Miksi vanhemmilla on oletus että lapsi on hetero?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Mä en oleta. Mutta on harmi jos ainoa lapsi ei saa lapsia.
Ei se noin mene. No homot ei tällä hetkellä saa adoptoida, mutta naispuolisille esim keinohedelmöitys on täysin mahdollista. Ja tulevaisuudessa toivottavasti miesparitkin saisivat lapsia niin kuin muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Mä en oleta. Mutta on harmi jos ainoa lapsi ei saa lapsia.
Ei se noin mene. No homot ei tällä hetkellä saa adoptoida, mutta naispuolisille esim keinohedelmöitys on täysin mahdollista. Ja tulevaisuudessa toivottavasti miesparitkin saisivat lapsia niin kuin muutkin.
Apilaperheiden kautta myös miehillä on mahdollisuus saada lapsia :) Itsekin olen harkinnut homoystävääni lapsen isäksi ja olen aika varma, että jos ei mun kanssa niin jonkun kanssa kyseinen mies kyllä lapsia saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrika:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrika:
Musta on vähän outoa ajatella, että mun lapseni voisi olla hetero. En oikein tiedä mistä heteroudesta on kyse ja miten se toimii. Tosin yhtä outoa olisi jos tyttö olisi täysin lesbo. Itse olen bi enkä ymmärrä miten sukupuoli voi vaikuttaa ihastumiseen tai rakastumiseen niin poissulkevasti. Tai edes kiihottumiseen.
voinko pommittaa parilla kysymyksellä yv:llä? :)
Voi pommittaa, mä teen normi uloskirjautumis/sisäänkirjautumistempun niin pääsen jopa lukemaan niitä :D
tyhjäätkö inboxias? :)
Tilaa tehty! :wave:

nina tt:lle
Musta on vähän outoa ajatella, että mun lapseni voisi olla hetero. En oikein tiedä mistä heteroudesta on kyse ja miten se toimii. Tosin yhtä outoa olisi jos tyttö olisi täysin lesbo. Itse olen bi enkä ymmärrä miten sukupuoli voi vaikuttaa ihastumiseen tai rakastumiseen niin poissulkevasti. Tai edes kiihottumiseen.
No minä olen umpihetero enkä ymmärrä miten samaa sukupuolta oleva ihminen voi vaikuttaa kiihottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja nina tt:lle:
No minä olen umpihetero enkä ymmärrä miten samaa sukupuolta oleva ihminen voi vaikuttaa kiihottavasti.
Ok :)

Entä jos et tiedä henkilön biologista sukupuolta? Tai entä intersukupuoliset?

ai
No, kaipa se on helpointa ajatella lapsistaan kasvavan samanlaisia kuin itse on, myös seksuaaliselta suuntautumiseltaan. Tai siis, jos asiaa ei sen kummemmin enempiä ajattele, hetero mieltää lapsestaan kasvavan heteron... Itse kyllä olen tunnistanut lapsissani semmoisia piirteitä, etten kauheasti hämmästyisi, vaikkeivät heteroita olisikaan, ainakaan molemmat. Aika näyttää...

"hande"
miksi tälläistä pitää edes pohtia? lapsi tuskin itse miettii seksuaalisuuttaan ennen kuin sen aika on ja siihen asti, kun lapsi itse mitään kumpaankaan sukupuoleen päin ilmaisee kiinnostusta, on aika turhaa pohtia tällaisia? Omasta mielestäni juuri tällaiset ahdasmieliset pohdiskelut luovat homofobiaa, miksi pitää miettiä mitä mieltä olisi siitä kehen oma lapsi ihastuu?

Biseksuaali
Itse olen biseksuaali, vaikka miesten kanssa olenkin aina vain seurustellut. Kuitenkin olen ollut toden teolla ihastunut/rakastunut vain naisiin, eli vaikka miehistä pidänkin, naiset kuitenkin sytyttävät enemmän. En siis hämmentyisi yhtään, jos omat mahdolliset tulevat lapseni toisivat kotiin samaa sukupuolta olevan kumppanin.

öööö? no siksi
Koska lähtökohta on se, että lapsi on hetero. Suomessa homoseksuaaleja on alle prosentti väestöstä, niin eikö se ole tuolloin ns. lähtökohta ja oletus että lapsi on normaali heteroseksuaalinen. Mielestäni kysymys on yhtä absurdi, kuin että kysyttäisiin miksi vanhemmilla on oletus, että lapsi oppii puhumaan eikö ole mykkä.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö? no siksi;30843014:
Koska lähtökohta on se, että lapsi on hetero. Suomessa homoseksuaaleja on alle prosentti väestöstä, niin eikö se ole tuolloin ns. lähtökohta ja oletus että lapsi on normaali heteroseksuaalinen. Mielestäni kysymys on yhtä absurdi, kuin että kysyttäisiin miksi vanhemmilla on oletus, että lapsi oppii puhumaan eikö ole mykkä.
Naisista 16% ja miehistä 15% on homo- tai biseksuaaleja.
Mykkiä maailman väestöstä on 0,08%.
Ei ihan samat prosentit?

Yhteistyössä