Miksi velli on pahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoisen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoisen äippä

Vieras
Kertokaa nyt mulle, mikä siinä vellissä on, kun sitä ei suositella? Meidän 6,5 kk söis mielellään iltapalaksi velliä, puuro on vissiin jotenkin liian tukevaa, kun siitä menee yöunet katkonaisiksi. Ja muutenkin mun mielestä velli vaikuttais oivalta välipalalta tms. vähän vanhemmallekin (niissähän on pillitkin mukana joissain pakkauksissa :-))

Mutta kaikki vaan hokee, että "eihän sitä suositella" ja "ei kannata velliin opettaa" jne. Mikähän syy siihen on? Muuten vauva syö aamupuuron, pari soseateriaa ja rintamaitoa.

Kiitos jos joku viittii vastata!

Meillä kaikki lapset on syöneet velliä pullosta, ei mitään ongelmia ole ollut. Oisko syynä, että ajatellaan vierottamisen pullosta olevan vaikeampaa? En tiedä muuta.

Ei vellissä mitään vikaa ole, anna mennä jos siltä tuntuu, meille ainakin suositeltiin iltapalaksi että saataisiin yösyöntejä vähän piennenettyä, poitsu kun meinas syödä paremmin yöllä kuin päivällä.. Parempi totutella kiinteenpäänkin eikä vaan sit ihmetellä kun pitäs tissimaidosta joskun luopua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
velli on enimmäkseen korviketta ja turhaa, jos rintamaito riittää.

Mutta ei kai se rintamamaito enää isommalle riitä? Jos ei aina halua puuroa tms. antaa. Oisko niin, että kaikkea kohtuudella?

Tota just mietin. Kun mulla ei ole mitään ehdotonta EItä sille, että vauva saa korviketta, vaikka imetänkin ja aion imettää varmaan tonne yhteen vuoteen jos vaan onnistuu. Tosiaan sitä iltapuuroa on kokeiltu, mutta menee unet siitä. Ja rintamaito ei riitä koko yöksi enää. Aiemmin nukkuin rintamaidolla koko yön, 2 kk saakka on nukkunut. Olen laiska, tiedetään, haluun nukkua :-D.

luultavasti tuon suosituksen syy on se että, koska korvike on aina korviketta niin miksi korvata aitoa tavaraa korvikkeella eli jos ja kun kerran äidin maitoa riittää niin miksi korvata yksi äidinmaito ateria korvikkeella?? Joisitko ite mieluummin kahvin korviketta kuin oikeaa kaffia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
velli on enimmäkseen korviketta ja turhaa, jos rintamaito riittää.

Mutta ei kai se rintamamaito enää isommalle riitä? Jos ei aina halua puuroa tms. antaa. Oisko niin, että kaikkea kohtuudella?

Tota just mietin. Kun mulla ei ole mitään ehdotonta EItä sille, että vauva saa korviketta, vaikka imetänkin ja aion imettää varmaan tonne yhteen vuoteen jos vaan onnistuu. Tosiaan sitä iltapuuroa on kokeiltu, mutta menee unet siitä. Ja rintamaito ei riitä koko yöksi enää. Aiemmin nukkuin rintamaidolla koko yön, 2 kk saakka on nukkunut. Olen laiska, tiedetään, haluun nukkua :-D.

Kuule, et ole laiska vaan tosi fiksu! Ja kyllä sitä voi isommallekin antaa! Hyvä jos löydät unentuojan lapselle! Ei se liian täysi mahakaan nukuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
luultavasti tuon suosituksen syy on se että, koska korvike on aina korviketta niin miksi korvata aitoa tavaraa korvikkeella eli jos ja kun kerran äidin maitoa riittää niin miksi korvata yksi äidinmaito ateria korvikkeella?? Joisitko ite mieluummin kahvin korviketta kuin oikeaa kaffia?

Mä nyt varmaan jankutan (anteeksi :-)), mutta onko se velli sitten "aidon tavaran korvike", jos lapsi syö muutenkin jo muuta kuin rintamaitoa..?

Heh! Nyt ei kyllä vertaus osunut oikein!

Velli on ihanaa :heart: jos lapsi tykkää niin anna mennä vaan. Meillä pojat rakastivat porkkanaperunavelliä. Nuorempi jopa niin paljon että joi sitä vissiin kolmivuotiaaksi asti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä nyt varmaan jankutan (anteeksi :-)), mutta onko se velli sitten "aidon tavaran korvike", jos lapsi syö muutenkin jo muuta kuin rintamaitoa..?

No ei ole! Lapsesi on siirtynyt seuraavaan vaiheeseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Velli on ihanaa :heart: jos lapsi tykkää niin anna mennä vaan. Meillä pojat rakastivat porkkanaperunavelliä. Nuorempi jopa niin paljon että joi sitä vissiin kolmivuotiaaksi asti.

Ja voihan sitä keittää isommille itsekin! Velli vaan muuttuu keitoksi! Namia ihan aikuisillekkin!

ainut "paha" asia mitä mieleen tulee meillä on että eivät tahtoneet lopettaa sen juontia isompanakaan...ja tietty pullosta, mut so what? kouluun mennessä lopettaa varmasti, heh

mä en oikein ymmärrä tuota velli vastasuutta,mä annan likalle iltavellin nukkuu yön hyvin yleensä on liian väsynyt ettei puuron syönnistä tule mitään.
vellin avulla nukahtaa paremmin.

Yhteistyössä