MIKSI VANHEMMAT EI NOUDATA OHJEITA..mitä lapsi oppii?? ? meille ei edelleenkään osteta trampoliinia..

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Mulla on muutamia ehdottomia sääntöjä ja tää on yksi niistä Meidän pennut hyppii yks kerrallaan trampolla ja sillä siisti. :kieh:

Kuten sanottu, meillä saa pääsääntöisesti hyppiä kahdestaan. Mutta, jos joku haluaa lapsensa hyppivän yksin, niin mä vahdin haukkana, että tyyppi hyppii yksin.

Toisaalta siinä trampassa on myös niin paljon hyviä puolia, liikunnallisen kehityksen kannalta ja lisäksi jokaisen pitäisi hengästyä vähintää 3 krt/päivässä, ja jos jossain niin trampalla kyllä hengästyvät :)
Meillä on ollut nyt 6 vuotta ja yhä pompitaan (ensimmäinen pompittiin jo loppuun ) nyt on toinen vuorossa, ja kyllä muksuja siellä on max 2-3 kerrallaan, tosin ovat meidän pommpijat kaikki suurinpiirtein samankokoisia.
Yksi onnettomuus on sattunut ja se tuli kun kaksi tuli trampalta alas ja hakivat kenkiään niin päät kolahti yhteen, sellaistahan ei satu kuin trampalla.
Jaa on meijän keskimmäiseltä ollut jalkakin poikki kun eräs isä laski laskettelurinteessä päältä, kipsattiin koko jalka ja pyörätuolissa käytiin eskaria pitkään. Lääkäri totesi että on kuntoutunut hyvin ja osa syy on trampan

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Muuten, mitä mieltä noin yleensä olette 2-3-vuotiaan tramppahyppelyistä?

Mun mielestä ok, jos aikuinen on koko ajan trampoliinin vieressä vahtimassa hyppyjä. Tai ainakin me ollaan, jos on tuon ikäisiä vieraita käymässä.

Meillä tuo 2v6kk hyppii siinä missä isommatkin. Itse kiipeää trampille ja loikkii menemään.
Että en mä osaa olla mitään mieltä..
=)

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meillä on tramppa ja siellä ei hypitä samaan aikaan, piste. Ja suojaverkkoon oon kattonut että saa vaikka munalukon kiinni jos ei sana tehoa. Ja miähän vahdin :D

Ja miä oon kuulemma kamala niuho äiskä kun muillakin saa useampi hyppiä :/ :ashamed: Pilaan kuulemma kaiken ilon koko jutusta, niin aina

Ihanaa että joku muukin on "niuho" tässä asiassa. Mulla kärähti käämit lasten sukulaislikan synttäreillä kesällä, kun tää sukulaistyttö hyppi erään toisen tytön kanssa trampolla samaan aikaan.
Kun sitten ystävällisesti huomautin että: eikö siinä hypitä yksi kerallaan. Niin mulle vastattiin että kyllä me saadaan hyppiä kahdestaan. Ja annettiin minu ymmärtää että olen vähän turhan niuho.

Mulla on muutamia ehdottomia sääntöjä ja tää on yksi niistä Meidän pennut hyppii yks kerrallaan trampolla ja sillä siisti. :kieh:

Ja miä kun kyllästyin kuuntelemaan ruikutusta kuka hyppii kauemmin kuin toinen, hommasin munakellon. Se kun pirahtaa vaihtuu vuoro!
:D

Muoks. Tosin nyt huomaa kun tramppa on toista kesää niin ei se enää yhtä paljon kiinnosta. Ja pienemmillä kun on sekin sääntö lisänä että sinne ei pääse ellei jompi kumpi vanhemmista pääse vahtimaan

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun mielestä ok, jos aikuinen on koko ajan trampoliinin vieressä vahtimassa hyppyjä. Tai ainakin me ollaan, jos on tuon ikäisiä vieraita käymässä.

