Miksi ystäväni ei ota apua vastaan?

  • Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti
help
Murehdin ystävääni :(
Sillä on aikasta lailla raskasta 3:n lapsen kanssa ja 4. tulossa. Olen tarjonnut apua ystävälleni (lastenhoito, siivous, asiointi yms), mutta mikään ei tunnu kelpaavan :/
Nyt sitten on menossa asunto alta ja lapsille mietitään sijoituskotia :O Perhetyöntekijää nyt ensi alkuun tarjotaan. Mutta ystäväni ei suostuisi sitäkään ottamaan.
Kertokaa mulle mikä ystävälläni on :( Hyvin huonosti saan yhteyden häneen. Ei vastaa puheluihin, ei avaa kotiovea :(
Me oltiin vasta ihan bestikset!!
 
vieras
ehkä se on ylpeys joka estää ottamasta apua vastaan. itseni olisi meinaan tosi hankala kaverille myöntää että huonosti menee...ennemmin sitä sitte vaikka rupeis välttelemään
 
äiti neljälle
Ylpeys ja pelko lasten "menettämisestä" voi saada ihmisen torjumaan avun.
Vanha ajattelumalli "äidin on vain jaksettava ilman apuja" iskostunut mieliin hyvin usein ja häpeä muka omasta epäonnistumisesta voi myös olla este sekä se ettei äiti ole tunnustanut itselleen asiaa.
 
help
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkä se on ylpeys joka estää ottamasta apua vastaan. itseni olisi meinaan tosi hankala kaverille myöntää että huonosti menee...ennemmin sitä sitte vaikka rupeis välttelemään
No mä oon sitten varmaan kamala ystävä, kun meinasin jo ite ottaa yhteyttä sossuun tms. että saisin ystävälleni apua! Onneksi se apu tuli nyt ilman mua.
 
en tiedä tuota minäkin olen miettinyt yhden ihmisen kohdalla, kun apu ei kelpaa...

luulen, että hän tarvitsee aikaa. voi olla, että myöhemmin voi itse ottaa yhteyttä.

toiset on ehkä liian ylpeitä avulle. ääh nyt olen kyllä huono auttamaan.

masentuneena miekin olin ehkä vähän tuollainen ettei oikein apu meinannu kelvata, mutta sitten kun olin vähän saanu asioita pohdiskella pyysin itte apua.

mutta sie et sais antaa sen asian antaa hallita liikaa siun elämää. kun ei se surkuttelemalla muutu, jos apu ei tosiaan kelpaa. voi kun ystäväsi ymmärtäisi millainen aarre hänellä on ystävänään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun Vääpeli:
Kokeile kirjettä. Ehkäpä juuri läheiseltä ystävältä avun ottaminen vastaan on hyvinkin vaikeaa. Kerro kirjeessä mielipiteesi asiaan. Tai sit menet ruokien kanssa kylään ja kerrot haluavasi olla avuksi. Vaikea tilanne molemmin puolin. :hug:
tuo kirje voi olla ihan hyvä.
 
vaikea sanoa..
Tai ehkä siinä on takana jotain sellaista ettei tarvitse apua.Oletko nyt aivan varma siitä että on tarvetta avulle?Minkä takia koti on menossa alta? Entä jos olisit ilmoittanut sossuun niin olisiko se kaveri mahdollisesti saanut jotain kautta tietää kuka se ilmoittaja on? Tai arvannut..?? Itse Kyllä ottaisin apua vastaan jos joku todellisessa avun tarpeessa on!! Hyväähän ne avun tarjoajat vaan tarkoittaa Ainakin Perhetyöntekijät ja muut..enempää en oikeen osaa auttaa :)
 
help
Tiedän, että tavitsee apua OIKEESTI! En kai mä muuten sen asioita murehtisi. Ilkeyttäni? Oikeastaan oon nyt tyytyväinen, et sossu on asian nyt hokannut. Ei ne kenellekään turhaan apua tarjoa/anna, kai.. ?
Jos olisin ite ilmoittanut, niin ehkä ystäväni olisi sen arvannut, mutta kuitenkin ajattelen hänen ja lasten parasta :)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Ylpeys ja pelko lasten "menettämisestä" voi saada ihmisen torjumaan avun.
Vanha ajattelumalli "äidin on vain jaksettava ilman apuja" iskostunut mieliin hyvin usein ja häpeä muka omasta epäonnistumisesta voi myös olla este sekä se ettei äiti ole tunnustanut itselleen asiaa.

