Miksi vieläkään ei saa puhua siitä että imetys voi olla jopa haitallista lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja astmaäiti
  • Ensimmäinen viesti
astmaäiti
Kaikki tutkimukset osoittaa että jos äiti kärsii huonosta, yksipuolisesta ruokavaliosta, jää lapsi monia hyviä aineita vaille? (Samoin kuin raskausaikana). Kuinka monella suomalaisellakaan äidillä on ruokavalio, josta oikeasti riittää edes itselle vitamiineja, saati lapselle?

Lisäksi viime vuosina on tutkittu mm. allergioiden siirtymistä äidistä lapseen imetyksen kautta, ja aiemmin on jo tultu siihen tulokseen että mm. astmaatikkoäitien imetyksestä ei ole yhtään mitään hyötyä lapselle.

Saati sitten stressi jota moni imettäjä kokee, sillä ei voi olla yhtään mitään hyvää vaikutusta lapseen!

Mielipiteitä nyt kiitos, asiallisia jos saa pyytää.
 
Hys hys, tästä ei saa puhua!

Mulla on niin pahat ruoka-aineallergiat että ihme kun minulla on kaksi tervettä lasta :'(
Imettänyt en kumpaakaan enkä aio kolmattakaan, korvikkeella kasvaa varmasti terveemmäksi kuin minun maidolla.
 
Keittiönoita
Mun siskoani aikoinaan lääkäri kehoitti lopettamaan imetyksen ( lapsi oli silloin 9 kk ikäinen ) , koska lapsi oli moniallerginen ja sen allergian takia systeri söi äärettömän yksipuolista ruokaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja astmaäiti:
Kaikki tutkimukset osoittaa että jos äiti kärsii huonosta, yksipuolisesta ruokavaliosta, jää lapsi monia hyviä aineita vaille? (Samoin kuin raskausaikana). Kuinka monella suomalaisellakaan äidillä on ruokavalio, josta oikeasti riittää edes itselle vitamiineja, saati lapselle?
Lisäksi viime vuosina on tutkittu mm. allergioiden siirtymistä äidistä lapseen imetyksen kautta, ja aiemmin on jo tultu siihen tulokseen että mm. astmaatikkoäitien imetyksestä ei ole yhtään mitään hyötyä lapselle.

Saati sitten stressi jota moni imettäjä kokee, sillä ei voi olla yhtään mitään hyvää vaikutusta lapseen!

Mielipiteitä nyt kiitos, asiallisia jos saa pyytää.
Laitatko jotain linkkia noihin? Meillä kyllä neuvolassa sanottiin että niin sikiö kohdussa kuin vauva äidinmaidosta saavat kyllä kaiken tarvitsemansa vaikkei äidin saama ravinto olisikaan riittävä. Käytännössä siis silloin kun on puutoksia äiti kärsii niistä.

 
jep
määki kuiskaan, että yhtään mahavaivaa ei oo mun neljällä korvikelapsella ollu, ei ressaavaa äitiä, ei allergioita, ei astmaa ja kaken päälle alkaneet 6-8 viikon iässä nukkumaan täydet yöt. ainoa, siis ainoa huono puoli korvikeruokinnassa on imetysfanaatikkojen syyllistämisyritykset.
 
Niin, itse syön lähinnä leipää, lämmintä ruokaa, lihaa, kalaa, kasviksia, maitotuotteita, hedelmiä yms. en syö oikeastaan ollenkaan + vedän aika hemmetin tujakoita allergia ja astmalääkkeitä.
Ja jotkut on ihan oikeasti sitä mieltä että mun pitäisi ne siirtää lapseeni imettämällä :D
 
Ohoh! No nyt pitää saada linkkiä peliin missä imetys tyrmätään. Mua alkoi kiinnostamaan. Vai onko tuo omia kokemuksia? :eek:

Ainoastaan tupakoinnin ostalta imetysaikaan löyty linkkiä * koitti etsiä*
http://www.helistin.fi/?page=0421481&id=7437896
 
Riikka
Asioilla on aina puolensa. Aika mututuntumalla taidetaan kaikki mennä. Lienee kaikki kuitenkin jo valmiina geeneissä ja allergiat, korvatulehdus alttius sun muut odottelevat vain oikeaa aikaa puhjetakseen.
 
Miksi täällä palstalla aina mollataan imettäjiä. Mun mielestä sellainen on sairasta hulluutta. Siitähän on todettu ihan kiistatta että siitä on lähes 100% etua vain lapselle. Joitakin harvoja on joille imetys ei sovi. Mutta se ei tarkoita että imetys ei olisi paras ratkaisu. Toivon että itse saan imettää kun lapsi syntyy. :ashamed:
Jos en saa .. niin en varmaan tuu mollaamaan niitä jotka imettää.

