Miksi vauva ei syö rintaa? (itkurääky paskavalitus-varoitus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen äiti

Vieras
On niin paha mieli, johonkin pitää purkaa, kun miehelle ei jaksa aina.

Mä en ymmärrä miksei vauva syö rintaa, vaikka sillä on nälkä ja maito aivan valuu. Huutaa pää punaisena, kunnes saa sitten pulloa. Ärsyttää niin, kun ensin se nappaa rintaan kiinni ja oikeen kuuluu se ääni ku se oikeen hyvin sais syötyä, mutta silti, päästää melkeen heti irti ja alkaa huuto.. Tätä on jatkunut monta viikkoa. Kyllä se välillä syökin, mutta nyt on jonkun aikaa kahdestikin pitänyt päivän aikana antaa pullosta. Sitten kun se pääsee liian väsyneeksi, niin sitten se ei ainakaan syö rintaa, ja kun on nälkä, niin se ei edes vartiksi nukahtaisi, että jaksaisi syödä. Vihaan tätä kierrettä.. On niin riittämätön ja kelpaamaton olo.. vauva on nyt vajaa 6kk.. Toinen asia on lämpimät soseet, ei kelpaa.. mutta sitä asiaa en edes jaksa vielä murehtia, sen aika on myöhemmin..

Välillä jaksaa ajatella järkevästi, että pääasia että se syö ja on tyytyväinen, kuitenkin useimmiten kelpaa rinta, näinhän se on järjellä ajatellen.. mutta nyt mä vaan räävyn taas pahaa mieltä, kun taas tässä kävi näin..

Meidän vauva ainakin raivostui kun maitoa tuli liikaa, eli mulla kans valui ja oikeen suihkusi välillä.

Pumppailin suurimmat pois ettei tullut niin paineella, ja koitin vaihtaa imetysasentoa. Esim. poika koitti imeä niin että minä olen selälläni ja vauva mahan päällä. Jos vauva on makuuasennossa rinnan alla niin se maito tietysti suihkuaa aika voimalla suoraan kurkkuun...

Hei mulla oli pitkään vauvan kanssa samanlaista, johtui siitä että maitoa tuli liikaa, liian kovalla paineella. Imetän vain makuullaan niin se on auttanut, samaten se että imetän samasta rinnasta pari kertaa peräkkäin. Tsemppiä!

Mulla taas oli päinvastoin: vauva kiukkusi heti, jos rinnasta ei tullutkaan riittävän helposti. Jos sulla on pinkeät rinnat ja maito vaan valuu, todennäköisintä on just tuo syy: liikaa maitoa, liian kova paine. Pumppaa vähän vähemmäksi ja katso auttaako.

Meillä jätkä oppi laiskaksi ja sillä piti tissistä tulla kahden imun jälkeen kaikki automaattisesti mahaan kuin Manulle illallinen. Siksi se suosi mun toista suihkutissiä, joka toimikin näin. N. 7 kk ikäisenä hylkäsi toisen rinnan kokonaan, sieltä kun ois pitänyt vähän imeskellä ja herutellakin... Joten vikat kuukaudet imetin vain toisesta rinnasta, tuo toinen sitten hyljinnän tuloksena ehtyi kokonaan. Se kelpasi alkuun vain, kun oli ihan pinkeä (jolloin sieltäkin tuli helposti), mut äkkiäkös siitä maito väheni niin, ettei enää pinkeäksi tullutkaan.

Kiitos vastanneille.. vois koittaa tuota lypsämishommaa, että jos tulee liikaa maitoa ja se suututtaa.. eiköhän tää tästä, ainakin nyt on itellä jo muutenki parempi mieli :) onneks nää masennuksen alhot myös häviääkin pienen ajan kuluttua, pitää vaan ajatella hyviä puolia, vauva on perustyytyväinen, ja ainakin suurimmaksi osaksi syö rintaa!

Koita syöttää pari kertaa peräkkäin samasta rinnasta jonkin aikaa, se voi helpottaa ettei maitoa suihkua niin kovalla paineella. Eti vaikka googlella rintaraivarit ja "suihkutissit", jos löytyisi apua, en nyt itse ehdi valitettavasti kirjoittamaan enempää kun oma vauva nosti metelin :D

Minkä ikäinen vauva? voi kuulua ihan ikään nää rintaraivarit. Meillä 5,5kk vauva ja välillä saattaa vieläkin tulla kerran päivässä raivoa tai ei vaan malttais käydä rinnalle, vaikka nälkä on mutta maailma kiinnostaa enemmän. Yritä imettää vaikka hämärässä hiljaisessa huoneessa ja pumppaa enempiä pois, jos suihkuaa. :)

Yhteistyössä