Miksi viikonloput menee aina tappeluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vohveli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vohveli"

Vieras
Näin siis meillä.Jotenkin aina odotetaan viikonloppua että kivaa kun isikin kotona mutta sitten hermot kiristyy jo heti la-aamuna.
Tänään tapahtui:Isän vuoro "valvoa"lasta yöllä ja herätä jos tarvetta.Isä syötti lapsen 6.30 ja tuli takaisin nukkumaan.Noh lapsihan ei enään nuku joten äitin oli noustava ylös vaikkakin isä sanoi että kyllä hän voi nousta jos tarvii ja tämän sanoessaan oli jo puoliunessa.Joten äiti nousi ylös olemaan lapsen kanssa ja samalla itse söi,laittoi pyykkikoneen pyörimään,pesi lattian,viikkasi lapsen vaatteita ja muita pyykkejä.Tällä aikaa isä nukkui.Kun kello tuli 9.30(isä nukkunut 2tuntia)äiti meni herättämään ja isä kysyi että "miksi pitää herätä?"siinäkohtaa raivo nosti jo ekan kerran päätänsä..
Isä nousi ja luki lehteä ja söi 2tuntia sillä aikaa äiti viikkasi lisää pyykkiä,oli lapsen kanssa,syötti lapsen,siivosi vaatekaappia...ja taas kihisi äiti koska isällä menee vähintään 2tuntia aamupalaan ja lehteen kun äiti hoitaa saman asian 30minuutissa että jotenkin häiritsee kun äiti tekee ´kokoajan muutakin ja yleensä lapsikin menee siinä samalla ja isä vaan lukee lehteä tai pystyy vain yhteen aisaan kerralla.
Ensviikonloppuna tämä äiti ei tee mitään kotihommia jos niitä ei tee isäkään niin sitten jäävät tekemättä.Eihän tämä tunnu edes yhtään viikonlopulta kun silti joutuu painamaan näitä kotihommia ja toisella on aikaa vaan lukea tai tuijottaa telkkaria yms..ja tiskitkin tossa oottelis hoitajaansa..Joo seksiä piti harrastaa mutta ei hirveesti enään kiinnosta..

Saletttiin teet samat kotityöt ens vkl, toi on vaan niin tollasta muijamaista valitusta.. Mä en jaksas pilata päivääni tollasella ja myös minä olen vaimo ja kolmen lapsen äiti :)

No mikä oikeus sillä miehellä on noin toimia? Ei onnistuis meillä!

Siksi ne menee tappeluksi koska miehesi on itsekäs eikä ajattele yhtään sua ja susta tuntuu että mies ei edes välitä! Sitten sua suututtaa ja mie son niin hölmö että ei ymmärrä mistä se johtuu ja pitää sua vaan turhasta nalkuttajana.

Mitäs jos häipyisit pe iltana ja tulisit sunnuntaina, sanot vaan miehelle että tuut sit takas kun mies on kerrankin tehnyt nuo hommat. alkaa ukko tajuta että mitä sä oikeastaan teetkään.

toki tää on huono toimintatapa koska voi aiheuttaa miehessä vihantunteita.. mutta en usko että tollanen pänkki ukko tajuaa mitään,ennenku pakosti joutuu tekee itte hommat.

onneksi mun mies ei oel tolalnen,yritti se joskus mutta mä sanoin sille että oikeesti mä en ole mikään siivooja(ja lastenhoidota sanoin jo ennen raskaaksi tuloa että lasta en tee hänen kanssaan jos hän oelttaa mun hoitavan lapsen 24/7, koska minusta se on yhtälailla isän homma. eli lastenhoito ei ole ikinä ollut ongelma).

ootko puhunut ap miehellesi suoraan miltä tämä sinusta tuntuu? Mitä mies sanoo?

Et tee kotiöitä. Tai siis jos olet viikotkin kotona lapsen kanssa, niin miten ihmeessä teillä on noin paljon tekemistä lauantaina? Me ollaan viikot töissä/koulussa ja lapset tarhassa, silti ei tosiaankaan mene lauantaina mitenkään kahta tuntia johonkin pyykkisouviin.

En miestä puolusta, kyllähän senkin pitäisi tajuta kotitöitä tehdä. Mutta toisaalta, pyydätkö ikinä apua?

Jos mies on vaan viikonloput himassa niin sulla on kokonaista viisi päivää aikaa huolehtia kodista, tiskeistä, kaapeista sekä pyykeistä lapsenhoidon ohessa. Miksi juuri viikonloppuisin pitää alkaa niitä siivoamaan?

