Milksi tonne BB:hen pitää tunkeä näitä omitusnimellisiä kuten Sorella,Kätlin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minna, Terttu, Tuija, Esa, Lotta, Iida, Sampo Ovat olleet talossa... Sitte tää Kätlin ja esim. Ragnar ovat lähtöisin virosta joka selittää aika hyvin nää nimet. Asolla ja Stephaniella myös ulkomalainen tausta. Ei jää montaa normi suomalaista sinne ihme nimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja JennyJessica:
Kommenttisi perusteella oletin ettet tajunnut moista!
Itsekin tajuan että Dana ja Aso eivät olen alunperin suomalaisia, joten nimet siksi outoja, mutta kyllä noita erikoisia nimiä muutenkin löytyy BB-talosta ihan suomalaisilta tapauksilta

Niin. Onhan se kamalaa jos jonkun ihan perisuomalaisen miehen nimi ei ole Mikko. Mä ymmärrän sua.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Miten sitten minä, kun mun nimi oli mun lapsuudessa ja nuoruudessa todella harvinainen ja sai aina aikaan ihmettelyä, mutta nykyään se on mukana suosituimpien nimien listalla. Olenko jo ehtinyt kasvaa kieroon, vai onko minulla vielä mahdollisuus normaaliin elämään? Pelottaa, että joku pakottaa hakemaan BB-taloon :(

:D

Mun mielestä erikoiset nimet on ok, sitäpaitsi suurin osahan noista erikoisen nimen omaavista on ulkomaalaistaustaisia. Saranna on tosin pistänyt nimenä naurattamaan, pakko myöntää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Itsekin tajuan että Dana ja Aso eivät olen alunperin suomalaisia, joten nimet siksi outoja, mutta kyllä noita erikoisia nimiä muutenkin löytyy BB-talosta ihan suomalaisilta tapauksilta

Niin. Onhan se kamalaa jos jonkun ihan perisuomalaisen miehen nimi ei ole Mikko. Mä ymmärrän sua.

???Tuntuu kyl ettet ymmärrä, mut ei se mitään...

Miten sitten minä, kun mun nimi oli mun lapsuudessa ja nuoruudessa todella harvinainen ja sai aina aikaan ihmettelyä, mutta nykyään se on mukana suosituimpien nimien listalla. Olenko jo ehtinyt kasvaa kieroon, vai onko minulla vielä mahdollisuus normaaliin elämään? Pelottaa, että joku pakottaa hakemaan BB-taloon :(

Sun peli on jo menetetty, pian tuotantotiimi kolkuttaa jo ovellasi :'(

Mun mielestä nimi on vaan nimi, ihan samalla tavalla niitä urpoja löytyy Marttojen kuin Nicolettejenkin joukoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:

Mun mielestä erikoiset nimet on ok, sitäpaitsi suurin osahan noista erikoisen nimen omaavista on ulkomaalaistaustaisia. Saranna on tosin pistänyt nimenä naurattamaan, pakko myöntää :whistle:

Mut sillä Sarannallaki oli suomenruotsalainen tausta ja Dana oli kazaxtanista(en tiedä miten kirjoitetaan) tai sen sukujuuret..

???Tuntuu kyl ettet ymmärrä, mut ei se mitään...

Eikun mä ihan kympillä ymmärrän miten kamalaa se on. Koska sehän on ihan järjettömän hirveetä. Onneksi säkin ymmärrät mitä on ironia. :heart:

Kätlin on kyllä ihan tavallinen virolainen nimi. Ja kun Kätlin ON virolainen, niin mitä ihmeellistä tässä nyt on.
Jos Aso tosiaan olisi nimetty alunperin Pekaksi, niin se olisi tosi erikoista. Vähän niin kuin Jarno Trulli, italialainen mies jolla on suomalainen nimi. Siis Jarno ei ole italialainen nimi. Trulli on saanut nimensä suomalaisen ratamoottoripyöräilijän mukaan.

Aiemmin BB-taloa asuttaneet henkilöt:

