Miksi tuon hyvä joulumieli-kortin hakeminen on niin vaikeata

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Miksi ei voi infota että mistä sitä voi hakea jos on tarvetta? Kiven alta pitää tieto hakea!
Kolmesta paikasta kyselin ennen kuin minut ohjattiin oikeaan, ja hänenkin yhteystiedot oli todella vaikea löytää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Varmaan siksi, ettei niitä ole rajattomasti. Mutta liian hankalaa sen tietenkään ei pitäisi olla.
Niin onhan se tietenkin ymmärrettävää :) Mutta todellakin ei saisi olla liian hankalaa.. Etenkin kun puhelinta en voi käyttää niin netin kautta täytyy asia yrittää hoitaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin onhan se tietenkin ymmärrettävää :) Mutta todellakin ei saisi olla liian hankalaa.. Etenkin kun puhelinta en voi käyttää niin netin kautta täytyy asia yrittää hoitaa.
Toivottavasti mahdollisimman moni sellainen, jolla on sille tarvetta, saa sellaisen. =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ei niitä lahjakortteja ihan mielettömästi jaeta. Meilläkin asukkaita kunnassa n.6000 ja 15 lahjakorttia yhdistyksemme sai. Ja jakamisen annoimme sossulle.
Ei jaeta niin, mutta pakko oli itse yrittää sellaista hakea (tulosta en tiedä) kun neuvolassa emme asioitamme valittele ja neuvola täällä antaa tiedon tarvitsijoista eteenpäin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei jaeta niin, mutta pakko oli itse yrittää sellaista hakea (tulosta en tiedä) kun neuvolassa emme asioitamme valittele ja neuvola täällä antaa tiedon tarvitsijoista eteenpäin.
Kannattaisiko valittaa niin saisitte apua? Eikä lastenkaan tarvitsisi kärsiä jos on jotain vaikeuksia perheessä.
 
Mitenhän Espoossa tuo on? Nuo kun oli tarkoitettu vähävaraisille, tai niille joilla on sairautta, meillä molemmat vanhemmat opiskelee ja mulla on dgt...

Ja en mäkään neuvolassa valita, mulla on ihan toiset kanavat siihen!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mitenhän Espoossa tuo on? Nuo kun oli tarkoitettu vähävaraisille, tai niille joilla on sairautta, meillä molemmat vanhemmat opiskelee ja mulla on dgt...

Ja en mäkään neuvolassa valita, mulla on ihan toiset kanavat siihen!
Mikä on dgt? Mitkä teidän kanavat sitten on? Nopeiten minä sain avun neuvolan kautta masennukseen.
Vai minkälaisia ongelmia teillä muilla on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mikä on dgt? Mitkä teidän kanavat sitten on? Nopeiten minä sain avun neuvolan kautta masennukseen.
Vai minkälaisia ongelmia teillä muilla on?
Opiskelijaterveydenhuolto toimii paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin neuvola. Ja joo, masennusdg ja ahdistusdg mm. löytyy. (dg on siis diagnoosi). Mulle on muutenkin ollut paljon helpompaa opiskelijaterveydenhuollossa puhua omista asioista, tuntuu että neuvolassa heti aletaan miettiä et eihän toi jaksa edes lapsiaan hoitaa tms. ja leimautuu sitä kautta.
 
Mä en ole tiennytkään, että niitä voi hakea. Mä sain tänään sellaisen jo kolmannen kerran eli jo kolmantena jouluna ja koskaan en ole sitä hakenut, myöskään koskaan emme ole sossusta ym avustuksia hakeneet eli meidän rahatietojakaan ei ole missään julki, missä ovat meidät päättäneet tämän avustuksen saamaan :/
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en ole tiennytkään, että niitä voi hakea. Mä sain tänään sellaisen jo kolmannen kerran eli jo kolmantena jouluna ja koskaan en ole sitä hakenut, myöskään koskaan emme ole sossusta ym avustuksia hakeneet eli meidän rahatietojakaan ei ole missään julki, missä ovat meidät päättäneet tämän avustuksen saamaan :/
Oletteko suurperhe, terveydellisiä ongelmia? Aika jännä kyllä, kun ainakaan täällä ei sama perhe saa kahta kertaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en ole tiennytkään, että niitä voi hakea. Mä sain tänään sellaisen jo kolmannen kerran eli jo kolmantena jouluna ja koskaan en ole sitä hakenut, myöskään koskaan emme ole sossusta ym avustuksia hakeneet eli meidän rahatietojakaan ei ole missään julki, missä ovat meidät päättäneet tämän avustuksen saamaan :/
Oletteko suurperhe, terveydellisiä ongelmia? Aika jännä kyllä, kun ainakaan täällä ei sama perhe saa kahta kertaa..


6 henkinen perhe ollaan eikä terveydellisiä ongelmia, mies töissä ja itse kotona.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei jaeta niin, mutta pakko oli itse yrittää sellaista hakea (tulosta en tiedä) kun neuvolassa emme asioitamme valittele ja neuvola täällä antaa tiedon tarvitsijoista eteenpäin.
Kannattaisiko valittaa niin saisitte apua? Eikä lastenkaan tarvitsisi kärsiä jos on jotain vaikeuksia perheessä.
En ole sietä mieltä että neuvolaan kuuluu talousasiat ne hoidamme sossun kautta.
 
vieras
kaveri loukkaantui kun heille annettiin tuo. heillä 5 lasta ja nuorimmalla suu ja kitalaki halkio, eli siinä varmaan ne perutelut. En sitten tiedä ottivatko avun vastaan, mutta minulle siitä "valitti" et ei me mitään avustusta tarvita.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaveri loukkaantui kun heille annettiin tuo. heillä 5 lasta ja nuorimmalla suu ja kitalaki halkio, eli siinä varmaan ne perutelut. En sitten tiedä ottivatko avun vastaan, mutta minulle siitä "valitti" et ei me mitään avustusta tarvita.
Sitä ei ole todellakaan pakko ostaa vastaan. Meiltä kysyttiin neuvolassa nimen omaan sen takia, että sitä ei tuosta vaan anneta vaan ensin kysytään vanhemmilta "lupa"
Toivottavasti antavat eteen päin kun eivät kerran tarvitse :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ei niitä lahjakortteja ihan mielettömästi jaeta. Meilläkin asukkaita kunnassa n.6000 ja 15 lahjakorttia yhdistyksemme sai. Ja jakamisen annoimme sossulle.
Tuohan on paljon! Meillä 8000 asukasta ja onkohan 8 lahjakorttia. Sossusta sanottiin ettei enempää tarvita, kun tiedustelimme kuinka monta korttia anotaan.
 

Yhteistyössä