Miksi vieraat eivät voi tehdä niin kuin kutsussa toivotaan?

• Viestiketjun aloittaja ihmetellen
  • Ensimmäinen viesti
ap...
Musta ois outoa antaa rahaa lahjaksi itseäni selvästi vanhemmalle ihmiselle. Jotenkin ajattelen, että on jo ehtinyt hankkia omaisuutta niin paljon ettei mun roposet siinä tunnu, musta on omituista jos joku oikeasti pyytää 60v lahjaksi rahaa. Itse mielelläni ottaisin vastaan mitä tahansa AJATUKSELLA hankittuja lahjoja, oli niiden rahallinen arvo mikä tahansa. Varsinkin läheiseltä ihmiseltä rahalahja on mielestäni kylmä.
Toki epäsopiva kosmetiikka on huono lahja myös mutta olisko ap tyytyväisempi mikäli sankari ei olisi saanut mitään materiaa?
No yleensä just noilla yli 50v ihmisillä on jo kaikenlaista kippoa ja kuppia, että ei niitä lisää tarvitse ja jotkut kerää rahaa just jotain tiettyä asiaa varten, kuten vaikka parempaa lomamatkaa varten tai sitten jotain erityisen spesiaalia asiaa, kuten tossa aiempana joku oli kerännyt veneilyjuttuja varten.

tipii
Mulle ei tulisi mieleenkään hakkia sankarille jotain sellaista mitä hän inhoaa. Minusta se on epäkohteliasta ja ajatelematonta. Mä koen rahatoiveet hyvänä ja helppona ja itsekin annan lahjaksi useimmiten rahaa, oli se toive tai ei. Itsekin tykkään saada lahjaksi mieluiten rahaa koska sitten voin hakkia itselleni jotain mitä oikeasti haluan ja lahjan antajasta jää mukava muisto, että tämän sain sen ja sen antamalla rahalla. Kerron aina myös rahalahjan antajalle mitä olen hänen antamalla rahallaan itselleni hankkinut.

vierass
No yleensä just noilla yli 50v ihmisillä on jo kaikenlaista kippoa ja kuppia, että ei niitä lisää tarvitse ja jotkut kerää rahaa just jotain tiettyä asiaa varten, kuten vaikka parempaa lomamatkaa varten tai sitten jotain erityisen spesiaalia asiaa, kuten tossa aiempana joku oli kerännyt veneilyjuttuja varten.
Joo, en mä tarkoittanutkaan mitään kippoa tai kuppia vaan esim. kehystetty hyvä valokuva tai joku sankarin elämästä koostettu kirja tai cd-levy. Ei kallis mutta tunnearvoltaan arvokas lahja ois mulle mieluisin. Jotenkin kylmää ois jossain uima-altaan äärellä katsoa kuinka paljon kukakin mun lomamatkasta kustansi.
Ylioppilaalle tai hääparille rahalahja on ihan jees mutta esim. omille vanhemmilleni tai sisaruksilleen olisi tosi outoa antaa rahaa lahjaksi.

vieraas
Kuulun siihen ihmisryhmään jonka mielestä "pakolliset muistamiset kohteliaisuudesta voisi lopettaa kokonaan", harvemmin kukaan enää mitään tarvitsee.
Mutta jokainen tosiaan tyylilään.
Juuri tämän takia ne rahalahjat on parhaimpia. Sen lahjan voi siis käyttää sellaiseen mitä oikeasti tarvitsee tai vaikka ihan ruokaan. Sen sijaan että saisi jotain shampoota mitä ei kuitenkaan halua.

viers
Tietysti lahjan antaja saa itse päättää mitä antaa ja hyviin tapoihin kuuluu ottaa lahja vastaan, vaikkei olisikaan niin mieluinen. Onhan se hölmöä kun yleensä ihmiset haluavat antaa sellaisen lahjan, josta saaja pitää ja tossa tilanteessa pääsee vielä helpolla kun ei tarvitse väenvänkää yrittää keksiä jotain sopivaa.

Mutta onhan se sankariltakin törkeetä sitten mököttää jos kaikki mene juuri omien toiveiden mukaan.

Ken guru
[QUOTE="Nyt harmaana";29990874]Totta kai on, mutta musta on kuitenkin omituista ettei voi tuoda sitä mitä on haluttu/pyydetty.[/QUOTE]

Mutta eihän se tuolla mielipiteellä sitten ole mielestäsi valinta vaan lahjan saajan pitää saada päättää.

Juuri tämän takia ne rahalahjat on parhaimpia. Sen lahjan voi siis käyttää sellaiseen mitä oikeasti tarvitsee tai vaikka ihan ruokaan. Sen sijaan että saisi jotain shampoota mitä ei kuitenkaan halua.
Tai sitten ei annettaisi lahjoja ollenkaan vaan nautitaisiin vain hyvistä juhlista.
Mulla olisi hyvin epämukava olo jos kaverit antas mulle synttärilahjaksi rahaa ja en tälläistä lahjaa haluaisi itsekään antaa.

"Sanna"
todella noloa edes pyytää rahaa ja sitten vielä jälkeenpäin valittaa lahjasta, ja vielä kaiken kukkuraksi aikuinen ihminen!
Ei ole yhtään noloa, vaan fiksua. Jos on jokin tietty kohde, johon säästää, esim. matka, tietokone tms., niin on ihan järkevää pyytää rahaa. Yleensä ihmisillä on jo kaikkea, joten turhaa krääsää ei enää haluta nurkkiin pyörimään. Paljon nolompaa on mennä antamaan lahjan saajalle jotain ei-toivottuja turhakkeita.

Yhteistyössä