miksköhän mulla on jatkuvasti limaa kurkussa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
alkaa jo v*tuttaan :headwall: jotain vuoden ollu jo jatkuvasti sellanen lima kurkussa, joutuu aina rykimään että se "puhkeis" niin et sais henkeä suun kautta :x mistäköhän johtuu? en oo muuten mitenkään nuhassa ollu tätä vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mulla aika lailla sama juttu.. Luulen että aikanaan poltetut sikarillot jättivät vaarallisen jälkensä.. Vaikka tupakoinnista jo VUOSI aikaa! :-p
Toivon ettei ole keuhkotauti :(

no mutta mä en tosiaan polta :/ muutenkin aikalailla terveelliset elämäntavat. pitäisköhän mennä lääkäriin?

onko sulla et lima tuntuu siellä ja joutuu nieleskeleen että se liikkuu johonkin suuntaan?
mulla on tommosta et pistää välillä oksentaan kun se on kurkunpäässä se klöntti tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
onko sulla et lima tuntuu siellä ja joutuu nieleskeleen että se liikkuu johonkin suuntaan?
mulla on tommosta et pistää välillä oksentaan kun se on kurkunpäässä se klöntti tunne.

joo siis tuntuu niinku ois joku lima kerros silleen poikittain tossa kurkussa,aika ylhäällä...vaikee selittää mutta koko ajan joutuu silleen vähän kovemmin hengittään suu auki, että se limakerros "puhkeis", silti se lima tuntuu koko ajan. kuulostaa tosi ällöltä, ja sitä se kyllä onkin :x
tänään jumpassa kun piti olla pitkään selällään niin tuntu oikeesti että kuolema tulee kun ei henki kulje :(

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

joo siis tuntuu niinku ois joku lima kerros silleen poikittain tossa kurkussa,aika ylhäällä...vaikee selittää mutta koko ajan joutuu silleen vähän kovemmin hengittään suu auki, että se limakerros "puhkeis", silti se lima tuntuu koko ajan. kuulostaa tosi ällöltä, ja sitä se kyllä onkin :x
tänään jumpassa kun piti olla pitkään selällään niin tuntu oikeesti että kuolema tulee kun ei henki kulje :(

samaa kun mulla..
mä kävin ultrassa yms mutta mitään ei näkynyt.
apteekista ostellu liman irroittajia mutte apua,nenästä niistäessä saa todella vaikeasti limaa irtoamaan ja siksi tuntuu myös poskiotelossa välillä ahdistavalta..
en tiiä kans mitä on:/

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

samaa kun mulla..
mä kävin ultrassa yms mutta mitään ei näkynyt.
apteekista ostellu liman irroittajia mutte apua,nenästä niistäessä saa todella vaikeasti limaa irtoamaan ja siksi tuntuu myös poskiotelossa välillä ahdistavalta..
en tiiä kans mitä on:/

okei, no turhaapa sitten lääkäriin raahaudun jos ei siihen oikeen mikään auta :/ ärsyttävä ongelma kyllä.

allergiaa mäkin. Mulla samanlaista tukkoisuutta kurkussa, vaikka kuinka yritti muiluttaa sitä limakertymää sieltä ei liikahtanut minnekään. Poskiontelot kuvattiin eikä mitään löytynyt, joten lääkäri passitti seuraavaksi allergiatesteihin. Mm. pölypunkkiallergia todettiin.

Mä ihan oikeesti luulin olevani ainoa kellä vastaava ongelma! En oo uskaltanu kellekkään puhua, kun tuntuu niin ällölle ongelmalle. Yhdistän asian kyllä poskionteloihin, mulla kait jotain allergiaa(pöly, eläimet ym) Kuiva hengitysilma aiheuttaa limaisuutta. Kait se on sitten kehon puolustusrefleksi, suojaa siten limakalvoja?
Suuhygienia on syytä tarkistaa; pesetkö säännöllisesti 2x päivässä hampaat? Suuhuuhde poistaa bakt suusta, joten sekin auttaa. Itse olen allerginenmyös jollekin hammastahnojen ainesosalle, hammaspesun jälkeen limaisuus moninkertaistuu ja saa moneen kertaan rykiä ja sylkeä limaa. Viherkasvit ja niiden mulllan homepitoisuudet aiheuttavat limaisuutta. Esim limoviikuna! Kannattaa aloittaa viherkasvien hävittämisellä jos haluaa vaivasta eroon. Lahjoitat vaikka ystäville, sukulaisille jos et raaski hävittää. Tai annat hoitoon puoleksi vuodeksi ja katsot mitä tapahtuu. Kuumat juomat lisäävät limaisuutta, ennen nukkumaanmenoa kannattaa siis juoda vain haaleeta/kylmää. Myös maitotuotteet ja suklaa lisäävät limaisuutta!

