miksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaana

Vieras
minä en ymmärrä miten jotkut voivat pistää pienen lapsen omaan huoneeseen nukkumaan. sen ymmärrän että kyseessä on jo 6v eteenpäin mutta siitä nuoremmasta en ymmärrä. eikö lapsi pelkää olla yksin huoneessa yötä ei ihme että lapset eivät halua mennä nukkumaan ja kitisevät ja itkevät sen vuoksi. mulla inakin on pojan sänky ihan meidän sängyn vieressä ja saa tulla viereen josa haluaa

No saa sieltä omasta huoneestakin tulla kyllä viereen jos haluaa =)
Meillä lapset on nyt ollu puolisen vuotta omassa huoneessa ja tosi hyvin ovat menneet nukkumaan ja yöt on menny paremmin mitä sillon ku nukkuvat meidän vieressä tai samassa huoneessa omassa sängyssä =)

miks pitäis omassa kodissa pelätä .....
ei meillä ainakaan pari kertaa kun on mummolassa saatu katsella isompien lasten ohjelmia niin on yöitkuja tullut mutta syynä ei todellakaan ole se että lapsi nukkuu yksin.

Ei kaikki lapset pelkää. Sitäpaitsi yleensä se pelkovaihe on siinä neljän ikävuoden paikkeilla. Silloin on hyvä vanhempien jutella lapsen kanssa siitä, että mörköjä ei ole olemassa, tarkistaa sängynaluset ja kaapit, antaa taskulamppu käteen ja asentaa yövalo. Unilelu kainaloon vahtimaan. Aikuisen tehtävä on tuossa pelkovaiheessa rohkaista lasta, koska se on osa itsenäistymistä. Tietenkään en silti lasta itku kurkussa omaan sänkyyn jättäisi, onhan se vanhempien tehtävä huolehtia lapsen turvallisuuden tunteesta. Mulle on henk. koht. ihan sama, miten kukin lapsensa nukuttaa. Itse ajattelin aikanaan sitten lasta seuraamalla miettiä, mikä hälle ois paras tapa. Herkkäunisimmat lapset nukkuu varmasti parhaiten omassa huoneessa noin esim.

Jaa no... kukin tyylillään. Mun kummi-tyttö muutti omaan huoneeseen 6kk ikäisenä ihan sen takia, että oli paha koliikki vauva sen ekat 3kk:tta ja siitä jäi äitille se että hyppäs pienimpääki inahukseen. Eli äidin ja vauvan yöunet sotkeentu, koska vauvakin yleensä sit heräs ku äiti heräs kahtoo sitä, joten kun muutti omaan huoneeseensa ni molempien yöunet rauhottu ja nukkuivat yönsä hyvin. Serkun pojat taas nukkuvat paremmin omissa huoneissaan ku vanhempien huoneessa. pojat 1ja melkein 3v.
Ja jos nukkuu tonne 6v asti sänky kiinni porukoitten sängys ni voi se olla vaikee opettaa omaanhuoneeseen. Tästäkin tuttava piiris nähty huimia esimerkkejä!
Meillä ei vielä omia lapsia mutta veikkaan et meijä lapset opetetaan nukkuu omassa huoneessa heti kun ovat siihen valmiin olosia, koska kyllähän tossakin se lapsen luonne ja oleminen ratkasee. Niin ja ite oon nukkunut viel nelivuotiaana joka yö porukoitten välis ja oli kuulemma ollut aikamoinen opettelu omaan sänkyyn porukoitten sängyn viereen. Häätö äipän ja iskän viekusta tuli kun äiti oli viimosillaan raskaana ja mä aika kova likka potkimaan...

Yhteistyössä