Miksi yksinhuoltajia mollataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iiris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Justiin näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja mollaaja:
Ne YH-äidit,ketä mä tiedän on pelkkiä avustuksien väärillä perusteilla nostajia..poikaystävät löhöävät nurkissa päivästä toiseen

Miksiköhän sinun tuttavapiirissäsi on vain tällaisiä lusmuja? Aika huolestuttavaa.
Mun yksinhuoltaja kavereista/tuttavista kaikki ovat ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä jotka eivätkä tarvitse tukia tai niitä huijaa.

Mutta vaativat ilmaisia päivähoitopaikkoja tehtailemilleen pennuille, joista nostaa yhteiskunnan tukia.

Mistäs repäisit tuon ilmaisen päivähoitopaikan?? Mulle ei ainakaan ole ilmaista ja olen yh ja lapsilisiä tulee hurjat 146e..

Alkuperäinen kirjoittaja Justiin näin:
Ne YH-äidit,ketä mä tiedän on pelkkiä avustuksien väärillä perusteilla nostajia..poikaystävät löhöävät nurkissa päivästä toiseen

Miksiköhän sinun tuttavapiirissäsi on vain tällaisiä lusmuja? Aika huolestuttavaa.
Mun yksinhuoltaja kavereista/tuttavista kaikki ovat ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä jotka eivätkä tarvitse tukia tai niitä huijaa.

Mutta vaativat ilmaisia päivähoitopaikkoja tehtailemilleen pennuille, joista nostaa yhteiskunnan tukia.

Millä eri metodeilla olet omat pentusi saanut alulle jos eronneet ovat lapsensa tehtailleet ja sinä jotain muuta?

Hyvä kysymys!Myönnän kyllä että vihaksi pistää itellä,koska tässä kuitenkin peräsuoli pitkänä painetaan duunia eikä kuitenkaan tilipäivän tullen ja laskut maksettua pysty hurraamaan tilille jääneellä rahasummalla..toiset makaa kotona ja tismalleen saman rahan niin..

Hyvä kysymys!Myönnän kyllä että vihaksi pistää itellä,koska tässä kuitenkin peräsuoli pitkänä painetaan duunia eikä kuitenkaan tilipäivän tullen ja laskut maksettua pysty hurraamaan tilille jääneellä rahasummalla..toiset makaa kotona ja tismalleen saman rahan niin..
Ja mikäs sua estää heittäytymästä kotiinmakaajaksi ja yyhooksi?
Sulla on siihen ihan samat mahkut kun muillakin joten älä kitise.

[/quote]Ja mikäs sua estää heittäytymästä kotiinmakaajaksi ja yyhooksi?

[/quote]

Se estää että haluan pystyä kattomaan itteetäni peilistä ja mä en rupea niin säälittäväksi huijariksi.
Toiseks..20v kestäny parisuhde,joten ei kiinnosta esittää yh:ta

Onko tullu mieleen että jotkut voi alkaa tukia väärinkäyttämään, koska ei muuten yksinkertasesti tulis toimeen. Ei me ainakaan ois tultu toimeen pelkällä miehen palkalla kun minä opiskelin. Tulot ylitti just ja just asumistukirajan ja päivähoitomaksua ois kuitenkin pitäny maksaa ja autokin oli miehen työmatkojen takia pakollinen olla olemassa. Tehtiin siis kulissiero jotta sain asumistukea ja yh-lisän lapsilisään. Sitten tultiin toimeen, mutta ei silti jääny kyllä rahaa lomamatkoihin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Onko tullu mieleen että jotkut voi alkaa tukia väärinkäyttämään, koska ei muuten yksinkertasesti tulis toimeen. Ei me ainakaan ois tultu toimeen pelkällä miehen palkalla kun minä opiskelin. Tulot ylitti just ja just asumistukirajan ja päivähoitomaksua ois kuitenkin pitäny maksaa ja autokin oli miehen työmatkojen takia pakollinen olla olemassa. Tehtiin siis kulissiero jotta sain asumistukea ja yh-lisän lapsilisään. Sitten tultiin toimeen, mutta ei silti jääny kyllä rahaa lomamatkoihin tms.

Pitäskö tuilla päästä oikein lomamatkoillekkin??