Mul on limakurkku, naisilla se johtuu usein hormoonikierrosta tai hormoonihäiriöistä etenkin n. 20-40 vuotiaina. Itellä vaiva johtuu kuivasta kurkusta, refluksista ja kilpparin vajaatoiminnasta, eli monien sattumien summa. Astman ekoihin oireisiin kuuluu kans limarkurkku. Mul ongelmaan on auttanut ilmankostutin sekä apteekista ostetut suusuihkeet.

mulla on ollut limaa kurkussa ja henkitorvessa jo muutaman vuoden olen käynyt lääkärissä monta kertaa ja saanut monenlaisia lääkkeitä mutta ei niistä ole apua kuin hetkeksi,astmalääkkestä Ventolin avaava on jonkinverran apua.Poskiontelot on punkteerattu muutaman kerran ,ei ole apua.Olen käyttänyt monenlaisia nenäsuihkeita ,mutta mikään ei auta.Suolavetellä huuhtelen nenän 3 kerta päivässä nenäkannulla. Mulla on lisäksi rytmihäiriö johon lääkitys

Mulla on ollu toi limaa kurkussa ongelma jo jotain 10 vuotta. Oon allerginen, mutta sama vaiva myös siitepölykausien ulkopuolella. En oo ratkaisua tähän päivän mennessä löytäny. Säännöllinen nenäkannulla huuhtelu auttaa vähän.

Mulla on kans joku klöntti kurkussa ja lähtee joskus pois kun pesee hampaat ja joskus kun syö ruis leipää, juo kahvia tai b-vitamiini poretta joka on vähän "hapokas" ja ehkä voi ärsyttää mahaa ja laittaa ruoan tulemaan kurkkuun.

Olen kärsinyt tuosta vaivasta kaksikymmentä vuotta. Ainoa tehokas ratkaisu on jättää VILJAT JA SOKERI POIS ruokavaliosta. Jotkut sanovat, että maitotuotteetkin aiheuttaa saman vaivan, mutta koska en muutenkaan käytä niitä, niin en osaa siihen sanoa mitään. Eli jättäkää nekin pois. Kokeilkaa ja alle viikossa vaiva paranee!

Olen kärsinyt tuosta vaivasta kaksikymmentä vuotta. Ainoa tehokas ratkaisu on jättää VILJAT JA SOKERI POIS ruokavaliosta. Jotkut sanovat, että maitotuotteetkin aiheuttaa saman vaivan, mutta koska en muutenkaan käytä niitä, niin en osaa siihen sanoa mitään. Eli jättäkää nekin pois. Kokeilkaa ja alle viikossa vaiva paranee!

En käytä minäkään kovin paljoa maitotuotteita; juustoa, puuroissa, velleissä ja kahvimaito.
Noi jotenkin ok.
Mutta jos syön esim. täytekakkua, rahkaa tai enemmälti jogurtilla herkuteltua niin eiköhän heti seuraavana päivänä oo ihan hirveä lima kurkussa.

Tälläisiä huomioíta olen tehnyt omalla kohdallani, sillä olen pitänyt ruokapäiväkirjaa lapsen takia ja kun imetän niin olen myös omat syömiseni kirjannut.

Mulla on kanssa usein limainen kurkku, johtuu kai tästä mun refluksitaudista ainakin omalla kohdalla. Sitkeää limaa pukkaa jatkuvasti... Ton takia just valvonkin tähän aikaan täällä, vaikka väsyttää älyttömästi, ei saa meinaan kunnolla unta kun kurkkua kiristää/puristaa limaisuuden takia. Ärsyttävää.

[QUOTE="Mansikka";22695459]Mulla on kanssa usein limainen kurkku, johtuu kai tästä mun refluksitaudista ainakin omalla kohdalla. Sitkeää limaa pukkaa jatkuvasti... Ton takia just valvonkin tähän aikaan täällä, vaikka väsyttää älyttömästi, ei saa meinaan kunnolla unta kun kurkkua kiristää/puristaa limaisuuden takia. Ärsyttävää.[/QUOTE]

ompas huojentava kuulla että on kohtalotovereita vaikka ei tämä mukava vaiva ole. eli mulla ympärivuotinen limaisuus ja allergiaoireita. lievä astma on todettu ja allergioita ja aika paha refluksitauti. tympeä vaan jatkuvasti käyttää allergialääkkeitä ja närästyslääkkeitä. ja nyt raskaana ollessa ei saa juuri mitään käyttää.

Yhteistyössä