Millä alalla masentunut pärjää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kelpaanko ikinä töihin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kelpaanko ikinä töihin?

Vieras
Mikä olisi henkisesti vähän vaativa ala? Onko sellaisia nykyään edes olemassa?
Käsittääkseni esim. hoitoala on täysin poissuljettu....

Ja kyseessä siis vakava masennus, en pysty ikinä elämään ilman lääkkeitä ja pahimmassa vaiheessa vaatii osastolla olemista :(
Ollut ala-asteiästä asti eli tuskin ikinä paranee.

Alkuperäinen kirjoittaja kelpaanko ikinä töihin?:
Mikä olisi henkisesti vähän vaativa ala? Onko sellaisia nykyään edes olemassa?
Käsittääkseni esim. hoitoala on täysin poissuljettu....

Ja kyseessä siis vakava masennus, en pysty ikinä elämään ilman lääkkeitä ja pahimmassa vaiheessa vaatii osastolla olemista :(
Ollut ala-asteiästä asti eli tuskin ikinä paranee.

Minulla lapsesta asti ollut masennus, mutta viime vuoden olen ollut ilman lääkkeitä, käynyt terapiassa ja kuntoutuksen kautta työelämään ensi syksynä.
Itse toivon, että pääsen takaisin hoitoalalle, jolle olen siis kouluttautunut, mutta jos se on liian raskasta olen ajatellut siivoustyötä, tai muuta toimistotyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Olen käynyt aiemmin vuosia mutta ei se mitään auttanut. Tällä hetkellä ei ole edes varaa käydä!

oikeutettu kelan tukemaan kuntoutukseen ja sitä kautta lempeästi työelämään tuettuna. Vai etkö?

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
Olen käynyt aiemmin vuosia mutta ei se mitään auttanut. Tällä hetkellä ei ole edes varaa käydä!

oikeutettu kelan tukemaan kuntoutukseen ja sitä kautta lempeästi työelämään tuettuna. Vai etkö?

No en ole kuullut että Kelalta saisi mitään tukea! Kävin silloin aiemmin ja maksoin itse olikohan 65e/tunti joten aika kallista lystiä...

No en ole kuullut että Kelalta saisi mitään tukea! Kävin silloin aiemmin ja maksoin itse olikohan 65e/tunti joten aika kallista lystiä...

Lääkärin lausunnolla haetaan kelan tukemaa kuntoutusta itse saan 2 vuoden terapiasta yli puolet pois. + pääsen työelämään suuntautuneeseen kuntoutukseen. Näitä asioita mietitään oman psykiatrin kanssa, joka kirjoittaa lääkärinlausunnt kelaan ja sitten niitä itse haetaan.

Itse täytyy olla todella aktviinen, mutta ota nyt heti yhteys hoitavaan psykiatriin ja keskustele kuntoutuksesta.

Mieti ensin, millaisesta työstä pitäisit. Yleensä kun masennustakin helpottaa, jos tekee jotain, mistä itse pitää. Vastenmielinen työ ei sovi terveellekään ihmiselle. Osa-aikatyö voisi olla hyvä ratkaisu.

Olen aloittanut 3 eri koulutusta ja jokainen on jäänyt kesken heti alussa sillä masennus pahenee aina :(
Mihin työhön pääsee ilman koulutusta? Nauttisin varmaan sellaisesta eniten sillä nyt kynnys lähteä kouluun on todella, todella korkea (olin aikoinani koulukiusattu mistä masennuksenikin varmaan pitkälti johtuu ja kammo kouluja kohtaan)

Täytyykin kysellä kelan tukien perään, en ole tiennyt mitään että tukee! Ja olen ollut kohta 15v. vakavasti masentunut. Onneksi lääkkeet ei nykyään ole kalliita.

vaan terapia ja elämän uudelleen käsikirjoitus. Kuntoutuksia masentuneille on todella paljon, mutta lääkärisi täytyy niitä sinulle suositella, ei niihin muuten pääse.

vaan terapia ja elämän uudelleen käsikirjoitus. Kuntoutuksia masentuneille on todella paljon, mutta lääkärisi täytyy niitä sinulle suositella, ei niihin muuten pääse.

Tähän mennessä olen saanut tapella jotta saan edes lääkityksen ja nyt pitää vielä jaksaa tapella että saan jotain kuntoutuksia :/
Epäreilua!

Olen aloittanut 3 eri koulutusta ja jokainen on jäänyt kesken heti alussa sillä masennus pahenee aina :(
Mihin työhön pääsee ilman koulutusta? Nauttisin varmaan sellaisesta eniten sillä nyt kynnys lähteä kouluun on todella, todella korkea (olin aikoinani koulukiusattu mistä masennuksenikin varmaan pitkälti johtuu ja kammo kouluja kohtaan)

Täytyykin kysellä kelan tukien perään, en ole tiennyt mitään että tukee! Ja olen ollut kohta 15v. vakavasti masentunut. Onneksi lääkkeet ei nykyään ole kalliita.
Harmi, että olet "harmaa". Jos rekisteröityisit, voisin laittaa sulle ehdotuksia y-viestinä.

Minulla on kyllä tunnukset tänne mutta kirjoittelen nyt harmaana sillä tiedän että joidenkin mielestä masentuneella ei saisi olla lapsia.
Tekee mieli luovuttaa, jäädä kotiin istumaan lopuksi ikää :/
Jos vaan tekisin taas uuden vauvan niin saisin lykättyä näitä asioita 3 vuodella eteenpäin :/

Minulla on kyllä tunnukset tänne mutta kirjoittelen nyt harmaana sillä tiedän että joidenkin mielestä masentuneella ei saisi olla lapsia.
Tekee mieli luovuttaa, jäädä kotiin istumaan lopuksi ikää :/
Jos vaan tekisin taas uuden vauvan niin saisin lykättyä näitä asioita 3 vuodella eteenpäin :/
Mä voisin kertoa sulle joitakin vaihtoehtoja ja aika hyviäkin. Mutta menee sen verran henkilökohtaiseksi, että en ala täällä Mitäs nyt? -puolella kirjoittelemaan.

Yhteistyössä