Miksi ylipäätään pitää ketään mollata? Eri mieltä voi olla, mutta haukkumiseen ei pitäisi lähteä. Kaipa meistä jokainen siihen välillä syyllistyy vaikka ei pitäisi.
Miksi juuri yksinhuoltajia mollataan? Ehkä se että joku on ajautunut parisuhteessaan eroon luo pelkoa että itsellekin voi käydä samoin. Se pelko sitten saa aikaan sen että halutaan nähdä yksinhuoltajat epäonnistujina ja jonain erillisenä ihmisryhmänä joiden asiat eivät koske minua. Yritetään torjua omaa yksinjäämisen ja eroamisen pelkoa. En tiedä osasinko asian kunnolla selittää, mutta noin minä sen näkisin.
Yksinhuoltajat joutuvat kantamaan paljon vastuuta, kunnioitan niitä jotka siitä selviävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Johanna:
Miksi ylipäätään pitää ketään mollata? Eri mieltä voi olla, mutta haukkumiseen ei pitäisi lähteä. Kaipa meistä jokainen siihen välillä syyllistyy vaikka ei pitäisi.
Miksi juuri yksinhuoltajia mollataan? Ehkä se että joku on ajautunut parisuhteessaan eroon luo pelkoa että itsellekin voi käydä samoin. Se pelko sitten saa aikaan sen että halutaan nähdä yksinhuoltajat epäonnistujina ja jonain erillisenä ihmisryhmänä joiden asiat eivät koske minua. Yritetään torjua omaa yksinjäämisen ja eroamisen pelkoa. En tiedä osasinko asian kunnolla selittää, mutta noin minä sen näkisin.
Yksinhuoltajat joutuvat kantamaan paljon vastuuta, kunnioitan niitä jotka siitä selviävät.

Mutta miksi pitää huijata ja tukia ottaa vastaan väärin perustein?Ei sillä ole mitään tekemistä oman parisuhteen kanssa tai sillä että tulenko ite jäämään yksin tms..
Rehellisyyttä kehiin

Alkuperäinen kirjoittaja Johanna:

Mutta miksi pitää huijata ja tukia ottaa vastaan väärin perustein?Ei sillä ole mitään tekemistä oman parisuhteen kanssa tai sillä että tulenko ite jäämään yksin tms..
Rehellisyyttä kehiin

Itse yksinhuoltajana en ymmärrä mitä tukia täytyy huijata ihmisten joilla on mies.. lapsilisä on vaan 146e.

Mediassakin olen törmännyt mielenkiintoiseen ilmiöön.
Esim kun vanhanen hummaili Susan Kurosen kanssa ja sai tekstareita joltain matamilta( en muista tarkemmin, oli kohu kuitenkin ) Molemmissa korostettiin naisten olevan YKSINHUOLTAJIA.
Mutta entäs Sirkka Mertala ? Kaunis, koulutettu fiksu nainen. Eronnut ja lapsia eli YKSINHUOLTAJA mutta mainitaanko tätä sanaa Mertalan yhteydessä? Ei koskaan ! Miksei ??

Alkuperäinen kirjoittaja yh itsekin:
Esim kun vanhanen hummaili Susan Kurosen kanssa ja sai tekstareita joltain matamilta( en muista tarkemmin, oli kohu kuitenkin ) Molemmissa korostettiin naisten olevan YKSINHUOLTAJIA.
Mutta entäs Sirkka Mertala ? Kaunis, koulutettu fiksu nainen. Eronnut ja lapsia eli YKSINHUOLTAJA mutta mainitaanko tätä sanaa Mertalan yhteydessä? Ei koskaan ! Miksei ??

Itse olen kokenu tämän että mua katsotaan ja kohdellaan kuin halpaa makkaraa kun olen yh-äiti mut mun nykyistä miestä pidetään vastuullisena ja hyvänä ihmisenä kun on myös yh. Monesti yhdessä mietitty että todella kummallinen ilmiö.. mitenkähän toi ukko muhun ihastui kun olen tälläinen luuseri yh-äiti:D

Täällä yksi luuseri-yh. Käyn töissä ja saan yhteiskunnalta ainoastaan korotuksen lapsilisään. Maksan lapseni päivähoidosta täyden hinnan, elatustukea en ole hakenut, koska olen tehnyt lapseni täysin tietoisesti ja tarkoituksellisesti yksin ja elätän hänet myös itse. En nai varattuja miehiä ainakaan tarkoituksella.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Minä ihmettelen sitä, että äidit ylipäänsä haukkuu äitejä...kaikki ollaan samassa veneessä ja pitäisi vetää yhtäköyttä, että saisimme rakennettua lapsillemme mahdollisimman turvallinen ympäristö....nyt kaikki energia valuu äideillä muiden äitien haukkumiseen.