* Perttu Sirviö
* Tiina Arponen
* Antti Asikainen
* Terhi Harmaala
* Mika Linnamäki
* Timo Lappalainen
* Minna Kyrkkö
* Kathy Koskela
* Hanna Toivonen
* Iina Heikurainen
* Antti Saastamoinen
* Jani Kyllönen
* Sari Nygren
* Kari Hautoniemi
* Kaarlo
* Olli Paloheimo
* Hanne Talola
* Jani Raivio
* Mia Reijonen
* Mira Kansanniva
* Jenni Kovanen
* Piritta Sorvali
* Jaakko Salmi
* Sorella Johansson
* Mika Sivén
* Tatu Kosonen
* Henri Petro
* Heidi Aspegren
* Ari Soidinmäki
* Mirka Rikman
* Sauli Koskinen
* Kadi Kaljula
* Niko Nousiainen
* Riitta Laari
* Jarkko Ojala
* Suvi Koivula
* Farbod Mehrabkhani
* Piia Salminen
* Tiina H.
* Timo Hytönen
* Martina Aitolehti
* Jussi Järvelä
* Maxine Frisk
* Heli Niemi
* Aki Abiodun
* Henri
* Satu Olkinuora
* Einari Rautio
* Tiina Mikkola
* Maria Eklund
* Anniina Mustajärvi
* Tero Savikuja
* Johan Grahn
* Jarmo Uusitalo
* Tuuli Vuokola
* Anna Sällylä
* Alex Hytönen
* Henna Kalinainen
* Cheryll Karri
* Jari-Matti Kurri
* Kaisa-Reeta Kivistö
* Munyaradzi "Munya" Chidzonga
* Marianne
* Andreas Grönblom
* Niko Saarinen
* Antti Kurhinen
* Mia Leviö
* Harri Huhta-aho
* Maria Suominen
* Marianna Zaikova
* Marko Kaarto
* Minna Sara
* Risto Kuoppala

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No ensinnäkin puolet noista sun luettelemista ei ole alkuperältään suomalaisia, joten toki heillä on "erilainen" nimi. Itse kyllä kovasti ihmettelisin, jos esim Aso olisikin nimetty vaikka Pekaksi :o
Mikä mua itseäni ihmetyttää on se, miksi sinne ylipäätään otetaan nuin paljon alkuperältään muita kuin suomalaisia? Siis ei ole mitään vastaan, ja suomi on kansainvälinen yms yms, mutta silti.
Ei tuo talon otanta nyt ihan kauhiasti anna suomikuvaa esim tällä filippiiniläiselle vaihdokille.

Pointtihan on se, että meidän suomikuva ei ole enää pelkkiä kahdennentoista sukupolven elovenatyttöjä ja sisupoikia. Suomi on kansainvälinen maa ja kansainvälistyy koko ajan. Miksi BB-talon pitäisi olla erilainen kuin normiväestön?

Mutta talo antaa aivan väärän kuvan Suomen kansainvälisyydestä. Suomessa ei todellakaan ulkomaalaissyntyisten osuus ole 23,8% väestöstä kuten BB-talossa on ollut (Cathya en laskenut mukaan)

Miksi ulkomaalaisille annetaan noin iso osuus talon asukaspaikoista? Luulen että syynä on rasistinen ajattelutapa, kuvitellaan että ulkomaalainen tuo aina enemmän värikkyyttä taloon yms. kuin supisuomalainen asukas.

Alkuperäinen kirjoittaja VAI?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:

Mut sillä Sarannallaki oli suomenruotsalainen tausta ja Dana oli kazaxtanista(en tiedä miten kirjoitetaan) tai sen sukujuuret..

Mutta nimi Saranna ei ole ruotsinkielistä nimeä nähnytkään. En ymmärrä miksi ruotsinkielisille moni sallii ties mitkä nimet, jotka eivät edes kuulu ruotsinkieliseen nimikulttuuriin. Sitten kun suomenkielinen antaa lapselleen yhtä kulttuurilleen vieraita nimiä niin häntä pidetään naurettavana hienostelijajunttina.

Kun on asunut vuosia Suomen ulkopuolella, niin on helppo huomata kuinka takapajula ja "punaniskojen" maa Suomi edelleen on.

Jos jollakin on suomalaisittain epätyypillinen nimi, niin heti ensimmäisenä aletaan kyselee mistä päin henkilö on kotoisin, ja minkä takia on erikoinen nimi. Suomessa ihmisillä on outo "kiinnostus" luokitella jokaista ei-niin-tyypillis-suomaliselta kuulostavalta henkilöä "syntyperäinen - ", "ei-syntyperäinen suomalainen " ja "ulkomaalainen" lokeroihin.

Muissa Pohjoisamaissa ei ole soveliasta tulla heti ensimmäisenä kyselemään "mistä oot kotoisin" ja "miks puhut vähän oudosti murtaen" tyyppisiä kysymyksiä. Suomessa taas junttiperintö elää vahvasti ja tuollaiset kysymykset pidetään ihan normaaleina. Ihan vaan tiedoks kaikille punaniska-junteille.....tuollainen luokittelu ja kysely on todella epäkohteliasta ja loukkaava. Onneksi muutin pois Keski-Eurooppaan, missä harvemmin tapaa perusjuntteja kuin mitä Suomessa edustaa melkeinpä valtaosa väestöä.