Miksi tytön pitää alkaa naiseksi niin nuorena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö 9v. on valittanut muutamana päivänä rintojen arkuutta. Tosin niitä rintoja ei vielä ole, mutta kuitenkin.
Tänään alkoi kuukautiset. Melkein itku tuli äidiltä, kun niin sääliksi kävi.(en tietty sitä tytölle näyttänyt) Olisihan tuota ehtinyt myöhemminkin.
Onneksi näistä asioista on puhuttu jo ennemminkin, ei tullut tytölle ihan yllätyksenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
on se kyllä jotanki väärin munkin mielestä! Kyllä luonto on nyt vinksahtanut kun aikaisemmin vaan kehittyvät :x . lapsuus jää tosi lyhyeksi!

Kyllä meillä silti lapsi saa olla lapsi edelleenkin, mutta olis ollu tosi ihanaa, kun ei ihan vielä olisi tarvinnut alkaa miettimään näitä juttuja. Nyt on aina muistettava pitää siteitä mukana jne...
ja jos koulussa sattuu vahinko ja tulee läpi, niin pojat kiusaa. Tai kiusaa ne jo siitäkin, jos sattuu näkemään siteen repussa tai taskussa.

mä olin viel tuossa iässä lapsi, enkä tienny noista jutuista mittään. järkytys oli suuri kun menkat alkoi 14 vuotiaan, minulla ei oltu kotona puhuttu näistä asioista ja koulussa ei saanu puhua, vanhempien mielestä yllytys seksuaaliseen aktiiviuteen. :/ onneksi nyt asiat on muuttunu huomattavasti vajjaa 15 vuoden aikana.

Niinpä, mielellään saisi muutaman vuoden vielä odottaa. Tosin itsellä alkoi 14-vuotiaana ja olin häpeissäni kun olin varmaan luokan viimeinen. Mutta silti, 9-vuotias on vielä ihan lapsi.

Mulla alkoi, kun olin 12. Olin kyllä vähän liian lihava... Mutta muistan, kuinka se hävetti. Äidille kerroin ja siskolle, muille en vielä vuosiin. Onneksi siinä alkuun ne oli tosi epäsäännölliset. Oisko tullu kaks kertaa ekan vuoden aikana. Toisaalta sit oli vähän huono, kun ei voinu ennustaa, milloin ne taas tulee ja tietty alkoivat just, kun oltiin mummilla. Ei auttanu, kun kertoa mummille, joka lähti Always-kauppaan.

Yhteistyössä