Jospa mies jäi sänkyyn siksi että sitä otti päähän kun tiesi ettet osaa ottaa taaskaan rennosti vaan nipotat hommista joiden tekemisellä ei ole kiire. Lapsi pitää hoitaa ja ruokaa laittaa, mutta mitään muuta ei ole pakko tehdä.

ap on ilm tätä ihmistyyppiä joka ei voi jättää lapsiaan miehelle koska se "ei osaa"hoitaa lapsia, ainakaan ap:n vaatimalla tavalla... Ystävät erosivat, eroa ennen mies ei SAANUT käydä oman lapsensa kanssa uimahallissa, koska vaimo ei luottanut siihen että mies osaa vahtia lasta niin ettei juokse allasosastolla, huku altaassa, istu saunassa nätisti jne.

Noh, nyt ovat eronneet ja että muijaa sieppaa kun mies käy uimassa lapsen kanssa joka ikinen vkl. exä on tehnyt mm lastensuojeluilmon siitä että isä käy uimassa lapsen kanssa. varmaan arvanette miten ls tähän suhtautui, lähes nauraen soitti miehelle että me virkamme puolesta joudumme ottamaan yhteyttä.....

Antkaaa tilaa niille miehillenne, ne kyllä tekee ne kotityöt (omalla tavallaan) ja hoitaa lapset. mitä sitten jos on eripari sukat tai tyynyt lattialla, kuoleeko siihen???

Ei mene, kun sanoo sille toiselle, et nyt perse ylös ja sit tehdään sitä tätä ja tota.

Ei se ajatuksia lue, jos vielä hoidat kaiken yksin ja jätät toisen nukkumaan ilman sanomista, että sun hommiks jää ne ja nuo, niin sehän se toinen voi luulla, et hommat on ok. Ja ihmettelee, et mikä viritelmä sulla on, kun koko ajan pinnaa kiristää?

Jutelkaa, ihmiset, KESKENÄNNE.

Kyllä se mies saa kerran viikossa nauttia aamuhetkestä. En ymmärrä
Miksi nousit ylösnoin aikasin, olisit vaan nukkunu. Miks tert lauantaina kotihommia jos lerta oot arkenakin kotona?

Mikä suo estää ottamasta toinen kuppi kahvia ja pyydä ukolta puolet siitä lehdestä?

Mikä helvetti siinä on ettei jotkut naiset osaa ottaa aamuja rennosti vaan klo 7 on jo pyykkikone pyörimässä, tiskit koneessa, moppi heiluu ja päätä kiristää! lähtisit vaikka ulos mielummin kkll 7 lapsen kanssa kuin heiluttelisit moppia. Vatsahaava tosta tulee.

Se, että naiset lukee lehdet puolessa tunnissa ja miehet kahdessa tunnissa näkyy kyllä siinä, että miehillä on sitä yleissivistystä ja naisilla ei. No nyt tulee joku kitisemään, että "kun ei naiset ehi lukee kun pitää hoitaa koti". No eipä ne naiset niitä lehtiä lukenut ennen lapsiakaan, paitti sitten jotain juorupotaskaa.

EI tietenkään aina oo näin. Sinällään mun mielestä on ihan hyvä jos ees sen puoli tuntia käyttää lehden lukemiseen (oikea sanomalehti). Monihan ei nykyään lue mitään muuta kuin roskapostia ja sitten netistä jotain moskaa... Ja se kyllä näkyy kun ei sitten tiedetä yhtään missä mennään.

Ja tuttua tuo, että viikonloput on ihan helvettiä. Samanlaista meininkiä meillä usein. Odotukset kovat ja sitten melkein aina menee noin. Viikolla sitä aattelee, että seksiäkin tulis harrastettua mutta vkl ei se enää oo mielessä kun ilmapiiri tommonen kireä. Joskus on tehty sovinto ja sitten ollut sovintoseksiä. Se on jees. Mut yleensä menee niin, että vaikka illalla saadaan asiat sovittua, niin muija on niin väsyny ettei enää seksi nappaa. Eli siin on vähän semmonen fiilis, että "joo rauha tehtiin, mutta palkintoja et saa."

Jos lapsi herää 7, sille et voi mitään ja hänen kanssaan on herättävä mut tuskin se lapsi pakottaa sua siihen mopin varteen ja sehän tässä oli se ongelma, tuo siivous..

leiki aamulla lapsen kanssa lue kirjoja - lapsesikin voisi tykätä.

Mikä helvetti siinä on ettei jotkut naiset osaa ottaa aamuja rennosti vaan klo 7 on jo pyykkikone pyörimässä, tiskit koneessa, moppi heiluu ja päätä kiristää! lähtisit vaikka ulos mielummin kkll 7 lapsen kanssa kuin heiluttelisit moppia. Vatsahaava tosta tulee.

