Miksi tuttipullot pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono

Vieras
Mikä se olikaan se syy miksi vieroitetaan tuttipullosta? Lapsi 1v4kk ja juo edelleenkin maidon pullosta aamuin illoin, päivällä juo vettä nokkamukista. Tuttia ei syö. Maito on erikoiskorvike, siis jauhetta, jota mitataan tietty määrä ja vettä tietty määrä. Laiska oon, mut en jaksais ensi mittailla ja sit kaataa nokkamukiin kun mitta on siinä pullon kyljessä valmiina.

Onko lapsi allerginen vai miksi korviketta?
Minä siirtäisin kyllä jo nokkamukiin vai kauanko ajattelit itse antaa tuttipulloa?
Meillä siirryttiin kivuttomasti ja helposti tissistä nokkamukiin noin 10kk iässä kun hapanmaitotuotteet (piimä) astuivat kuvioihin sen tissimaidon lisäksi.

Selvä, hampaille huono homma. Juokoon vaikka vielä 5 vuotiaana jos siitä ei sille haittaa ole, muuta kun että sen ikäisen "ei kuulu" juoda pullosta. Mutta jos hampaat menee niin äippä ottaa itseään niskasta kiinni ja mittaa ne maidot sinne mukiin.

Mä antaisin tossa tilanteess sen maidon pullosta, kun on vielä alle 2v kyseessä ja erikoismaito.
Mutta eipä se mittapullossa sekoitus ja siitä mukiin kaato niin kamalan työlästä oo, jos se on ainoa syy.

Meillä lapset on juoneet iltamaidon pullosta 2v asti eikä mitään vaurioita esikoisen hampaissa oo. Ja kuopus juo siis vieläkin...
*avaa sattarin*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh? No siksi ettei noin ison tarvi enää juoda pullosta. Tee aamulla maito päiväksi valmiiksi ja juota ihan tavallisesta mukista.

Eipä ne jauheesta tehdyt säily koko päivää.

Ap:n kysymykseen... korvalääkäri sanoi et korvatulehdukset yleensä vähenee tutista/pullosta luovuttaessa. Tosin en tiiä onko teillä ollu tota vaivaa mut tulipahan tollain pointti mieleen.

ja allerginen on, siksi soijakorvike ja sen määränkin kanssa pitää olla tarkka siksi täytyy mitata. Eipä tuo itse näytä huomaavan eroa juoko nokkamukista vai pullosta, pöydän ääressä niistä juodaan eikä muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä antaisin tossa tilanteess sen maidon pullosta, kun on vielä alle 2v kyseessä ja erikoismaito.
Mutta eipä se mittapullossa sekoitus ja siitä mukiin kaato niin kamalan työlästä oo, jos se on ainoa syy.

Meillä lapset on juoneet iltamaidon pullosta 2v asti eikä mitään vaurioita esikoisen hampaissa oo. Ja kuopus juo siis vieläkin...
*avaa sattarin*

Mieki taidan avata ku kerron teille tämän :whistle:
Mun tyttö on 2v9kk ja JUO edelleen vellin aamulla ja illalla pullosta.

Jääkaapis säilyy kyllä muistaakseni päivän valmiiksikin sekoitettu. Meillä oli käytössä Almiron Pepti ja sit Aventin nokkamukista juotiin. Se siis tuttipullo, johon sai sit vaihdettua nokkapään tutin tilalle. Sai tipattomaksi versioksi tai norminokkamukiksi.

Kyllä meilläkin kohta 1-vuotias juo iltamaidon pullosta. Lopetellaan sitten kohtapuolin,joskus pullottelu =) Isoimmat ovat käyttäneet tuttipulloa melkein parivuotiaaksi asti ja hienot on molempien hampaat. Ja aivan järkeviä lapsia, vaikka ei heti eka vuoden täytyttyä pulloa heittäneetkään pois ;)

Pitäskö munki kaivaa varjo esille... tosin voisin kyl samalla kysyä apua teiltä kokeneemmilta...
Pojalla ikää 1v9kk ja nukkumaan mentäessä juo maidon pullosta, muuten mukista. Syy miks pullosta ei oo viel luovuttu on se et reissussa ollessa ois ongelma et mihin kaadan maidon kun ei kuitenkaan minuutissa sitä 2dl:n purkkia juo ja esim yöunille meno venyis aikalailla jos ruvetaan oottaa et sais juotua maidon mukista kun ei niin hirmu isoja hörppyjä siit pysty kerralla juomaan. Ja nokkamukia on siis turha ehdottaa... siit suostu juomaan n. viis kertaa ja sen jälkeen on juonut tavallisesta lasista tms ruoan yhteydessä. Mut nukkumaan mennessä menee siis maidot vielä pullosta kun on kuitenkin vähä reilumpi määrä.
Ja ap:lle, sori et änkesin kysymykseni kanssa sun pinoon. :D

Meilläkin vielä poika juonut tähän asti 2 kertaa päivässä pullosta maitoa, koska mukista ei sitä huoli. Ikää 1v10kk jo, mut neuvolan täti sanoi ettei se niin paha oo alle 2-vuotiaalla kuitenkaan.

Huomenna ajattelin antaa pelkästään aamulla pullosta, päikkäreiden jälkeen kun ei nyt parina päivänä oo halunnut. Mut toivottavasti saan sen edes jostain maitoa juomaan... :|

Yhteistyössä