Millä alalla työskentelette? Varsinkin te joilla ei ole koulutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Eli minulla alkais tilanne olla sellainen että kaipaisin työpaikan vaihtoa.
Olen nyt työskennellyt samassa paikassa pian 10 vuotta, mutta uusi esimies on niin karmea että vaihtelu voisi tehdä hyvää.

Mutta...

Koulustusta ei ole.Olen käynyt lukion ja sen jälkeen mennyt suoraan töihin. Työkokemusta kahdesta eri paikasta ennen nykyistä.
Lapsia on 2 ja ikää 28 vuotta.
Tuntuu etten voi mihinkään hakea kun tuota koulutusta ei ole tai sitten teen siitä itse ongelman. :ashamed:
Kouluunkin voisin lähteä, mutta sitten tippuu tulot liikaa.

Sanoo et tekeekö sill koulutksellakaaan nyt välttis yhtä mitää? samaa palkkaa saat silti oli koulutus tai ei! Itse olen painoviestinnän ihminen ja töitä ei löydy millään omalta alalta ja vaikka jos löytyisikin niin kouluttamaton saisi silti yhtä suurta palkkaa kuin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kouluunkin voisin lähteä, mutta sitten tippuu tulot liikaa.

No mahtaisiko se pitemmällä aikavälillä kuitenkin maksaa itsensä takaisin, kun olisi edes joku ammatti, eikä olisi ensimmäisten joukossa uhattuna kun väkeä irtisanotaan...

Jos olisit työtön, sanoisin että hae harjoittelemaan paikkaan mikä kiinnostaa ja jolla voisi olla työvoiman tarvetta jatkossa. Näytä sitten ahkeruutesi ja kerro olevasi innostunut työstäsi. Itse vaihdoin alaa tuolla tavoin. Nyt olen myyjänä erikoisliikkeessä muodin ja sisustuksen parissa ja viihdyn erinomaisesti. Firmamme on sen verran suuri että poistuma laskusuhdanteen aikana on hoitunut itsestään kun ihmisiä on lähtenyt omille teilleen; uusia ei vain ole palkattu. Työhakemuksia meille on aina tullut runsaasti mutta käytännössä työntekijät ovat pomon vanhoja tuttuja tai harjoittelun kautta tulleita (ja siinä vaiheessa sopiviksi havaittuja).

Joudut ehkä odottamaan noususuhdannetta ennenkuin työvoiman tarve taas kasvaa. Itse uskon kuitenkin enemmän tuohon harjoittelun kautta firman sisälle pääsemiseen / oppisopimuspaikan heltiämiseen kuin esim. suoraan oppisopimuspaikan saamiseen. Sitäpaitsi ehdit itsekin tutustua paikkaan ja todeta haluatko jäädä sinne. Mutta mieti sellainen firma jolla oikeasti on työvoiman tarvetta jatkossa.

Yhteistyössä