Miksikö täällä on paljon provoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kepsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kepsis

Vieras
Ehken yksi syistä linkissä, esimerkkinä siis tämä naurunappula.com

Kyseessä oleva "huumorisivusto" on täynnä suomalaisia 12-20 vuotiaita trollauksesta eläviä netin käyttäjiä. Jos sielläkin tämä saitti on yleistä tietoa niin tarvitseeko tuota ihmetellä provojen ja trollauksien määrää.

Naurunappula: hauskat kuvat - Ai heterotalon vai?

Kannattaa pitää mielessä että se mielikuva mikä tuntuu monella olevan tästä palstasta että "mammat" on hulluja, on varmasti aika monelta osin jonkun klopin pelleilyä, kun kerta jo nuorimmatkin netin käytösvammaiset osaa tulla tänne jos siksi että heidän omalla hiekkalaatikollaan löytyy useampia linkkejä suoraan tänne.

[QUOTE="vieras";24480073]Kun täällä on niin paljon hölmöjä, jotka lähtee jokaiseen provoon mukaan :)[/QUOTE]

Niin, kumpi onkaan hölmö, se joka tekee itsestään hölmön että saa hölmöjä reaktioita, vai se joka reagoi siihen että joku sanoo jotain hölmöä? Voihan sitä järkeillä toki niinkin että kun käyttäytyy typerästi niin typerä onkin se joka siihen sanoo jotain, ei se joka sen typeryyden teki.

[QUOTE="vieras";24480106]You would know...[/QUOTE]

Kuka tahansa tietää joka on käyttänyt nettiä tarpeeksi pitkään ja vieraillut riittävästi saiteilla missä trollaus on "normaali käytäntö".

olen ihan tavis-palstalainen, nainen keski-iän kynnyksellä. Harrastan tällä palstalla trollausta ihan omaksi ilokseni. Osa provoistani on saavuttanet suuren suosionkin ja jäänyt "legendana elämään".
Luuletko oikeasti että joku nappula saisi tarpeeksi älykkään ja vetävän provon aikaseksi. :)

[QUOTE="peikko";24480161]olen ihan tavis-palstalainen, nainen keski-iän kynnyksellä. Harrastan tällä palstalla trollausta ihan omaksi ilokseni. Osa provoistani on saavuttanet suuren suosionkin ja jäänyt "legendana elämään".
Luuletko oikeasti että joku nappula saisi tarpeeksi älykkään ja vetävän provon aikaseksi. :)[/QUOTE]

Odota kun minä loggaan ulos harmaaksi, tulen kertomaan myös kuinka joku tarkentamaton legenda netissä on saanut alkunsa minun harmaasta kommentista, ei kun hetkinen, sitähän ei voi tarkistaa...

Ja muuten, aika harhaanjohtava kyseenalaistus, ikäänkuin pelkät ikävuodet saisi ihmisen keksimään provon.

Odota kun minä loggaan ulos harmaaksi, tulen kertomaan myös kuinka joku tarkentamaton legenda netissä on saanut alkunsa minun harmaasta kommentista, ei kun hetkinen, sitähän ei voi tarkistaa...

Ja muuten, aika harhaanjohtava kyseenalaistus, ikäänkuin pelkät ikävuodet saisi ihmisen keksimään provon.

Luuletko että mä mustana nikilläni tuun paljastamaan omat provoni. :D

Esimerkkejä mainitakseni:
Esta (big ho)
Puutanylkyttävä mies
Anoppi näytti miten synnytetään ilman housuja

vain muutaman mainitakseni.

Mutta onko loppujen lopuksi väliä onko kyseessä provo vai vaan "tyhmä" kysymys tai jopa outo-ongelma?
Täällä kai on tarkoituksena keskustella ja jos sitä saadaan aikaan ja mielipiteitä vaikkakin keksitystä aiheesta, niin MITÄ VÄLIÄ??

Menestyksekkääseen provoilu- ketjuun tarvitaan myös muita kommentoijia. Vain tosi ammattimainen trolli pystyy vastailemaan itselleen uskottavasti pitääkseen ketjun hengissä, sellaiset tyypit ovat tosi harvassa. Monen sivunketjun aikaansaamiseen tarvitaan osallistumaan mielellään, Provo, tosikko, idealisti, besserwisser, ymmärtäjä, väärinymmärtäjä, muutama tyhmä sekä sitten niitä jotka tajuaa, että on provo mutta vaan yrittävät heittää hauskoja kommentteja.

