Miksi viikonloput menee aina tappeluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vohveli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokeilepa ensi viikolla ap niin että teet ne kaikki kotihommat jo viikolla. Sitten viikonloppuna touhuatte vain kivoja juttuja, löffäätte, nautitte pitkiä aamiaisia ja hoidatte lasta yhdessä siinä samalla, ulkoilette ja teette mitä tykkäätte. Molemmilla vanhemmilla varmasti kivempi viikonloppu niin. Ei mieskään ole velvoitettu tekemään viikot töitä ja sitten viikonloppuisin pelkkiä kotitöitä.

Ap; sen takia että sinulla on mielessäsi odotukset siitä kuinka miehesi käyttäytyy, toimii ja huomioi sinua. Ja kun sitten hän ei olekaan kuten mielessäsi olet ajatellut niin petyt ja ilmapiiri kiristyy ja tulee tappeluita. Parasta olisi että sinä et odota mitään niin sitten et voi pettyäkään. Miehesi on mitä on ja voit ainoastaan esittää hänelle toiveita siitä miten toivoisit hänen käyttäytyvän mutta et voi vaatia sitä mieheltä koska toista ihmistä ei voi muuttaa. Älä leiki marttyyria kotitöittesi osalta - sinähän itse päätit ne tehdä.

Juu, täällä lähes pilkulleen samanlaista. Sillä erotuksella, että kotityöt on jaettu ettei olisi epäselvyyttä kuka hoitaisi ja mitä. Miehellä olisi muun muassa pihatyöt ja roskahuolto ja tulos on se, että ulko-oven vieressä on tälläkin hetkellä 5 roskapussia odottamassa vientiä roskiin, piha on tuon lumen alla puoliksi haravoitu ja toissavuotiset lehdet vielä säkeissä odottamassa vientiä biopisteelle. Saan listasta melko pitkän, jos oikein pinnistän. En jaksa enää natkuttaa, kun mikään ei hoidu kumminkaan. Ei hyvällä eikä pahalla. :mad:

Ja siis normaalia on se, ettei tuo herää lasten kanssa viikonloppuaamuisin vaikka kuinka aikoisi. En viitsi potkia ylös, kun sitten vittuilee lapsille.

Muoks. Niin, ja tämä päivä on mennyt pelatessa. Olen siivonnut ja pessyt pyykkiä (kuuluvat minun hommiini), mutta yksi vaan PELAA vaikka hommia olisi. Esimerkiksi nyt niiden roskapussien kiikuttaminen pönttöön saakka. Aikoi viedä lapset pihalle noin 4 tuntia sitten ja kun muistutan siitä, niin vastaus on "kohta".

No niin, olisinkohan nyt purkanut suurimmat ärsytyksen aiheet.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vohveli";28297522]Noh lapsihan ei enään nuku joten äitin oli noustava ylös vaikkakin isä sanoi että kyllä hän voi nousta jos tarvii ja tämän sanoessaan oli jo puoliunessa.Joten äiti nousi ylös [/QUOTE]

no jos se toinen jo samantien nousee, niin en minäkään kyllä asiakseni ottaisi toista pysäyttää ja itse nousta puoliunesta lasten kanssa :)
mitä jos vaan sanoisit, että sun vuoro ja jäisit nukkuun?

No hoh hoh. Mites pitkään te ootte olleet yhdessä? Vuoden? Mun mielestä ihan turha tulla neuvomaan tommosissa uusissa suhteissa jokka kulkee vielä ihastusbensalla. Tuu sitten kertoo miten menee kun ootte siirtyneet 10-vuoden diisseliin.

No miehestä tiedän jo valmiiksi miten käyttäytyy pitkässä suhteessa, kun ennen minua hänellä oli sellanen about 15 vuotinen juttu.

• Tykkää
Reactions: Data
Kun lapsi/lapset on pieniä ja vanhemmat väsyneitä, tuntuu kaikki toisen "relahetket" ihan mielettömän isoilta ja jeesuksen kärsimykset ristillä pieniltä omaan tuskaan ja uhrauksiin verrattuna. Siinä ei auta kuin löysätä pipoa ja antaa kummankin nauttia myös niistä omista hommista ja omasta ajasta. Mikään ei ole inhottavampaa kuin lukea lehti tai lähteä harrastuksiin jos on jo lähtiessä huono omatunto ja tunne että toimii väärin.

Äiti on väsynyt hoidettuaan lasta koko viikon, isä on väsy oltuaan töissä koko viikon. Antakaa herranjestas toistenne nauttia niistä pienistä omista hetkistä!

Kun nyt tässä vaiheessa luovii tilanteet kumpaakin kunnioittaen, jonain päivänä ne lapset on muuttaneet pois kotoa ja seksiä vii harrastaa vaikka keskellä päivää keittiön pöydällä jos siltä tuntuu!

Peesi tälle, munkin mielestä joskus väsyneenä tuntuu et ukko on vaik tietsikalla tooosi kauan, vaik itse saatan sit juuttua kirjan kans nojatuoliin paljon pitemmäks aikaa. Ja just tuo et jos on itse lapsen kaa kotona, odottaa et toinen sit tulee töistä ja ottaa sen lapsen. Ja toine väsyneenä töistä tarvii hetken huilia. Koittakaa ottaa relasti, ja tehdä vaik vaan välttämättömyydet.

