Millä hävitän OHDAKKEET nurmikolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kirma

Aktiivinen jäsen
31.10.2007
1 406
0
36
Niitä on ÄLYTTÖMÄSI! Eilen kaivoin nurmikon täyteen reikiä, kun kiskoin niitä viheliäisiä juurineen. Mies kiitteli kun tuli töistä, nurmikko näytti myyrien kaivamalta. Ja silti en ollut saanut hommaa edes puoleen väliin.

Agrimarketista kävin kyselemässä jotakin myrkkyä, mutta myyjä sanoi, että ovat kaikki semmosia, että vievät nurmikonkin mennessään. Mutta mitä jos myrkkyä nätisti suihkauttaa vaan sinne ohdakkeen keskelle, miten siitä nurmikko voisi kärsiä?

Roundup:ia olen joskus laittanut ihan pikku pensselillä juuri yhteen kasviin kerrallaan, ruusukkeen keskelle. Se voi tappaa pienen laikun nurmikkoakin, luultavasti ei. Suihkepullo tappaa kyllä sitten jo muutakin.

me on kyllä tuhottu nurmikkoakin ohdakkeita myrkyttämällä,mutta tosiaan,jos sen myrkyn saa vain siihen ohdakkeeseen,niin kyllähän se lähtee.olikos liian vähän kalkkia,jos on ohdakkeita..?

Minä olen myrkyttänyt ohdakkeita Roundupilla (kai se noin kirjoitetaan) sillä tavalla, että olen tehnyt liuoksen sumutinpulloon ja sitten suikuttanut myrkkyä kasvin keskelle. Jos ei tuule, ruskea läntti jää melko pieneksi, mutta kyllähän myrkky hieman nurmikkoakin syö. Nurmikko kuitenkin kasvaa paikkaan uudelleen seuraavana kesänä ja ohdakkeet eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Roundupilla lähtee, mut peruskama kestää 2 vkoa ruskettua, se quick on parempi = nopeampi. Ole varovainen, lähtee kaikki mihin osuu tippakin.

Ja jos kävelet yli märkänä, niin nurtsilla on kuolleet jalanjäljet :( nimim kokemusta on

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Minä olen myrkyttänyt ohdakkeita Roundupilla

No hävittikö ohdakkeet?

Kyllä ne hävisi ja nurmikko on nyt talven jäljiltä kuin ei olisi myrkkyä nähnytkään. Tosin huomasin, että ohdakkeita on nyt tullut eri paikkoihin kuin viime kesänä, eli taas täytyy myrkyttää. Ohdakkeilla on kuulemma samanlainen juuristo kuin voikukilla eli voi mennä muutama vuosi ennen kuin ne häviävät kokonaan. Meillä Roundupia käytetään myös viljelyksillä ja mies teki mulle liuoksen, veikkaan että se oli tuhdimpaa kuin kaupasta saatava valmiikis sumutinpulloon laitettu.

Yhteistyössä