ehkä jopa pahensivat herpestä. Tabletit ovat olleet hyvin helppoja. Oireiden ilmaantuessa olen ottanut tabletin eikä herpes ole päässyt etenemään pitkälle.

Ja muistutuksen sanana: muistakaa hyvät ihmiset huolehtia siitä käsihygieniasta herpeksen aikana. Sukulaisellani herpes pääsi silmään ja hän sokeutui täysin :/

mulla ollu huuli herpes niin pitkään kun muistan! kannattaa tarkkailla että herpes ei tartu muualle kasvoihin todella inhottavaa ja rumaa(varsinkin näin naiselle) mulle puhkee herpes noin 2 kertaa vuodessa, syksysin ja keväisin(tuo ilman muutos) myös flunssassa puhkee kerpes. itellä ei oo ollenkaa sitä alkuoire vaihetta vaan tulee heti se rupi ja siihen ne rasvat ei enään niin hyvin auta. hankalaan herpekseen voi myös saada lääkäriltä suun kautta otettavia lääkkeitä, tai erikois rasvoja mutta yleensä herpes kerkeää parantua ennenku lääkäriajan onnistuu saamaan :D herpes paranee itestään noin 2-3viikkoa, apteekin rasvojen avulla noin 1-2viikkoa.

Yhteistyössä