Meillä tuo 2v6kk hyppii siinä missä isommatkin. Itse kiipeää trampille ja loikkii menemään.
=) [/quote]

Kai sä sentäs osaat vahtia ettei mitään käy? Kyllä minunkin 2v tekee jo vaikka sun mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisaalta siinä trampassa on myös niin paljon hyviä puolia, liikunnallisen kehityksen kannalta ja lisäksi jokaisen pitäisi hengästyä vähintää 3 krt/päivässä, ja jos jossain niin trampalla kyllä hengästyvät :)
Meillä on ollut nyt 6 vuotta ja yhä pompitaan (ensimmäinen pompittiin jo loppuun ) nyt on toinen vuorossa, ja kyllä muksuja siellä on max 2-3 kerrallaan, tosin ovat meidän pommpijat kaikki suurinpiirtein samankokoisia.
Yksi onnettomuus on sattunut ja se tuli kun kaksi tuli trampalta alas ja hakivat kenkiään niin päät kolahti yhteen, sellaistahan ei satu kuin trampalla.
Jaa on meijän keskimmäiseltä ollut jalkakin poikki kun eräs isä laski laskettelurinteessä päältä, kipsattiin koko jalka ja pyörätuolissa käytiin eskaria pitkään. Lääkäri totesi että on kuntoutunut hyvin ja osa syy on trampan

Jumankauta pompin ittekkin siinä ja parin minsan päästä oon ihan hapoilla....mää käsitä miten noi mukulat jaksaa niin pitkään....

:laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

=)

Kai sä sentäs osaat vahtia ettei mitään käy? Kyllä minunkin 2v tekee jo vaikka sun mitä.[/quote]

Ei..mul on tapana pistää se alimmaiseks isompien kans hyppimään.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ja miä kun kyllästyin kuuntelemaan ruikutusta kuka hyppii kauemmin kuin toinen, hommasin munakellon. Se kun pirahtaa vaihtuu vuoro!
:D

Juuri näin! Olet kyllä aina ollut yksi harvoista, ajattelevista palstalaisista :D (jos sen nyt niin voi sanoa, kun muilla tuntuu olevan ensimmäisenä mielessä oma napa ja oma perhe asenteellaa *ne saa tehdä mitä haluaa*)
:ashamed:

Niin siis meillä hyppii 7v, 4v ja 2v yhtäaikaa...mutta silloin kun 2v on siellä niin "hyppiminen" on lähinnä ringissä juoksua, juoksevat niin paljon kuin kintusta lähtee rinkiä siellä, ja huutavat iiiiiiiiiiiiiik. Se mihin puutun on se, että sanon välillä että vaihtavat juoksu suuntaa. Välillä 2v pomppii hullun lailla sikin sokin ja pojat painii vieressä.
7v ja 4v ovat melkein saman painoisia joten saavat pomppia yhtäaikaa.
Eikä ole vielä napsahtanut, enemmän napsuu ja kopsuu illalla sillä viimeisellä tunnilla ennen nukkumaan menoa sisällä :D

Noi trampoliinit on kyllä.... |O
Meille tuli jatkuvasti aikuisia töihin jotka olivat kännispäissään siellä keikkunu ja lentäny alas, soliskuuhan siinä murtuu helposti :headwall:

Meillä on iso tramppa ja olen ollu kyl tarkka siitä että vaan yks kerrallaan siinä hypitään eikä voltteja tehä! Onhan noi yrittäny olla yhessä mut haukan katse on äipällä erittäin hyvä... Laitettiin just varastoon ens kevättä varten.

Miksi siellä trampalla ei saa volttia tehdä? Eiks sekin oo just se "juttu"?
Pitääks loikkia vain doingdoingdoin paikoillaan ylös alas yksikseen?

Mäkin yritin jopa sitä volttia yksi päivä, mut ei lähde-vielä :D

Onneks ei oo meidän pihalla koko hiton hökötystä.
Ei varmasti uskois meidän muksut ainakaan että yks kerrallaan hypitään ellei siinä olis vieressä vahtimassa, eikä mulla oo ainakaan koko päivää aikaa vahtia jonkun trampan vieressä. :/

Pikkutramppa miltä löytyy ja se saa toistaiseks riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Miksi siellä trampalla ei saa volttia tehdä? Eiks sekin oo just se "juttu"?
Pitääks loikkia vain doingdoingdoin paikoillaan ylös alas yksikseen?

Mäkin yritin jopa sitä volttia yksi päivä, mut ei lähde-vielä :D

No vanhin poika tippu trampalta ku kikkaili siin... Ihan sama se sit olis vaik siel hyppis kolmeki kerralla, niskat voi mennä poikki ihan samalla lailla. Ymmärrän et se olis kiva tehä voltteja ja hyppiä monen kans mut mä en aio viedä lastani sairaalaan sen takia.

Uusimmat

Yhteistyössä