[QUOTE="niinukka";24480235]Mutta onko loppujen lopuksi väliä onko kyseessä provo vai vaan "tyhmä" kysymys tai jopa outo-ongelma?
Täällä kai on tarkoituksena keskustella ja jos sitä saadaan aikaan ja mielipiteitä vaikkakin keksitystä aiheesta, niin MITÄ VÄLIÄ??[/QUOTE]

No nimenomaan. Paitsi että en ymmärrä, miten esim tuo homotalo-ketju tai se vonkaputousketju muka edustavat provojen parhaimmistoa. Parhaimmat provothan ovat sellaisia keskustelua herättäviä ja juuri ja juuri uskottavia.

[QUOTE="peikko";24480210]Luuletko että mä mustana nikilläni tuun paljastamaan omat provoni. :D

Esimerkkejä mainitakseni:
Esta (big ho)
Puutanylkyttävä mies
Anoppi näytti miten synnytetään ilman housuja

vain muutaman mainitakseni.[/QUOTE]

Jos luulet että minua oikeasti kiinnostaa asiat mitä väität kirjoittaneesi, niin erehdyt :)

Jos asia tapahtuu selkeästi huumorimielellä niin ketä oikeasti kiinnostaa provoilu, aika harvaa, se milloin se haittaa, on kun haetaan negatiivistä ja toisten mieltäpahoittavaa reaktiota esim. henkilökohtaisuuksilla, kerta toisensa jälkeen, yritetään kyseenalaistaa toisen persoona ja ajatukset vääntelemällä ja kieroilemalla.

Se jos tänne tulee harmaa laittamaan jonkun aivan naurettavan kirjoituksen, ei itsessään ole mitenkään vakavasti otettavaa provoilua. Siinä vaiheessa osa syytä on lukijassa jos menee siihen mukaan, kun provo on selkeästi nähtävissä kirjoituksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24480289:
No nimenomaan. Paitsi että en ymmärrä, miten esim tuo homotalo-ketju tai se vonkaputousketju muka edustavat provojen parhaimmistoa. Parhaimmat provothan ovat sellaisia keskustelua herättäviä ja juuri ja juuri uskottavia.

missasit pointin, se oli ESIMERKKI siitä että tämä palsta TUNNETAAN paikoissa mitkä KUHISEE pentuja joiden pääasia netissä ollessaan on aiheuttaa jonkinlaisia provo / trollaus ketjuja / ilmiöitä.

missasit pointin, se oli ESIMERKKI siitä että tämä palsta TUNNETAAN paikoissa mitkä KUHISEE pentuja joiden pääasia netissä ollessaan on aiheuttaa jonkinlaisia provo / trollaus ketjuja / ilmiöitä.

Niin, en tarkoittanutkaan, että sinun mielestäsi nuo olisivat provojen parhaimmistoa, vaan ihan yleensä ihmettelen niiden ketjujen suosiota. Johtuuko se siis juuri tuosta, että ne teinit etsivät ja löytävät nämä ketjut ja paisuttavat nämä älyttömimmät ketjut monikymmensivuisiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24480347:
Niin, en tarkoittanutkaan, että sinun mielestäsi nuo olisivat provojen parhaimmistoa, vaan ihan yleensä ihmettelen niiden ketjujen suosiota. Johtuuko se siis juuri tuosta, että ne teinit etsivät ja löytävät nämä ketjut ja paisuttavat nämä älyttömimmät ketjut monikymmensivuisiksi?

Mitä suositumpi provo-ketju, sitä varmemmin siellä on joukossa enemmän ja enemmän aikaa myöten sellaisia joiden ainoa tarkoitus on aiheuttaa lisää provosoitumista. Nykyään menee todella vauhdilla ihmiseltä toiselle linkit asioihin mitkä aiheuttaa huvitusta tasolla tai toisella.

Sen verran olen takavuosina ollut noissa nettisaiteilla missä on nuorisoa että nähnyt sen hyvin miten kulovalkean tavoin leviää kaikki typerääkin typerämpi mistä yritetään vääntää vitsiä. Ihan samalla tavalla kuin oikeassa elämässä kartsalla, ainut vaan että se on nopeampaa ja tehokkaampaa netissä.

Yhteistyössä