Miksihän sitä nykyään otetaan paineita ihan turhista asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Tai sillon ko minä olin pieni niin usein kylässä kahvipöydässä oli tarjolla vain korvapuusteja (ah, tuoreita! :p ) eikä mitään ees odotettu erikoista. Nykyään on kamalat paineet miettiä mitä ihmettä sitä vieraille tarjoais, ja tottakai pitää olla vähintään yksi makea herkku ja yksi suolainen sekä lisäksi pipareita.. ja sittenkin vielä mietitään että onko tässä tarpeeksi, onko tämä hyvä..synttäreiden järjestäminen on jo karseeta puuhaa. noh, miksi ihmeessä mä otan noista asioista paineita, en käsitä. tässä vaan mietin mitä sitä tarjoaisi lasten kummeille kun tulevat pääsiäisenä kahveelle, jotain spesiaaliherkullista ja erikoista jajaja.. :headwall:

Tätä mäkin oon miettiny. Ja mulla onkin sellainen tyly ja vanhakantainen linja eli ei niin kymmentä sorttia tosiaankaan tarjolla :D Yks suolanen ja yks makea riittää, sit vaikka keksiä lapsille lisäks. Ja jos innostus iskee, niin sit lajeja useampi. Mä tykkään, että kaikki tarjottava menis kaupaks, niin ei tartte sit säilöä niitä omaan mahaan seuraavina päivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Tai sillon ko minä olin pieni niin usein kylässä kahvipöydässä oli tarjolla vain korvapuusteja (ah, tuoreita! :p ) eikä mitään ees odotettu erikoista. Nykyään on kamalat paineet miettiä mitä ihmettä sitä vieraille tarjoais, ja tottakai pitää olla vähintään yksi makea herkku ja yksi suolainen sekä lisäksi pipareita.. ja sittenkin vielä mietitään että onko tässä tarpeeksi, onko tämä hyvä..synttäreiden järjestäminen on jo karseeta puuhaa. noh, miksi ihmeessä mä otan noista asioista paineita, en käsitä. tässä vaan mietin mitä sitä tarjoaisi lasten kummeille kun tulevat pääsiäisenä kahveelle, jotain spesiaaliherkullista ja erikoista jajaja.. :headwall:

Jos muuten tykkäätte mämmistä, niin tee mämmijäädyke. On helppo tehdä ja tehdään etukäteen. Eli mämmiin sekoitetaan purkillinen Creme Vanillaa vaahdotettuna ja pakastetaan vuokassa yön yli. Ja sit vaan kumotaan tarjolle.

ja minä vielä vieraiden aikaan pahoittelen että sorry nyt kun tällästä ja tällästä tarjolla ja toikin oikeestaan meni pieleen.. että voisiko vähemmän itsevarma enää olla :ashamed:

Miusta on oikeestaan mukavaa, kun mennee kyllään ja siellä on kaffen kanssa tarjolla yhtä lajia. Ei tarvihe arpoa, että mitähän ottais kun nenän edessä on hirviä kasa herkkuja, eikä kaikkee jaksa tahi ilikiä maistoo.

Ite oon kuitenkin hösö, kun vieraita on tulossa. Unohan, että liika on liikaa ruokapöyvässäkin :snotty:

ja minä vielä vieraiden aikaan pahoittelen että sorry nyt kun tällästä ja tällästä tarjolla ja toikin oikeestaan meni pieleen.. että voisiko vähemmän itsevarma enää olla :ashamed:

ihana :hug:

mä tykkään hirveesti leipoa, ja ihan sen takia löytyy sen seittemää sorttia.. vieraista riippuen taas joskus oon niin tyly etten edes kahvia keitä(mut ne on niitä jotka ramppaa päivittäin)

Mä tykkään tehdä ja se mistä mä hermoilen on se, etten saa edes sitä yhtä juttua tehdä rauhassa, ellen tee yöllä. Viimeks kun tein kääretortun, ni tein sen kolmeen kertaan: ekalla kerralla esikoinen "auttoi" ja oli käyny omatoimisesti vähän yhdistelemässä aineita ennen kun mä kerkesin hätiin vauvan hoidolta, tokalla kertaa pohja palo kun vauva alko huuteleen ja kolmas olikin sit oikeen hyvää :p

Onko se siis ihan törkeetä vieraita kohtaan jos meillä on sitten vain yhtä jotain kakkua tai tota jäädykettä mitä joku tuossa ehdottikin, ne kun on tottuneet meillä saamaan paria eri laatua pasteijoita tai piirakkaa ja kakkua ja pullaa ja torttua jne. :ashamed: nimittäin tossa on sekin huono puoli että mä JOUDUN vieraiden lähdön jälkeen närppimään mitä jäi syömättä ja niitähän aina jää kun on niin paljon kaikkea :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Super-Loora:

ihana :hug:

mä tykkään hirveesti leipoa, ja ihan sen takia löytyy sen seittemää sorttia.. vieraista riippuen taas joskus oon niin tyly etten edes kahvia keitä(mut ne on niitä jotka ramppaa päivittäin)

no mä en ees tykkää ja eipä uskois vieraatkaan millanen se alkupäivä ennen heidän tuloaan meillä on ollu.. yritän jotain tehdä ja kiukuttelen miehelle kun ei onnistu ja itken ja manaan tuolla keittiössä että helvetin vieraat minä en halua meille IKINÄ enää vieraita.. :headwall: :D vaikka sitten loppuilta on kyllä ihan kiva mutta toi laittaminen ei oo kyllä mun juttu ollenkaa.

Onko se siis ihan törkeetä vieraita kohtaan jos meillä on sitten vain yhtä jotain kakkua tai tota jäädykettä mitä joku tuossa ehdottikin, ne kun on tottuneet meillä saamaan paria eri laatua pasteijoita tai piirakkaa ja kakkua ja pullaa ja torttua jne. :ashamed: nimittäin tossa on sekin huono puoli että mä JOUDUN vieraiden lähdön jälkeen närppimään mitä jäi syömättä ja niitähän aina jää kun on niin paljon kaikkea :ashamed: :whistle:

No eihän se törkeetä oo. Talo toimii tavallaan, eikä aina pidä/voi olettaa saavansa sen seittemää sorttia. Ja pakastealtaasta saa aivan oivia pasteijoita tms. jos tahtoo laittaa pöytää koreaksi vähällä vaivalla. Esim. ne toffeeviinerit on tosi NAM :p

Ei se vähennä sun arvoa emäntänä jos paistovalmiita juttuja tarjoat. Ja mukavampi teidän perheelle on valmistautua vieraiden tuloon ja odottaa heitä, jos äitikin on hyvällä tuulella, silloin edellisenäkin päivänä ;)

Yhteistyössä