Miksi vauva on alkanut öisin nukkua huonosti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LEAL

Aktiivinen jäsen
24.03.2007
3 955
0
36
Meillä tyttö nukkui yöt todella pitkään hyvin: ensimmäinen pätkä n.6h ja sitten pari 3h pätkää. Kerran nukkui jopa 9h putkeen!
Mutta nyt tyttö heräilee öisin n.2h välein! :o Tämä on todella väsyttävää, lykkään vain maitopulloa joka kerta suuhun, syö sitten n.60-80ml (kun on niin pieni väli syöttöjen välissä ) ja jatkaa nukkumistaan kunnes pian taas herää :/ Mistä tämä mahtaa johtua ja mikä avuksi?

Alan olemaan niin väsynyt, että olen kohta kuin joku zombie ja haahuilen täällä ympäri kämppää silmät ristissä :/

Niin unohtui mainita, että tyttö on torstaina 10vkoa.

kuulostaa tosi tutulta ja olen itse samassa tilanteessa joten on kiva kuulla muiden kommentteja asiasta. Ihan normaalia se varmasti on ja uskon sen liittyvän kasvuun?? minkä ikäinen sulla on? Mulla on kohta 3,5kk vanha poika.

sama täällä! nukkui eka 5-8h sitten 2-3h pätkissä välillä 21-09, nykyäänkin nukutaan se 12 tuntia, mutta tosiaan heräillään vähintään 3, jopa 7 kertaa yössä!! jotenkin kitisemään, joskus huonossa asennossa, mutta aina en tiä miksi heräilee. tätä jatkunut reilu kk ja tyttö nyt 5kk. ainakin siitä asti kun kiinteitä alettiin syömään, en tiedä johtuisko siitä jotenkin? ihan neuvoja kans kaipaisin..!! mä en kyllä syötä ku kerran tai kaks kun nälkäänsä ei varmasti herää,sen verran jo syödään kiinteetäkin!! hyssytän vain takas uneen, nostamatta sängystä.tissillä kyllä viä että oisko sitä kaipuutakin sitten kun vähentyneet imetykset tietenki ku ruokaa ja puuroakin syödään... outoa kun esikoinen nukkui 12 tunnin unia alle 2kk ikäisestä tonne 4 vuotiaaks asti..... :whistle: noooh, eipä ne samanlaisia varmasti oo mutta vois jo alkaa kyl nukkuun ees niin et herättäs kerran tai 2 vaan........!! oon kans tosi väsynyt.

Tää ei ihan tähän kuulu, mutta meillä auttoi yö nukkumiseen se että vaihdoin pullon tuttia. Annan maidon velli tutista. Syö nopeammin ja enemmän kerralla. Ennen meni vain 80-90ml ja se kesti kauan. Nyt syödään noin110-150ml ja kesto noin 10-15 min. Syöttö välit pidentyneet niin päivällä kuin yölläkin.Viime yönä esim nukahti 21 ja söi ekan kerran puol 4 ja siitä sit kuuden aikaan. Toivottavasti tää on jatkuvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Tää ei ihan tähän kuulu, mutta meillä auttoi yö nukkumiseen se että vaihdoin pullon tuttia. Annan maidon velli tutista. Syö nopeammin ja enemmän kerralla. Ennen meni vain 80-90ml ja se kesti kauan. Nyt syödään noin110-150ml ja kesto noin 10-15 min. Syöttö välit pidentyneet niin päivällä kuin yölläkin.Viime yönä esim nukahti 21 ja söi ekan kerran puol 4 ja siitä sit kuuden aikaan. Toivottavasti tää on jatkuvaa...

Eikö maito sitten tule liian kovalla vauhdilla? Mietein että välillä kun meidänkin tyttö oikein hotkii, niin hän alkaa kovasti yskiä ja kakoa kun maito menee väärään kurkkuun...
Minkä ikäiselle tämän aloitit? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:

Eikö maito sitten tule liian kovalla vauhdilla? Mietein että välillä kun meidänkin tyttö oikein hotkii, niin hän alkaa kovasti yskiä ja kakoa kun maito menee väärään kurkkuun...
Minkä ikäiselle tämän aloitit? =)

tän mäkin haluun tietää :)

Eli siis koitin antaa iltamaidon neidille vellitutista, mutta kuten arvelinkin, niin maito tuli nopeammalla vauhdilla kuin mitä neiti ehti niellä :/

Sitten hörpytin loput maitopullon suulta ja sain maitoa menemään enemmän ja nopempaan =)

Mutta kai tuohon vellituttiinkin voi totutella...?