Nii, ja jos pyöriikin niin miksi pitää odottaa, että se toinen aikuinen on kans välittömästi hommissa mukana? Meillä on lauantait yleensä leppoisia, ollaan tarkoituksella rauhoitettu yksi aamu viikosta. Katsotaan ohjelmia, ollaan pyjamassa ja syödään toisinaan eka aamupala ja sit toinen kattaus. Siinä samalla sit jossain vaiheessa on tiskit koneessa ja hyvällä mielellä saatu pyykitkin viikattua.

Lapselle pikkukakkonen ja itse voi keskittyä siihen lehteen ja kahvinjuomiseen. Kotitöitä ehtii tehdä vaikka iltapäivälläkin. Ei voi olla yhen lapsen kanssa noin vaikeeta.

Minä olen vähän kuin miehesi. :blush: mutta joo, mies on pyytänyt, että aamulla en esim. käy lehteä laatikosta, vaan vasta, kun kuopus menee päiväunille. Muuten luen vaan sitä lehteä, kersat riekkuu, mies koettaa tehdä kotihommia ja sitä alkaa ärsyttää, kun minä vaan luen ja luen. Niin ja olen sitten äkäinen, jos mies tulee ja pyytää, että jätä nyt se lehti ja ala tehdä jotain hyödyllistä :D

Nyt teidän pitää pitää vakava keskustelu kahden kesken kotitöiden jakamisesta.
Keskustelua on hyvä käydä silloin tällöin. Usein se jätetään kokonaan pois.
Istutte lasten nukkumaanmenon jälkeen keittiöön keskustelemaan järkevästi ja rakentavasti.
Ei syyttelyä vaan positiivisuuden kautta yritätte löytää ratkaisut. Keskittykää kuuntelemaan toisianne. Kiitos, anteeksi, ja ole hyvä käyttöön.
Molemmille esimerkiksi oma meno illalla viikolla ja sovitte ettei kotitöitä tehdä viikonloppuna.
Parisuhteen osapuolten tulisi tuntea itsensä arvostetuiksi, halutuiksi ja ennen kaikkea rakastetuiksi. Näin ollen suhteen intiimiys, rakkaus ja kunnioitus tulisi ottaa aika ajoin tarkastelun alle. Onhan kaikki varmasti kunnossa?

Mä lopetin sanomalehden tilaamisen juurikin sen vuoksi että mies lukee sen kokonaan ja aikaa siihen menee älyttömästi. Nyt aamut on meillä paljon nopeampia, ja hyvä niin, ehkä tämä talo joskus valmistuu.

Jos olet itse viikot kotona niin kyllä sun tehtävä on nousta ja ja antaa sen työssäkäyvän vähän levätä. Viikolla ehdit sitten tehdä niitä kotihommia lastenhoidon ohella. ja sulla on VAIN yksi lapsi ja kitiset? Älä vaan tee lisää.... Ja anna sitä tussua miehelles.

Meillä selkee työnjako, että mie hoidan ruoat, mies siivouksen ja pyykit sit se kuka ehtii. Ei oo tarvinnu tästä asiasta nahista. Kykyjen ja kiinnostuksen mukaan.

No hoh hoh. Mites pitkään te ootte olleet yhdessä? Vuoden? Mun mielestä ihan turha tulla neuvomaan tommosissa uusissa suhteissa jokka kulkee vielä ihastusbensalla. Tuu sitten kertoo miten menee kun ootte siirtyneet 10-vuoden diisseliin.

Kun lapsi/lapset on pieniä ja vanhemmat väsyneitä, tuntuu kaikki toisen "relahetket" ihan mielettömän isoilta ja jeesuksen kärsimykset ristillä pieniltä omaan tuskaan ja uhrauksiin verrattuna. Siinä ei auta kuin löysätä pipoa ja antaa kummankin nauttia myös niistä omista hommista ja omasta ajasta. Mikään ei ole inhottavampaa kuin lukea lehti tai lähteä harrastuksiin jos on jo lähtiessä huono omatunto ja tunne että toimii väärin.

Äiti on väsynyt hoidettuaan lasta koko viikon, isä on väsy oltuaan töissä koko viikon. Antakaa herranjestas toistenne nauttia niistä pienistä omista hetkistä!

Kun nyt tässä vaiheessa luovii tilanteet kumpaakin kunnioittaen, jonain päivänä ne lapset on muuttaneet pois kotoa ja seksiä vii harrastaa vaikka keskellä päivää keittiön pöydällä jos siltä tuntuu!

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten