Miksiköhän tosi moni ostaa pojille pääasiassa tummansinisiä ja mustia vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Ei siinä muuten mitään ihmeellistä olisi, mutta en tiedä ketään joka sanoisi ostavansa pojalleen/pojilleen nimenomaan tummia vaatteita, ja mitä olen täältäkin lukenut, moni suosii kirkkaita värejä, sama tuttavapiirissäni.

Silti kun katselee huutiksessa, torissa, fb:ssa yms. paikoissa poikien vaatepaketteja, varsinkin yli 98 cm paketeista suurin osa on sitä linjaa musta, harmaa, tummansininen. Värikkäät ovat halvassa ja maksavat mansikoita, koska niin moni huutaa niitä.

Mistä ihmeestä tämä ristiriita voisi johtua?

Onhan noi perusvaatteet edullisempia kuin esim. värikkäät metsolat. Ja perusvaatteissa se tuntuu ikävä kyllä menevän niin että pojille noita tummia tarjolla ja tytöille pinkkiä ja violettia.

Mulla on just projektina laittaa huutikseen hirveä kasa pieneks jääneitä 98 kokoisia vaatteita. Oikeasti varmaan 50 vaatekappaletta ja niistä murto-osa on mustia tai tummansinisiä, tykkään enemmän pukea noin pienen pojan iloisiin väreihin. :)

[QUOTE="hanna";29073926]Mulla on just projektina laittaa huutikseen hirveä kasa pieneks jääneitä 98 kokoisia vaatteita. Oikeasti varmaan 50 vaatekappaletta ja niistä murto-osa on mustia tai tummansinisiä, tykkään enemmän pukea noin pienen pojan iloisiin väreihin. :)[/QUOTE]

Sama mulla, puen oman nelivuotiaani mahdollisimman pitkälti iloisen värisiin vaatteisiin. :-)

Voit olla varma että kun laitat vaatepaketin huutikseen, se menee kuin kuumille kiville. Olen itse huomannut, että kun ostaa collegehousutkin iloisen värisinä, niin ne menevät paremmin kaupaksi sitten kun jäävät pieniksi. Lindexin velourhousuja olen ostanut pojalle punaisina, vihreinä ja turkooseina. H&M:ltä olen ostanut omenanvihreitä ja oransseja sekä turkooseja, yms. Onneksi edullisissakin merkeissä on nykyään iloisen värisiä vaihtoehtoja.

Vein juuri tänään ison kasan poikani vaatteita myyntiin yhdelle kirppikselle josta minulla on pöytä. Niitä tuli monta naista katselemaan heti kun ne pöytään sain, ja puolet ostettiin samantien. :-D

No musta ja sininen on omasta mielestäni ainakin nätimpiä, kun vaikka kirkkaan vihreä. En myöskään laittaisi pojalle mitään pinkkiä paitaa ja esimerkiksi mistään keltaisesta en edes pidä. Kirkkaan sinistä kyllä, mutta tummansininen on helpompihoitoisempi ja harmaa on kaunis ja helppo väri, johon helppo yhdistellä muita värejä. Mitä sille lapselle pitäisi sitten laittaa? Meillä tyttö taas pukeutuu liila, pinkki, harmaa, musta...yhdistelmään, koska pidän itse niistä väreistä. Aikalailla yhtä suppea kuin että olisi pojalla tummansininen, musta, harmaa.

Yhteistyössä