Miksiköhän vanha opiskelukaveri ei hyväksy mua kaverikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäi vaivaamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jäi vaivaamaan

Vieras
Facebookista kysymys.

On jäänyt jotenkin vaivaamaan, kahteen kertaan olen laittanut hälle kaveripyynnön johon kirjoittanut viestiin terveiset ja vanhan sukunimeni. Kuvankin perusteella pitäisi tunnistaa.

Tämä kaveri oli sellainen aika ristiriitainen persoona luokassa ja vähän epäsuosittukin mustavalkoisten mielipiteidensä ja pomottelunsa takia. Meidän kahden välillä ei kuitenkaan koskaan ollut mitään isompaa riitaa joten en ymmärrä tätä. Kuitenkin meillä on yli kymmenen yhteistä kaveria ja mukana sellaisiakin ihmisiä joiden kanssa hän ei tullut juttuun ollenkaan, mä olen ainoa tuosta porukasta ketä hän ei ole kaverikseen hyväksynyt.

Ei mikään maailmoja kaatava juttu mut ihmetyttää ja pari kaveria on jo kysynyt enkö ole pyytänyt tätä tyyppiä kaverikseni. Mietin jo olisko ihan tyhmää lähettää vielä viestiä ja kysyä miksi näin. Olisin luullut että jos hällä on jotain mua vastaan olisi viimeistään toisen kaveripyynnön perään vastannut mistä kenkä puristaa.

mä otin facebookissa alun jälkeen sen linjan että hyväksyn kaveriksi oikeasti sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tulee kirjoiteltua ja joiden kanssa on jotakin yhteistä oikeasti, aluksi esim. eräs nainen pyysi mua kaveriksi, koskaan hän ei kuitenkaan kysynyt kommentoinut tms. mun suuntaan, enkä minä hänen, hän oli facebookissa kuitenkin tosi aktiivinen muuten ja mun ruutu oli aina täynnä kuulumisia mitä hän minkäkin tunnin aikana ajatteli ja kaikenmaailman juttuja mitä hän teki, meni usein niiden oikeiden kavereiden viestit ohitse kun tämä "maija meikäläinen" liittyi ryhmään, teki sitä ja teki tätä.. "niinpä poistin parin kk jälkeen hänet kaverilistasta ja sen jälkeen en tutun tuttuja enää kaveriksi ole ottanut, mulla ei ole ketään vastaan ainakaan mitään, mutta jos toiselle ei ole oikeasti mitään sanottavaa miksi pitää olla kaveri????

ap, teillä ehkä tiiviimpi side ollut toisiinne, mutta mie kyl tosiaan ohitan sellaiset ihmiset jotka napsii kaveriksi kaikki keiden nimen on joskus kuullut.. jokainen tietty tavallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja jennuli:
mä otin facebookissa alun jälkeen sen linjan että hyväksyn kaveriksi oikeasti sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tulee kirjoiteltua ja joiden kanssa on jotakin yhteistä oikeasti, aluksi esim. eräs nainen pyysi mua kaveriksi, koskaan hän ei kuitenkaan kysynyt kommentoinut tms. mun suuntaan, enkä minä hänen, hän oli facebookissa kuitenkin tosi aktiivinen muuten ja mun ruutu oli aina täynnä kuulumisia mitä hän minkäkin tunnin aikana ajatteli ja kaikenmaailman juttuja mitä hän teki, meni usein niiden oikeiden kavereiden viestit ohitse kun tämä "maija meikäläinen" liittyi ryhmään, teki sitä ja teki tätä.. "niinpä poistin parin kk jälkeen hänet kaverilistasta ja sen jälkeen en tutun tuttuja enää kaveriksi ole ottanut, mulla ei ole ketään vastaan ainakaan mitään, mutta jos toiselle ei ole oikeasti mitään sanottavaa miksi pitää olla kaveri????

ap, teillä ehkä tiiviimpi side ollut toisiinne, mutta mie kyl tosiaan ohitan sellaiset ihmiset jotka napsii kaveriksi kaikki keiden nimen on joskus kuullut.. jokainen tietty tavallaan...

Ei ole tiivis suhde, pari hassua kertaa nähty. Enkä tietty ihmettelis jos tämä kaveri olisi ottanut juuri tuon linjan että hyväksyy kavereiksi ainoastaan sellaisia kenen aknssa on tekemisissä.

