Miksi ystävä ei kutsu kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alina

Vieras
Mun ystäväni on lapsemme kummi ja mun ystävä,pidetään paljon yhteyttä puhelimitse ja netin kautta.Asumme toisistamme kaukana.Käymme kuitenkin sukuloimassa,jolloin ajamme ihan heidän kotitalonsa ohi.Joskus olen soitellut ja kertonut milloin ollaan menossa sukulaisiin,hän toteaa vain:"kiva,näette meidän kotitalon pihan siitä tieltä"

Alkuperäinen kirjoittaja alina:
Mun ystäväni on lapsemme kummi ja mun ystävä,pidetään paljon yhteyttä puhelimitse ja netin kautta.Asumme toisistamme kaukana.Käymme kuitenkin sukuloimassa,jolloin ajamme ihan heidän kotitalonsa ohi.Joskus olen soitellut ja kertonut milloin ollaan menossa sukulaisiin,hän toteaa vain:"kiva,näette meidän kotitalon pihan siitä tieltä"

tosi oudolta kuulostaa. hih.

No oudompaa musta on et ilmotat vaan et ollaanpa lähössä sukuloimaan sinne teillepäin.. miksi et ite vois lisätä lauseseen et sopiskohan samalla poiketa teillä kun siellä suunnalla ollaan??

Alkuperäinen kirjoittaja alina:

mene pakkovierailulle..

Siis soitatko matkalta vai jo hyvissä ajoin ennen kuin olette lähdössä sukulaisiin? Ehkä hän ei halua yllätysvieraita ( jos siis soittelet viime tipassa )

Kysy seuraavan kerran sopiiko heillä poiketa. Jos ei sovi, niin sitten hän ei varmaan syystä tai toisesta halua vieraita. Jotkut esim. häpeävät omaa kotiaan ja kokevat sen vaikkapa paljon vaatimattomammaksi kuin ystävien kodit ja arkailevat siksi kutsua ketään kylään.

eli kunhan vaan ihmettelet, etkä ole itse valmis tekemään mitään.
Olisipa ainakin kysynyt, että voiko tulla?
miksi olet lupautunut kummiksi, ja alkanut hänen ystäväkseen, jos tuollaista tavallista kysymystä on noin vaikea kysyä, Ystävältä?? en ymmärrä alkuunkaan.
Aina ei kannata yrittää lukea rivien välistä..

Alkuperäinen kirjoittaja mnO:
Siis soitatko matkalta vai jo hyvissä ajoin ennen kuin olette lähdössä sukulaisiin? Ehkä hän ei halua yllätysvieraita ( jos siis soittelet viime tipassa )

Kysy seuraavan kerran sopiiko heillä poiketa. Jos ei sovi, niin sitten hän ei varmaan syystä tai toisesta halua vieraita. Jotkut esim. häpeävät omaa kotiaan ja kokevat sen vaikkapa paljon vaatimattomammaksi kuin ystävien kodit ja arkailevat siksi kutsua ketään kylään.

paria päivää ennen ole soitellut ja useampana vuotena.Ei kyllä häpeä kotiaan,päinvastoin...

Mä olen ainakin niin kyllästynyt pyytämään eräitä omia ystäviä kylään. Aikanani kutsui ja pyysin, mutta tosi nihkeesti väki liikkui. Vain ne tietyt tyypit käy/tulee pyytämättä/osaavat itse kutsua itsensä kylään, mutta sitten nämä joita harvemmin näkee, niin aina tulee jotain ihmeellista selitystä, kun on niin kiirettä tai pitää siellä ja siellä käydä, niin itse olen tälläisten kohdalla päättänyt, että en enään koskaan pyydä heitä kylään, pyydetty on mutta silloin ei kylään haluttu tulla. Jos näitä ihmisiä haluttaa meillä tulla, niin saavat oppia siihen, että itse ehdottavat ja kysyvät voikos tulla kyläilemään.

Eli oma neuvo, tyrkytä itsesi kylään, kysy voitaisiinkos tulla käymään!

Mä en kutsu meille koskaan ketään, koska stressaan vieraita. Meillä on aina suht siistiä ja melko uus talo, mutta vieraita varten tarttis vielä lisää kuurata ja leipoo jne. Yhdet hyvät ystävät usein yrittävät kutsua itseään meille, mutta aina mulla on joku syy, miksi ei ehditä ottaa vastaan. Tykkään heistä ja monista muista ihan todella ja haluan nähdä, mutta en meillä. Olen kyllä usein yrittänyt heille asiaa selittää ja vaikuttavat ymmärtävän. Halusin selittää tämän, jotta muutkin ymmärtää, että munkin kaltaisia voi olla muitakin.

Mä olen myös sellainen, että haluan tietää vieraiden tulosta vähintään viikkoa aikaisemmin. Haluan siivota rauhassa ja laittaa jotain hyvää tarjottavaa. Meillä ei yllätysvieraille edes avata ovea, ehkä omille vanhemmilleni voin avata, mutta appivanhemmat ovat joskus joutuneet kääntymään ovelta takaisin. Olen omassa lapsuudenkodissani tottunut siihen, että kyläilyt sovitaan aina "virallisesti" hyvissä ajoin, mutta esim. mieheni lapsuudenkodissa on aina ollut "avoimet ovet"-meininki.

Yhteistyössä