miksi tyrmätä heti muut keinot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abbe

Vieras
miks suomalaiset lääkärit ja gynekologit näkee hormoniehkäisyn ainoana "oikeana" ehkäisynä. Monesti pitävät kondomia epäluotettavana parisuhteessa. Kuparikierukka on vanhan aikainen menetelmä ja sillä on ikäviä sivuvaikutuksia. Ehkäisypuikot ja pessaaria tai ehkäisykoneitakaan ei pitäis missään nimes kokeilla. Eikä kukaan ole valmis myöntämään että hormoniehkäisyssäkin haittavaikutuksia,osa jopa hengenvaarallisia. Sellaisia haittoja ei ole esim kondomissa. Ulkomailla ei ainakaan heti tyrmätä muita keinoja. Tämä ei old sitten yleistys vaan ainostaan miten minä olen kokenut asian.

Mä oon ihan samaa ihmetellyt. En myöskään ymmärrä, miksei noita ehkäisytietokoneita tai pessaareita enää saa suomesta. Ei ne ainakaan sen epävarmempia ole kuin epämukavuutensa takia pöytälaatikkoon jäävä kondomi ja jos joku ihminen kokee ettei hormoniehkäisy sovi hänelle ollenkaan (multa esim. lähti halut ja kyky nauttia seksistä kokonaan sen käytön aikana) niin tuskin se sitä väkisin alkaa käyttää vaikka miten tuputettaisiin ja vietäisiin kaikki muut vaihtoehdot pois.

jos haluat käyttää kondomia, niin mihin tarvitset lääkärin ielipidettä asiasta? Se sille kuulu.

saahan ne aukoa päätään, ei sitä tarvii kuunnella. Paitsi sen verran voi kuunnella, että hormonikierukka ja pillerit on kaksi ihan eri asiaa. Kierukasta ei tuu pilsujen sivuoireita.

[QUOTE="vieras";24018290]

saahan ne aukoa päätään, ei sitä tarvii kuunnella. Paitsi sen verran voi kuunnella, että hormonikierukka ja pillerit on kaksi ihan eri asiaa. Kierukasta ei tuu pilsujen sivuoireita.[/QUOTE]

No kyllä monille tulee hormonikierukastakin sivuoireita, samoja kuin pillereistä ja muitakin (esim. vuotohäiriöt).

Yhteistyössä