Mutta kun siis on ottanut kavereiksi kaikki muut meidän luokkalaiset ketä facebookista löytyy vaikkei ole ollut yhteyksissä varmaan kuin yhden tai kahden kanssa. osa jopa sellaisia kenen kanssa ei tullut koskaan edes toimeen. Nyt siis kuitenkin kaikki nämä muut on kavereina ja heidän kanssa vaihdellaan kuulumisia ja mä olen ainoa ketä hän ei hyväksynyt kaverikseen.

Siksi jäi vaivaamaan missä mättää.

aha, no ilmankos.. sitten.. yritin vaan omalla kommentilla tuoda esille, että mie en ainakaan ketään vihaa, mulla vaan ehkä erilainen linja siellä naamakirjassa, mutta kyllähän toi sit vaikuttaa vähän hassulta.. jospa kuitenkin yrität vaan unohtaa ja antaa olla, sulla on varmasti ystäviä ilman häntäkin, vaikka se nyt vaivaa ei ehkä loputtomiin

haluatko oikeasti kaveriksi, tutustua ja vaihtaa ajatuksia vai vain lisäksi facebookin kaverilistaan? Ei pakko olla kaikkien kaveri edes facebookissa mutta ei se tarkoita että vihamieskään olisi vaan ettei oikeasti mitään lähempää

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
haluatko oikeasti kaveriksi, tutustua ja vaihtaa ajatuksia vai vain lisäksi facebookin kaverilistaan? Ei pakko olla kaikkien kaveri edes facebookissa mutta ei se tarkoita että vihamieskään olisi vaan ettei oikeasti mitään lähempää

No sen mitä muidenkin entisten opiskelukavereiden aknssa, vaihtaa kuulumisia ja jonkun kanssa tulee juttua enemmän kun toisen.

Tässä vaan ihmettelen juuri tuota kun hän on ottanut kavereikseen kaikki muut entiset opiskelukaverit joihin suhde on ollut yhtälainen kuin muhun eli mikä meidän välillä on toisin. Tuskin nyt kauaa jaksaa vaivata mut nyt kun toiset kaverit kyselevät et enkö ole huomannut tätä pyytää kaveriksi niin tulee tietty välillä mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja jäi vaivaamaan:
Tämä kaveri oli sellainen aika ristiriitainen persoona luokassa ja vähän epäsuosittukin mustavalkoisten mielipiteidensä ja pomottelunsa takia.

Ja sä haluat sen kaveriksi MIKSI?

En ymmärrä miksi se haluaisi sun kaveriksi, jos teidän suhteesta voi sanoo vaan sen että kymmenen vuotta sitten tavattu ja ei isompaa riitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä vaan ihmettelen juuri tuota kun hän on ottanut kavereikseen kaikki muut entiset opiskelukaverit joihin suhde on ollut yhtälainen kuin muhun eli mikä meidän välillä on toisin. Tuskin nyt kauaa jaksaa vaivata mut nyt kun toiset kaverit kyselevät et enkö ole huomannut tätä pyytää kaveriksi niin tulee tietty välillä mieleen.

No ilmeisesti teidän välit on sitten olleet vähemmän läheiset kun niihin muihin, tai se ei muuten vaan perusta susta. Jos se on jo kaks kaveripyyntöä torjunu niin eiks toi ny oo jo aika selvä?

Ap, antaa tollasen tyypin olla. Facebookissa tuntuu olevan porukkaa joka lähtöön. Minä olen vähän ihmetellyt sitä tyyliä, ensin huudellaan kaveriksi ja kuinka on kivaa taas löytää. Sitten se loppuu siihen, ei ainuttakaan kommenttia/ vastausta jne....Näkyy että nää tyypit on jokapäivä paikalla, mulle ei sen jälkeen ole aikaa ja asiaa kun on kaveriksi saatu. Kohta en enää ainuttakaan hyväksy, harmi vaan niille joilla ehkä oikeasti ois halua jälleen olla yhteyksissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ilmeisesti teidän välit on sitten olleet vähemmän läheiset kun niihin muihin, tai se ei muuten vaan perusta susta. Jos se on jo kaks kaveripyyntöä torjunu niin eiks toi ny oo jo aika selvä?

No siksi kai se hiertääkin kun en tiedä miksi hän ei musta perusta, kun itse en ole tiennyt meillä olevan mitään ongelmaa. Mut kai mä vaan sanon muille ettei se halua mua kaveriksi, kysykööt muut sitten syytä jos haluavat.