Miksiköhän äidit esittää?

  • Viestiketjun aloittaja Äemän käkkyrä
  • Ensimmäinen viesti
Äemän käkkyrä
Olen huomannut kun ollaan käyty kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa, niin siellä kun on ollut toisia äitejä lapsineen, niin ne toiset äidit vat jutelleet niille lapsillen tyliin "niih...no niih...joo..oi oi...joo...." siis sillai ihan oudosti????Ei kai kukaan sillai OIKEESTI puhu? Ihan kuin siellä olisi joku helvetin kilpailu siitä kuka hoitaa hellimmin lastaan.
 
Siis mitäh? Kyllä mä ainakin oon aina sanonu jotain, että nyt vaihdetaan vaippa tms. Nykyään poju ymmärtää juonen niin hyvin, että kun sanon vaippa, hän käy lattialle selälleen, jotta vaipanvaihto käy helpommin
 
Mä mietin just samaa tänään kun oltiin makuunissa. Äiti oli ihan innoissaan ja esitteli lapselleen niitä videoita ja leperteli. Okei, siis varmasti oli onnellinen äiti ja ehkä kahdenkeskinen ilta pojan kanssa, mutta...Mä kuitenkin puhun suht normaalisti lapselle vaikka olisi tilanne mikä. Toki siis lepertelinkin joskus, mutta välillä tuntuu, että joillain menee yli?!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Mitä ihmettä???

saisko saman suomeks? sori en tajuu :eek:

liekkö sitten liian vähän kytännyt muita äitejä
Ap hämmästelee että lapsille puhutaan kun niitä hoidetaan. Nehän on vain vauvoja eikä niille pidä puhua julkisilla paikoilla
TäH?!? :eek: Kyl mie ainakin oon aina puhunu tytölleni kun vaihdan vaippaa, syödään yms enkä kyllä todellakaan koe esittäväni mitään. Sehän on ihan normaalia puhua omalle lapselle, herran jestas sentään ! :eek:

Turpa kiinnikko sitä pitäs lapsensa kanssa olla ettei mykkä-äidit vaan rupee syyttelee liiallisesta lepertelystä :headwall:
 
häh
Siis kyllä mä puhun lapselle koko ajan, en osaa olla puhumatta.
Pitäiskö vaan ihan tuppisuuna hoitaa vaipanvaihto ja jatkaa matkaa hiljaa?
Entäs jos sen lapsen saa vaikka paremmin pysymään hiljaa tai paikallaan vaipan vaihdon ajan puhumalla sille???
 
ap
Ei ei, osa käsitti väärin. Tottakai mäkin puhun lapselleni mutta en tällä tavalla puolihiljaiseen ääneen: "no niih.....nyt vaihdetaan vaippa....niih.....joo...uppista...." Vaan sanon ihan tavallisella äänellä jotta "vaihdetaan vaippa".
 
Mun ex-kaveri kans puhui erittäin ärsyttävästi silloiselle vauvalleen (nyt 5-v. pojalleen). Ihmettelin kans sitä lässytystä, että ihanko oikeasti tollain vauvalleen puhuu... :whistle: Vauva siis rääky naama punaisena maitoa, niin tää mun kaveri vaan makealla äänellä kujerteli, että "äiti tuo ihan heti, odota vähän..!". Kyllä mua hiukan huvitti siinä.. :D
 
häh
Mitä vikaa on siinä jos käyttää uppista ja no niin siinä normaalien sanojen välissä?
Kyllä ne multa tulee ihan luonnostaan, mikä ihmeen tarve mulla olis jotenkin esittää?

Oon ihan äimänkäkenä tästä aloituksesta.
 

Yhteistyössä