Kun lapsi/lapset on pieniä ja vanhemmat väsyneitä, tuntuu kaikki toisen "relahetket" ihan mielettömän isoilta ja jeesuksen kärsimykset ristillä pieniltä omaan tuskaan ja uhrauksiin verrattuna. Siinä ei auta kuin löysätä pipoa ja antaa kummankin nauttia myös niistä omista hommista ja omasta ajasta. Mikään ei ole inhottavampaa kuin lukea lehti tai lähteä harrastuksiin jos on jo lähtiessä huono omatunto ja tunne että toimii väärin.

Äiti on väsynyt hoidettuaan lasta koko viikon, isä on väsy oltuaan töissä koko viikon. Antakaa herranjestas toistenne nauttia niistä pienistä omista hetkistä!

Kun nyt tässä vaiheessa luovii tilanteet kumpaakin kunnioittaen, jonain päivänä ne lapset on muuttaneet pois kotoa ja seksiä vii harrastaa vaikka keskellä päivää keittiön pöydällä jos siltä tuntuu!

Bitsukka puhuu taas asiaa!

[QUOTE="vohveli";28297522] Näin siis meillä.Jotenkin aina odotetaan viikonloppua että kivaa kun isikin kotona mutta sitten hermot kiristyy jo heti la-aamuna.
Tänään tapahtui:Isän vuoro "valvoa"lasta yöllä ja herätä jos tarvetta.Isä syötti lapsen 6.30 ja tuli takaisin nukkumaan.Noh lapsihan ei enään nuku joten äitin oli noustava ylös vaikkakin isä sanoi että kyllä hän voi nousta jos tarvii ja tämän sanoessaan oli jo puoliunessa.Joten äiti nousi ylös olemaan lapsen kanssa ja samalla itse söi,laittoi pyykkikoneen pyörimään,pesi lattian,viikkasi lapsen vaatteita ja muita pyykkejä.Tällä aikaa isä nukkui. Kun ..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä sinä nousit, vaikka miehesi sanoi että kyllä hän voi nousta? Olisit sanonut että nouse sitten ja jatkanut uniasi.

Juu, täällä lähes pilkulleen samanlaista. Sillä erotuksella, että kotityöt on jaettu ettei olisi epäselvyyttä kuka hoitaisi ja mitä. Miehellä olisi muun muassa pihatyöt ja roskahuolto ja tulos on se, että ulko-oven vieressä on tälläkin hetkellä 5 roskapussia odottamassa vientiä roskiin, piha on tuon lumen alla puoliksi haravoitu ja toissavuotiset lehdet vielä säkeissä odottamassa vientiä biopisteelle. Saan listasta melko pitkän, jos oikein pinnistän. En jaksa enää natkuttaa, kun mikään ei hoidu kumminkaan. Ei hyvällä eikä pahalla. :mad:

Ja siis normaalia on se, ettei tuo herää lasten kanssa viikonloppuaamuisin vaikka kuinka aikoisi. En viitsi potkia ylös, kun sitten vittuilee lapsille.

Muoks. Niin, ja tämä päivä on mennyt pelatessa. Olen siivonnut ja pessyt pyykkiä (kuuluvat minun hommiini), mutta yksi vaan PELAA vaikka hommia olisi. Esimerkiksi nyt niiden roskapussien kiikuttaminen pönttöön saakka. Aikoi viedä lapset pihalle noin 4 tuntia sitten ja kun muistutan siitä, niin vastaus on "kohta".

No niin, olisinkohan nyt purkanut suurimmat ärsytyksen aiheet.

Miksi sä annat tuollaisen jatkua? Pelit menee perheen edelle, onko sulal sielää mies vai LAPSI? Herranen aika tollanen ukko sais huutia multa,en kattelis kyllä yhtään päivää tollasta. Miksi sä mahdollistat miehesi peliriippuvuuden sillä että et puutu asiaan? Vieroitukseen vaan. järjetöntä.

[QUOTE="vieras";28298628]Bitsukka puhuu taas asiaa![/QUOTE]

Kiitos vipsukka!

Oikeastaan mun pointti lyhyesti ja ytimekkäästi oli, että nää vauva/ruuhka/väsymysvuodet pitäisi taistella läpi yhdessä eikä toisiaan vastaan. Saattaisi tulla vähemmän erojakin.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Itse en tuollaista vetelystä kyllä kestäisi. Huomisaamuna käske miehen nousta, kun lapsi herää. Ja sano selkeästi, mitä pitää tehdä, mies vaikuttaa sen verran toopelta, että ei itse tajua.

Kokeilepa ensi viikolla ap niin että teet ne kaikki kotihommat jo viikolla. Sitten viikonloppuna touhuatte vain kivoja juttuja, löffäätte, nautitte pitkiä aamiaisia ja hoidatte lasta yhdessä siinä samalla, ulkoilette ja teette mitä tykkäätte. Molemmilla vanhemmilla varmasti kivempi viikonloppu niin. Ei mieskään ole velvoitettu tekemään viikot töitä ja sitten viikonloppuisin pelkkiä kotitöitä.

