miksi vauva ei huoli toista rintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
ei ota ollenkaan oikeaa rintaa???? kauheet raivarit vaan saa ja puree sitä. vasen kelpaa paremmin kun hyvin..ja vauva vasta kuukauden..alusta asti ollut vaikeuksia oikean kans. ja sieltä kyllä ainakin maitoa tulee ,pumppasin juuri niin 120milliä tuli,ei vaan vauva ota sitä:O?

Mulla on vauva jo 10kk, mutta jo parin edellisen kanssa huomasin, että se toinen rinta on parempi kuin toinen. :) Kokeiles eri asentoja, eli jos et ole kyljelläsi imettänyt, yritä sitä ja jos olet yrittänyt, koeta toisella kyljellä olemista. Kyllä se oikea tekniikka löytyy. :) Ite olen huomannut, että jos vauva on päivällä syönyt toisesta rinnasta enemmän, ei se sama rinta meinaa illalla maistua. Mutta usein rintaa joutuu vaihtelemaan lennossa myös.

Jos siitä ei heru yhtä helposti kuin toisesta rinnasta?

Maista maitoasi pieni tippa molemmin puolin, joskus joku paikallinen tulehdus toisessa rinnassa saa maidon maistumaan pahalta vauvan suussa.

Sama ongelma ollut ja on meillä.. N.2kk ikäisenä lopetti kokonaan toisen rinnan syönnin. Oletan että johtui siitä, että vasen rinta heruu liian vauhdilla. Vasen ollut kaikissa imettyksissä se paremmin maitoa tuottava rinta. Maitoa tuli niin paljon, että vauva veti sitä aina henkeensä. Lopulta vain huusi eikä suostunut ottamaan kuin oikean rinnan.

Nyt menty n.6kk yhdellä rinnalla. Maidon tulo toisesta rinnasta väheni aika nopeasti ja muuttui ns.vieroitus maidoksi eli maku muuttui makeasta suolaiseksi. Tämä aiheutti ongelmia kun yritin uudestaan tarjota vasenta rintaa. Pikkuhiljaa olen kuitenkin saanut vauvan viimeaikoina myös ottamaan vasenta rintaa. Käytti sitä aluksi tuttina:D Nyt jo vähän ehkä tuottaa maitoakin?

Rinnat ovat aika erinäköisiä nykyään...

Yhteistyössä