MIKSI vauvoille pitää tulla hampaita???

01.08.2009
639
0
16
AIJAIJAIJAIJAIIII!!!!!! |O |O |O

Hieno imettää kun vauva on vastassa näin: :kieh:

Tytöllä 8kk on nyt alhalla kaksi hammasta, ne vielä menikin, mutta nyt tuli ylös vasemmalle hammas ja voi kiesus! Tän mamman tisulit on ihan rikki. :snotty:

Helpottaako jo vai paheneeko vielä kun hampaita tulee lisää? :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
AIJAIJAIJAIJAIIII!!!!!! |O |O |O

Hieno imettää kun vauva on vastassa näin: :kieh:

Tytöllä 8kk on nyt alhalla kaksi hammasta, ne vielä menikin, mutta nyt tuli ylös vasemmalle hammas ja voi kiesus! Tän mamman tisulit on ihan rikki. :snotty:

Helpottaako jo vai paheneeko vielä kun hampaita tulee lisää? :headwall: :D

Arvaas miks mä vierotin 11kk? :kieh: Ei se oppinut koskaan olemaan purematta.

Meillä samanikäinen neiti jolla 2 nököhammasta alhaalla. Pari kertaa näykkäissyt imiessä mutta ei ole vielä kunnolla purrut (täytynee koputtaa puuta..) Ite epäilen, että toi tissin pureminen on vähän vauvakohtanen tapa. Yhden vinkin luin, että kannattaa imettäessä seurata vauvaa ja irrottaa hänet heti kun vaikuttaa kylläiseltä ja alkaa "leikkiä". Silloin kuulemma puremisen vaara suurin kun vauva on jo pahimman nälkänsä/ janonsa tyydyttänyt. Ite olen tehnyt noin, ja ottaessani hänet rinnalle seuraan tarkkaan ottaako hän heti kunnon imuotteen suu ammollaan, vai onko kujeet mielessä ;) Itellä asenne, että jos puremiseksi menee niin sitten saa riittää.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Pakkoko sitä on imettää enää tuonikäistä jos kerran sattuu? Hampaathan vauvalla on sitä varten, että saapi syötyä karkeampaakin ruokaa.

No tuota, täällä ollaan kovasti yritetty vierottaa. Haluatko tulla näyttämään miten se toimii? :kieh:

*10kk ja 8 (terävää ) hammasta. :kieh: *

Meidän 10 kk tytöllä on jo viisi hammasta, alhaalla 2 ja ylhäälle tuli juuri kolmas. Ei ole imettäessä onneksi puraissut kuin pari kertaa. Olen silloin ottanut rinnan pois ja selittänyt, että ei saa purra. Jos hän on pyytänyt, olen tarjonnut uudestaan, mutta jos menee puremiseksi, niin sitten olen tarjonnut purulelua tai muuta purtavaa. Hampaiden, tai siis ikenien kutinasta on näyttänyt olevan kysymys.

"Hampaallistakin" lasta voi hyvin imettää, jos saa puremisen pysymään aisoissa. Alahampaat on kielen alla piilossa, eikä ylähampaatkaan pitäisi painaa rintaa oikeassa imuasennossa.

Jos lapsi on nälkäinen, niin todennäköisesti syö nätisti. Jos pureksii jo alussa, niin tarjoa rintaa myöhemmin. Kylläiseksi tultuaan voi ruveta huvikseen puremaan, seuraa siis siinä vaiheessa tarkasti ja lopeta kun alkaa näyttää siltä. Meidän tyttö otti hauskan "velmun" ilmeen kun kokeili puremista.

Ihanaa, että löytyy kohtalotovereita! =)
En millään tohtisi vielä vierottaa tissistä, eikä sitä huutoa jaksaisikaan...! :whistle: Meilläkin tytöstä huomaa, milloin ei enää maistu ja sitten leikki alkaa. Suurin ongelma onkin lähinnä iltaisin, kun pitäisi tytön nukahtaa! Ensin syö puuron ja sitten saa "nukkutissin", mutta koska on jo täynnä puurosta, ei maitoa jaksaisi syödä niin paljoa, joten rupeaa leikkimään. :/ Ja siis se huuto alkaa sitten, jos ei sitä tissiä saa iltaisin, eikä pääse nukahtamaan tissille! :snotty:

Yhteistyössä