Miksi vauvan päätä ei saa kammalla harjata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karsta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ootko tota kokeillut http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki/Products/OE0221465

Löytyy ihan lähiapteekista, ei tarvitse tuolta tilata mutta toi nyt oli eka linkki minkä google tarjosi.

Meidän neuvolantäti sanoi, että kannattaa pää öljytä ja laittaa joku myssy päähän ja sitten muutaman tunnin päästä kylvyssä hellästi rapsutella. Ei tullut kokeiltua, kun lapsella ei ollut missään vaiheessa karstaa. En siis tiedä toimiiko. Mutta voisihan tuota kokeilla, vai?

Kyllä mä käytin kampaa. Mun tytöllä koko pää oli kauhean karstan peitossa ja se helahti ihan punaiseksikin, laitoin bevitarasvaa joka auttoi tuohon ja tietenkin pesua ja harjausta. Nyt on taas tullut pieni läntti karstaa ja tuota bevitaa käytän, saas nähdä lähtiskö taas..

valitettavasti joillain lapsilla se karsta on niin kovassa ja sitä on niin paljon että ei lähe ei sit millää:( tiedän tapauksen jolla sitä oli päässä vielä koululaisenaki:S

Meidän tytöllä on vieläkin. Minä teen kaikkien neuvojen vastaisesti ja rapsuttelen niitä kynsillä pois. :ashamed:

hellästi rapsutellut karstaa pois sillon kun sitä oli..tytöllä syntyessään reilu3cm tukka joten mahdottomuus saada pehmoharjalla..ja kun todella varovasti rapsutteli niin ei iho mennyt rikki.
vauva aina nukahti sängylle kun näin tein...
:heart:

Mä laitoin PAKSUSTI sitä erisan-rasvaa, joka tuli äitiyspakkauksessa ja myssyn päähän. Tunnin päästä lisäsin rasvaa kun oli melkein kaikki imeytyny jo ja siitä tunnin päästä kylpyyn ja pesin vedellä sen rasvan pois. Ei tarvinnut sen jälkeen harjata/rapsutella, kaikki karsta lähti pesussa pois, eikä tullut takaisin.

Parempi sitä karstaa on kammalla "rapsutella", kuin kynsillä, joiden alla on bakteereja. Esim siten on hyvä, että pehmittää karstaa ensin ennen kylpyä vaikkapa jollain voiteella ja kylvyssä kampailee sitten.

Kyl miekin sillä sairaalasta saadulla kammalla rapsutin ja kynnellä. Ensin kunnon öljyhoito ja sitten rapsutusta. Karsta oli sellasina paakkuina että ne lähtivät kammalla eikä päänahka kärsiny ollenkaan. Ei se vauvaharja toiminu ollenkaan.Ei oo sen koommin karstaa ollu kun siitä päästiin eroon.

Yhteistyössä