Onkohan näillä neuvojilla itsellään lapsia ollenkaan, vai miten on näin typeriä "neuvoja"?
Miten teet aamupuurot ja potan pesemiset ja lattialle lentäneiden puurojen siivoamiset ja tiskaamiset ja kuravaatteiden pesut yms yms etukäteen???

• Tykkää
Reactions: Bitch
Mikä helvetti siinä on ettei jotkut naiset osaa ottaa aamuja rennosti vaan klo 7 on jo pyykkikone pyörimässä, tiskit koneessa, moppi heiluu ja päätä kiristää! lähtisit vaikka ulos mielummin kkll 7 lapsen kanssa kuin heiluttelisit moppia. Vatsahaava tosta tulee.

No sitä minäkin mietin, ja olen kyllä nainen itsekkin. Sori ap, mutta kuulostat tosi niuholta tyypiltä jolla on nuttura vähän kireellä. Ehkä sitä seksiä kannattaisi harrastaa niin voisit sinäkin vähän rentoutua. Voisin vaikka veikata että ainakin tuo lattioiden moppaaminen oli täysin turhaa heti lauantaiaamuna, ellei kukaan ollut sinne oksentanut, paskonut, kusenut, juossut kuraisilla kengillä..?

Mä oon hoitovapaalla ja mies käy töissä. Musta on itsestäänselvyys että minä hoidan kaikki kotityöt, mies sitten auttelee lapsenhoidossa kun on kotosalla. Molemmat käydään omissa harrastuksissamme ja menoissamme, esim mies menee tänään joukkueensa saunailtaan ja mä lähden kuukauden päästä laivalle kavereiden kanssa.

Mä en oikein ymmärrä tuota, että mies tarjoutui nousemaan lapsen kanssa mutta silti vaimo nousi itse ylös ja jälkikäteen sitten mökötti kun mies nukkui pidempään. Vähän marttyyri-asenteelta kuulostaa.

[QUOTE="...";28299176]Onkohan näillä neuvojilla itsellään lapsia ollenkaan, vai miten on näin typeriä "neuvoja"?
Miten teet aamupuurot ja potan pesemiset ja lattialle lentäneiden puurojen siivoamiset ja tiskaamiset ja kuravaatteiden pesut yms yms etukäteen???[/QUOTE]

No nuo asiat nyt ei paljoa aikaa vie, ja menevät siinä ohessa. Tuossa nyt varmaan tarkoitettiin pyykkäystä, viikkosiivousta jne.

No nuo asiat nyt ei paljoa aikaa vie, ja menevät siinä ohessa. Tuossa nyt varmaan tarkoitettiin pyykkäystä, viikkosiivousta jne.

No kyllä ne sen verran vievät aikaa, että ei ole aikaa kahta tuntia nukkua sen jälkeen kun lapsi on herännyt, ja sitten seuraavat kaksi tuntia käyttää oman aamupalan syömiseen. Siinä neljässä tunnissa lapsi saa aika paljon jo uutta sotkua aikaiseksi...

[QUOTE="...";28299377]No kyllä ne sen verran vievät aikaa, että ei ole aikaa kahta tuntia nukkua sen jälkeen kun lapsi on herännyt, ja sitten seuraavat kaksi tuntia käyttää oman aamupalan syömiseen. Siinä neljässä tunnissa lapsi saa aika paljon jo uutta sotkua aikaiseksi...[/QUOTE]

Ap:n teksistä sai sellaisen käsityksen, että kyseessä on alle 1v lapsi. Oma poika on 10kk ja eipä tuo mitään suurempaa sotkua kyllä aikaseksi saa.. Mitä nyt välillä täytyy vaippa vaihtaa ja ruokapöytä putsata+tiskit laittaa koneeseen syömisen jälkeen.

Ap:n teksistä sai sellaisen käsityksen, että kyseessä on alle 1v lapsi. Oma poika on 10kk ja eipä tuo mitään suurempaa sotkua kyllä aikaseksi saa.. Mitä nyt välillä täytyy vaippa vaihtaa ja ruokapöytä putsata+tiskit laittaa koneeseen syömisen jälkeen.

Ja poikasiko viihtyy aamuisin neljä tuntia ihan itsekseen, kun vanhemmat vetävät sikeitä ja syövät rauhassa aamupalaansa?

[QUOTE="...";28299450]Ja poikasiko viihtyy aamuisin neljä tuntia ihan itsekseen, kun vanhemmat vetävät sikeitä ja syövät rauhassa aamupalaansa?[/QUOTE]

No eipä se jatkuvaa viihdykettä tarvitse... Meillä mä herään aamulla pojan kanssa, ja herätän miehen kun lähden koiran kanssa aamulenkille. Mies ei oo aamupäivisin oikeastaan koskaan kotona, vaan lähtee töihin/treeneihin 9.45-10.30 välillä. Aamupäivisin laittelen pyykkejä, siivoilen jne ja poika siinä touhuaa mukana.