Milksi tonne BB:hen pitää tunkeä näitä omitusnimellisiä kuten Sorella,Kätlin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

b

Vieras
...Ceril vai mikä lie, Aso, Nino ym. Miksi siellä ei vaan voi olla tavis nimiä kuten Minna, Terttu, Perttu , Olli....yms. Pitää vaan ahkea huomioo oudoimilla nimillä ja taatusti ne pääsee joilla erikoinen nimi.
Tää onkin mun mielipide ja humio :)

Ehkä se, että antaa lapselleen erikoisen nimen kertoo jo jotain vanhemmista ja lapsen vanhemmiltaan saamasta kasvatuksesta, joka voi siis myös olla hieman erikoinen.... ja näin lapsesta kasvaa myös erikoinen, joka haluaa erikoisuuttaan tuoda esille tv-ohjelmassa. Tavalliset Maijat ja Mikot ovat voineet saada niin paljon huomiota vanhemmiltaa, ettei tarvitse sitä aikuisena hakea päättömästä tv-ohjelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
koska suomessa nimet menee tyohon suuntaan kovalla vauhdilla

Nyt on kylläkin taas perinnenimet kovastikin muodissa. Kastettujen ilmoituksia kun katsoo, niin puhtaalla enemmistöllä on ns. "tavis"nimi. Mä taas en tykkää niistä yhtään, joten jos meille tulee vielä lapsia, niin heidänkin nimet etsitään ruotsalaisesta kalenterista...

Moni noistahan on varmaan heidän taustoilleen (ulkomaalaisperäisiä) ihan tavallisia nimiä. Itsekin tossa kyllä mietin ihan samaa, että aika paljon on noita "kummallisia" nimiä talossa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja JennyJessica:
Ehkä se, että antaa lapselleen erikoisen nimen kertoo jo jotain vanhemmista ja lapsen vanhemmiltaan saamasta kasvatuksesta, joka voi siis myös olla hieman erikoinen.... ja näin lapsesta kasvaa myös erikoinen, joka haluaa erikoisuuttaan tuoda esille tv-ohjelmassa. Tavalliset Maijat ja Mikot ovat voineet saada niin paljon huomiota vanhemmiltaa, ettei tarvitse sitä aikuisena hakea päättömästä tv-ohjelmasta.

Peesi tälle.

Lähiönimi = lähiövanhemmat = lähiökasvatus = mistä näitä urpoja ja jakorasioita julkisuuteen tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Peesi tälle.

Lähiönimi = lähiövanhemmat = lähiökasvatus = mistä näitä urpoja ja jakorasioita julkisuuteen tulee.

Jep jep. Kyllä pitäisi Kazakstanissa ja Iranissakin kaikkien vaan antaa lapselleen nimeksi Mikko. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Moni noistahan on varmaan heidän taustoilleen (ulkomaalaisperäisiä) ihan tavallisia nimiä. Itsekin tossa kyllä mietin ihan samaa, että aika paljon on noita "kummallisia" nimiä talossa ollut.

Ja yhtä paljon on ollut tavallisia nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Peesi tälle.

Jep jep. Kyllä pitäisi Kazakstanissa ja Iranissakin kaikkien vaan antaa lapselleen nimeksi Mikko. :heart:

Ehkä tämä on kuitenkin kulttuurisidonnainen asia, että mikä on erikoinen nimi ja mikä ei..!!

Peesi tälle.

Ehkä tämä on kuitenkin kulttuurisidonnainen asia, että mikä on erikoinen nimi ja mikä ei..!!

Ihanko totta??? :o

Miten sitten minä, kun mun nimi oli mun lapsuudessa ja nuoruudessa todella harvinainen ja sai aina aikaan ihmettelyä, mutta nykyään se on mukana suosituimpien nimien listalla. Olenko jo ehtinyt kasvaa kieroon, vai onko minulla vielä mahdollisuus normaaliin elämään? Pelottaa, että joku pakottaa hakemaan BB-taloon :(

No ensinnäkin puolet noista sun luettelemista ei ole alkuperältään suomalaisia, joten toki heillä on "erilainen" nimi. Itse kyllä kovasti ihmettelisin, jos esim Aso olisikin nimetty vaikka Pekaksi :o
Mikä mua itseäni ihmetyttää on se, miksi sinne ylipäätään otetaan nuin paljon alkuperältään muita kuin suomalaisia? Siis ei ole mitään vastaan, ja suomi on kansainvälinen yms yms, mutta silti.
Ei tuo talon otanta nyt ihan kauhiasti anna suomikuvaa esim tällä filippiiniläiselle vaihdokille.

miks on muuten vàlià millainen mini kullakin on? mua ei toisten nimet harmita. eihàn suomessa edes kàytetà pahemmin nimià puhuteltaessa. siis mistà itseasiassa kiikastaa, selittàkààs nyt mulle kerrankin kunnolla, ok?

[/quote]

Ihanko totta??? :o[/quote]

Kommenttisi perusteella oletin ettet tajunnut moista!
Itsekin tajuan että Dana ja Aso eivät olen alunperin suomalaisia, joten nimet siksi outoja, mutta kyllä noita erikoisia nimiä muutenkin löytyy BB-talosta ihan suomalaisilta tapauksilta

En ole kauheasti sarjaa seurannut, mutta sen olen ymmärtänyt, että eihän esim. Kätlin ole edes alunperin suomalainen. Ei siis ihme, ettei omista suomalaista nimeäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No ensinnäkin puolet noista sun luettelemista ei ole alkuperältään suomalaisia, joten toki heillä on "erilainen" nimi. Itse kyllä kovasti ihmettelisin, jos esim Aso olisikin nimetty vaikka Pekaksi :o
Mikä mua itseäni ihmetyttää on se, miksi sinne ylipäätään otetaan nuin paljon alkuperältään muita kuin suomalaisia? Siis ei ole mitään vastaan, ja suomi on kansainvälinen yms yms, mutta silti.
Ei tuo talon otanta nyt ihan kauhiasti anna suomikuvaa esim tällä filippiiniläiselle vaihdokille.

Pointtihan on se, että meidän suomikuva ei ole enää pelkkiä kahdennentoista sukupolven elovenatyttöjä ja sisupoikia. Suomi on kansainvälinen maa ja kansainvälistyy koko ajan. Miksi BB-talon pitäisi olla erilainen kuin normiväestön?