Mollatkaa vaikka itseänne kun tyhmyyttänne haukutte kunnon ihmisiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Laitatko jotain linkkia noihin? Meillä kyllä neuvolassa sanottiin että niin sikiö kohdussa kuin vauva äidinmaidosta saavat kyllä kaiken tarvitsemansa vaikkei äidin saama ravinto olisikaan riittävä. Käytännössä siis silloin kun on puutoksia äiti kärsii niistä.
Määki haluan nähdä linkkejä, koska mäkin olen vain kuullut, että jos äiti ei syö riittävästi, niin äitin vitamiinivarastot/kalsiumvarastot/luustot yms. heikkenee, mutta edelleen maito on hyvää.
 
airiin
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Miksi täällä palstalla aina mollataan imettäjiä. Mun mielestä sellainen on sairasta hulluutta. Siitähän on todettu ihan kiistatta että siitä on lähes 100% etua vain lapselle. Joitakin harvoja on joille imetys ei sovi. Mutta se ei tarkoita että imetys ei olisi paras ratkaisu. Toivon että itse saan imettää kun lapsi syntyy. :ashamed:
Jos en saa .. niin en varmaan tuu mollaamaan niitä jotka imettää.

Mollatkaa vaikka itseänne kun tyhmyyttänne haukutte kunnon ihmisiä?
sulla ei oo siis vielä kokemusta asiasta ja päätit kommentoida? naurettava pelle. et taida tietää, että vaikka päällään seisoisit, et välttämättä voi imettää tai maitoa ei tule. toiv opit tämän joku pv. eihän kaikki voi synnyttäkään alakautta vaikka kuinka tahtoo. tämä on sama asia. kaikkien kroppa ei toimi kuten luontoäiti on joskus muinoin tarkoitttanut.
 
Miksi kukaan ei ole kertonut että oma äiti voi olla vauvalle haitallinen ? :) Siis ihan totta maailma ei ole musta-valkoinen YHTÄ JA AINOAA OIKEATA EI OLE .
EI JAKSA aina tätä samaa........
 
"Amning och graviditet
En del blir gravida igen innan de slutat amma första barnet. Du kan fortsätta amma under graviditeten om du vill och trivs med det. Barnet i magen tar ingen skada utan får vad det behöver. Däremot är det bra att tänka lite extra på vad du äter då mycket energi går åt till amning och graviditet. Du kan även fortsätta amma båda barnen efter förlossningen."
http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?c=2511

Näiden meidän tietojen mukaan siis sikiö kohdussa saa kaiken tarvitsemansa ravinnon silloinkin kun äiti samanaikaiseti imettää isosisarusta, äisin itsensä puolesta olisi hyvä kuitenkin kiinnittää huomioa ravintoon.

 
Riikka


Laitatko jotain linkkia noihin? Meillä kyllä neuvolassa sanottiin että niin sikiö kohdussa kuin vauva äidinmaidosta saavat kyllä kaiken tarvitsemansa vaikkei äidin saama ravinto olisikaan riittävä. Käytännössä siis silloin kun on puutoksia äiti kärsii niistä.

[/quote]

Niin että lisävitamiinit esim. raskausaika ja imetysaikana olis turhia? Entä D-vitamiinitipat sun mielestä?

Ehkä kehitysmaissa juu kun ei ole mahdollisuutta parempaan ruokaan tai vitamiineihin. Sielä kuitenkin maidon eritys taitaa loppua aika lyhyeen äidilläkin juuri kunnollisen ravinnon puutteen vuoksi.
 
skj
Kyllä se niin on että rintamaito on lapselle parasta ravinto yleisesti ottaen, mutta on tilanteita jolloin korvike voi yksittäiselle lapselle olla parempi vaihtoehto. Itse imetin puolivuotiaaksi, mutta maito ei enää riittänyt ja kun en sitä suostunut uskomaan joutui lapsi nyt pituuskontrolliin ja korvikemaitokuurille joka ei ota sujuakseen. Mutta jos ainut syy on epäilys oman ruokavalion yksipuolisuudesta ja vitamiinien riittämättömyydestä, niin kyllä silloin kannattaa ennemmin ottaa se vitamiinipurkki käteen kuin korvike.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Miksi täällä palstalla aina mollataan imettäjiä. Mun mielestä sellainen on sairasta hulluutta. Siitähän on todettu ihan kiistatta että siitä on lähes 100% etua vain lapselle. Joitakin harvoja on joille imetys ei sovi. Mutta se ei tarkoita että imetys ei olisi paras ratkaisu. Toivon että itse saan imettää kun lapsi syntyy. :ashamed:
Jos en saa .. niin en varmaan tuu mollaamaan niitä jotka imettää.

Mollatkaa vaikka itseänne kun tyhmyyttänne haukutte kunnon ihmisiä?
sulla ei oo siis vielä kokemusta asiasta ja päätit kommentoida? naurettava pelle. et taida tietää, että vaikka päällään seisoisit, et välttämättä voi imettää tai maitoa ei tule. toiv opit tämän joku pv. eihän kaikki voi synnyttäkään alakautta vaikka kuinka tahtoo. tämä on sama asia. kaikkien kroppa ei toimi kuten luontoäiti on joskus muinoin tarkoitttanut.

"naurettava pelle" Jaha.. Tämä kertoikin kaiken oleellisen miten vakavasti sinut tulee ottaa. Rauhoitus nyt vähäsen. :LOL:
 

Yhteistyössä