Tämä ihan sama tuli kanssa itselle mieleen,että jos ystäväsi pelkää menettävänsä lapset tai ei luota "tarpeeksi" ystäväänsä.Jos ottaa apua häneltä vastaan..Tai muualta taholta.Onko Yh? vai miksi tilanne on noin huono?Miten muuten lapsia kohtelee?? Minkä ikäisiä?
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja help:
Tiedän, että tavitsee apua OIKEESTI! En kai mä muuten sen asioita murehtisi. Ilkeyttäni? Oikeastaan oon nyt tyytyväinen, et sossu on asian nyt hokannut. Ei ne kenellekään turhaan apua tarjoa/anna, kai.. ?
Jos olisin ite ilmoittanut, niin ehkä ystäväni olisi sen arvannut, mutta kuitenkin ajattelen hänen ja lasten parasta :)

Minkälaista apua ystäväsi sieltä sossusta sitten tarvitsee? Kaupassa käynnin,siivouksen ja lastenhoidon lisäksi? jos ne ei kerran kelvanneet.. Mielestäni nuo ovat ihan perusasioita..Kun kirjoitit että apua tarvitsee Oikeesti! niin millaista?? mikä on vialla siellä?Entä jos olisit ilmoittanut ja lapset olisi Esim.Huostaanotettu niin olisitko siitäkin ollut tyytyväinen?? että teit hyvän työn..Ja omatuntokin kai puhdas..
 
Jos tämä ystävä ei halua olla yhteydessä sinuun niin mistä tiedät tuosta perhetyöntekijän tarjoamisesta ja sijoituskoti -mietinnästä? Joku on pahasti vialla, kun sijoitus on jo tullut puheeksi. Taitaa olla pahasti masentunut
 
help
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja help:
Tiedän, että tavitsee apua OIKEESTI! En kai mä muuten sen asioita murehtisi. Ilkeyttäni? Oikeastaan oon nyt tyytyväinen, et sossu on asian nyt hokannut. Ei ne kenellekään turhaan apua tarjoa/anna, kai.. ?
Jos olisin ite ilmoittanut, niin ehkä ystäväni olisi sen arvannut, mutta kuitenkin ajattelen hänen ja lasten parasta :)

Minkälaista apua ystäväsi sieltä sossusta sitten tarvitsee? Kaupassa käynnin,siivouksen ja lastenhoidon lisäksi? jos ne ei kerran kelvanneet.. Mielestäni nuo ovat ihan perusasioita..Kun kirjoitit että apua tarvitsee Oikeesti! niin millaista?? mikä on vialla siellä?Entä jos olisit ilmoittanut ja lapset olisi Esim.Huostaanotettu niin olisitko siitäkin ollut tyytyväinen?? että teit hyvän työn..Ja omatuntokin kai puhdas..
En mä tietenkään sitä halua, että ystävältäni lapset "vietäis" :(
 
help
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Jos tämä ystävä ei halua olla yhteydessä sinuun niin mistä tiedät tuosta perhetyöntekijän tarjoamisesta ja sijoituskoti -mietinnästä? Joku on pahasti vialla, kun sijoitus on jo tullut puheeksi. Taitaa olla pahasti masentunut
Nuo asiat se vielä kertoi, sen jälkeen ei ole kuulunut..
 
-
Mistä syystä lapsia ollaan sijoittamassa? Masennus on siitä vaan huono tunnistaa,ettei voi tietää onko toisella masennus vai muita ongelmia :( Onko tällä ystävälläsi muita joilta saa apua siis ystäviä tai läheisiä? Vai oletko ainoa avun tarjoaja lähipiirissä? Lukuunottamatta siis sossua..
 

Yhteistyössä