Amen :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Minä ihmettelen sitä, että äidit ylipäänsä haukkuu äitejä...kaikki ollaan samassa veneessä ja pitäisi vetää yhtäköyttä, että saisimme rakennettua lapsillemme mahdollisimman turvallinen ympäristö....nyt kaikki energia valuu äideillä muiden äitien haukkumiseen.

Amen :attn:

Peesi

Wau ! Joku toinenkin on kiinnittänyt huomiota tähän.

Osittain arvostan sitä miten joku jaksaa yksin hoitaa lapsia. Mulla sii vain yksi pieni, olen hoitovapaalla ja todella olis raskasta, jos joku ei tulis neljältä kotiin ottamaan osaa lapsen hoitamiseen. Ois todella raskasta jos ei olis sitä kumppania, joka iloitsisi lapsen uusista taidoista ja ylipäänsä puuttuis se, jonka kanss jakaa tämä ilo.

Ja mikäs sua estää heittäytymästä kotiinmakaajaksi ja yyhooksi?

[/quote]

Se estää että haluan pystyä kattomaan itteetäni peilistä ja mä en rupea niin säälittäväksi huijariksi.
Toiseks..20v kestäny parisuhde,joten ei kiinnosta esittää yh:ta[/quote]

Just joo. Painu sinne minne aurinko ei paista. Oma äitini jäi 16 avioliittovuoden jälkeen yh:ksi. Hän painoi työtä niskalimassa, että sai huolehdittua minusta ja sisarestani. Eli ei todellakaan jäänyt kotiin makaamaan ja huijaamaan. Kyllä äitini saa katsoa peilistä itseään ylpeästi. Ja nyt, kun alan miettimään, niin lähes kaikki yh-äidit, jotka tunnen tekevät kyllä tasan töitä. Ja tarkemmin, kun pohdin, niin sinä taidatkin olla Porvoosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Haa:

Sinähän juuri itse sen tekstissäsi sanoit. Sirkka Mertala: kaunis, koulutettu, hyvinkäyttäytyvä Nainen jolla on tyyli ja elämänarvot kohdillaan.

Kuroset ja muut: julkisuudenkipeitä, epätasapainoisia naisia, tyylittömiä kaikilla elämän osa-alueilla.

Naapurissa asuu nainen joka on kaksi kertaa jäänyt yh:ksi kahden eri miehen jälkeen. Kyllä siinä on naisessa oltava jotain vikaa! Ei läheskään kaikki miehet ole hyväksikäyttäviä, pettäviä hulttioita, mutta jotenkin tietynlaiset naiset hakeutuvat juurikin tällaisten seuraan, levittävät jalkansa ja pullauttavat pari kakaraa pihalle. Sitten mies häipyy ja naiset syyttelevät yhteiskuntaa ja toisiaan katsomatta koskaan peiliin.

Juu, en haluaisi olla yh.

Alkuperäinen kirjoittaja nuuk:
Alkuperäinen kirjoittaja Haa:

Sinähän juuri itse sen tekstissäsi sanoit. Sirkka Mertala: kaunis, koulutettu, hyvinkäyttäytyvä Nainen jolla on tyyli ja elämänarvot kohdillaan.

Kuroset ja muut: julkisuudenkipeitä, epätasapainoisia naisia, tyylittömiä kaikilla elämän osa-alueilla.

Mutta yhteistä kaikille: eronneita yksinhuoltajia.
Tahdoin vain painottaa tätä median tyyliä viestittää.
Kaikki negatiivisuus-kuten julkisuushakuisuus- liitetään yhuoltajuuteen, mutta fiksuja naisia ei näin leimata.
Tulee mielleyhtymä; yh=huono

Yhteistyössä