Miksi vedän tästä herneet nenään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bhlblsdtbpoht
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bhlblsdtbpoht

Vieras
Serkkuni oli poistanut minut FB-kavereistaan näemmä jossain vaiheessa. Aika erikoista! Meillä on kuitenkin pieni suku ja ollaan ihan oikeasti tuttuja, ei kaukaisia serkkuja. Menin sitten vielä lisäämään hänet uudestaan kaveriksi ja hävettää näin jälkikäteen.

Hemmetin Facebook ja 1. maailman ongelmat. :(

Ymmärrän "häpeäsi", mutta ei siinä ole mitään noloa. Helposti itsestä tuntuu nolommalta kuin muista. Usein toista osapuolta nolottaa yhtä paljon. Voi olla että hän on halunnut rajata ystäväpiiriään vaan tosiystäviin, jos ei sinua halua "kaveriksi" FB:iin.

Mä olen poistellut surutta kaikki fb-kaverit joiden statuspäivityksiä saa lukea jatkuvasti ja jos ne ovat täysin turhaa sontaa, huomionkerjäystä tai jeesustelua. Ihan riippumatta siitä onko kyseessä sukulainen, kaveri, työkaveri tai mikä tahansa muu tuttu ja vaikka tosielämässä oltaisiinkin väleissä. Joo, kyllä mä tiedän että ne päivitykset voi piilottaakin mutta jos sulla on siellä 500 muuta kaveria niin eiköhän sitä huomiota ja piirirunkkausta löydy niiltä ihan tarpeeksi ilman muakin.

Säälittää ihmiset joiden elämä riippuu facebookista ja jotka mittaavat omaa ihmisarvoaan tykkäysten ja fb-"kaverien" määrällä. Tai vetävät vakavia johtopäätöksiä siitä kuka tykkää mistäkin päivityksistä, lähinnä siihen syyllistyvät naiset. Todella naurettavaa.

Kaikkein eniten vituttaa ne "mysteeripäivitykset" tyyliin "ei voi olla totta" tai "voi kamala mitä tapahtui" tai jotain vastaavaa sontaa. Sitten nämä huomiohuorat istuvat käsiään hieroen koneidensa ääressä ja odottavat että joku kysyy että no mitä, kerro nyt. Pois lähtee saman tien tuollaiset. Mitä helvettiä sellaisten ämmien päässä liikkuu ja eikö tosiaan kukaan tosielämässä huomioi näitä tarpeeksi?

Mä poistin erään serkkuni fb-kavereista koska en vaan jaksanut lukea alituiseen kissapäivityksiä. Ihan oikeasti.

Ja lisäksi, hän ei koskaan kommentoinut eikä tykännyt mistään jutuistani, vaikka minä hänen. Tuli sellanen olo että hän haluaa vaan kytätä mun elämää. Koska tuli ilmi että oli joillekin puhunut mun asioista jotka on saanut tietää vain fb:n kautta.

Itse olen irtautunut facebookista jo useampi vuosi sitten, mutta kyllä oikeasti otti päähän lukea sukulaisten riita-, sopu-, koira-, kissa-kommentteja. Etenkin yksi serkku varmaan laitto tunnin välein pahimmillaan statuspäivityksiä tyyliin "nyt se mies tempun teki", "miehelle kenkää" ja "pusi, pusi". Ei noita vaan jaksa.

Yhteistyössä