Miksi wc-pyttyyn ei tule vettä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pytytönnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pytytönnä

Vieras
Eilen alkoi yläkerrassa, pyttyyn ei tule vettä lainkaan ja tänään alkerrankin vessassa vedettäessä tulee vain ihan pieni liru. Viemäri ei ole tukossa kun oon huuhdellut vessan sit käsisuihkulla. Muista hanoista ja suihkuista tulee vettä normaalisti. Mitä ihmettä, ei kai ne molemmat voi vaan vrk sisällä hajota?

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27168630:
Täyttöventtiili tukossa

Joojoo :D
Mutta onko se täyttöventtiili joku yhteinen kun molemmat pytyt (eri kerroksissa, eri puolella taloa) kärsii samasta vaivasta?
Osaako sille ite tehdä jotain?

Joojoo :D
Mutta onko se täyttöventtiili joku yhteinen kun molemmat pytyt (eri kerroksissa, eri puolella taloa) kärsii samasta vaivasta?
Osaako sille ite tehdä jotain?

Näköjään sulle on turha neuvoa mitään, koska et edes tiedä missä pönttöjen täyttöventtiilit on, joten soita putkimies paikalle

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27168647:
Näköjään sulle on turha neuvoa mitään, koska et edes tiedä missä pönttöjen täyttöventtiilit on, joten soita putkimies paikalle

No pitänee soittaa.
Ajattelin vaan että voiko johtua jostain vedenpaineista tms kun täällä taloyhtiössä on säädelty jotain noita vesijuttuja että josko on säädöt persiillään.
Kuvittelisin vahvasti että se venttiili on joka pytyssä oma ja siksipä kuulostaa oudolta että molemmista ois samaan aikaan tukkeentunut mutta mitäpä mä kans tiedän sit.

No pitänee soittaa.
Ajattelin vaan että voiko johtua jostain vedenpaineista tms kun täällä taloyhtiössä on säädelty jotain noita vesijuttuja että josko on säädöt persiillään.
Kuvittelisin vahvasti että se venttiili on joka pytyssä oma ja siksipä kuulostaa oudolta että molemmista ois samaan aikaan tukkeentunut mutta mitäpä mä kans tiedän sit.

Okke, vedenpaineen heittelyn takia on putkistosta irronnut paskaa, joka on tukkinut pönttöjen vesisäiliöissä olevat täyttöventtiilit ja niiden kunnossapito kuuluu aina taloyhtiölle

No herra majuri, kerrohan nyt missä sijaitsee täyttöventtiili? Tiedätkö itsekään, kun et sitä tuohon kirjottanut. Olishan se apn kiva tietää, notta voi sitä itse kurkata.

Aplle, avaa se pönttö ja kurkkaa sinne säiliöön, molemmissa vessoissa. Ota nyt ensin silmä käteen ennenkun soittelet putkarille. ... meillä on niin aatamin aikanen vessa että tyhjennysventtiili on välillä juntturassa.

http://kysymammalta.blogspot.de/2009/12/vuotava-wc-ja-muita-vessaongelmia.html

googlesta löytyy sitten ihan ammattilaistason räjäytyskuviakin jos hirmuisesti kiinnostaa. Kannattaa muistaa että jos tekee vahinkoa alueella joka kuuluu taloyhtiön vastuulle, on syytä joko varata pasu lompakko tai lukaista vastuu-/kotivakuutusehdot läpi ennen aloitusta...

Jos taloyhtiö, niin teillä on varmaan huolto jossain kiinteistönhoitoyrityksessä? Sinne nyt nopsaan soitto ja huoltomiehet tulevat ja laittavat kuntoon. Itse en koske mihinkään, mikä kuuluu taloyhtiön vastuulle juuri tuon takia, että en ylitä omia valtuuksiani ja ei voida jälkikäteen väittää, että olen sen omilla toimillani rikkonut.
Työkalut pysyy kyllä kädessä eli ei ole siitä kiinni.

Soitat huoltoyhtiöön, ei nuo itselle kuulu. Tai voit tarkistaa sitä ennen, ettei joku näppärä ole käynyt vääntämässä pöntöistä vesiputken venttiilejä kiinni teillä.

Joo, ensin katsot että venttiili siellä pöntön takana on auki. Voi sulkea ja avata ruuvimeisselillä, joten tästä ei taida kuitenkaan olla kyse.

Jos on auki niin sitten:

1. Kampeat vetimen nupin irti, ja otat posliinikannen pois, sieltä löytyy pöntön "koneisto", vaihdat vialliset osat

tai

2. Soitat huoltomiehelle

tai

3. Annat muun osaavan ihmisen tehdä työt.

Yhteistyössä