Miksi tuo lasten nukkumaan meno on aina yhtä märinää ja tappelua??!!

  • Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti
MinäÄiti
Mä olen jo tosi väsyny ja kyllästyny tähän. Vanhin poika on kohta 5vuotta ja seuraava vuoden nuorempi ja aina ollu yhtä itkua nukkumaan meno.Vaikka miten tekis!
 
MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tuplamamma2005:
Mä oon kans niin kettuuntunu siihen että illasta menee tunti-pari siihen että laitat lapsia nukkumaan, mä en yksinkertaisesti enää ymmärrä mitä teen väärin.. :/ :headwall:
En siis en minäkään!?
Tänäänki keitin puuron kaikille että ei taatusti ole ''nälkä'' niin ku muka aina...ja kaikki käytettiin suihkussa ja juteltiin mukavia.Mutta ku piti mennä sänkyyn niin kauhee tappelu,me tullaan iskän viereen teijän sänkyyn...jne.
No iskä päätti mennä lasten huoneen lattialle vähäks aikaa köllötteleen et nukahtavat.
Ei mitään sitten se ralli ja teppelu vasta alko.
 
Lapset omaanhuoneeseen sänkyyn ja heti silloin kun on nukkumaanmenoaika ja piste!! Vettä saa pöydälle lasiin tipan ei muuta!
Jos annat aina periksi niin saat hyppiä mitä kummallisempien pyyntöjen kanssa koko yön.. Ja jos lapsi kysyy että "miksi?" niin vastaus on yksinkertaisesti että "siksi kun äiti sanoo"!
 
vieras
Jos ne ei oo oikeasti väsyneitä.. Mä tappelin pitkään meidän 2-vuotiaan kanssa nukkumaan menosta. Joka ilta siihen meni kaks tuntia ja mulla hermot. Mut sitten aloin laittaa lasta vasta kymmeneltä nukkumaan niin ei mene kuin 5-10minuuttia kun on unessa. Tosin jos aamulla täytyy nousta hoitoon, niin ei ehkä onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rutiinit pienestä pitäen!:
Samat iltarutiinit, Jotka toistuu joka ilta, siitä ne lapset oppii, että nyt mennään nukkuun ja nukutaan kans.
Juu rutiinit on samat..ollu jo alusta asti. Ja meni noi kiltisti nukkumaan ennen..mut nyt naps ihan älytöntä touhua. Pidelly sitä nyt muutaman kuukauden ja äipältä lähtee kohta järki :kieh:
 
Minä onnekas olen päässyt aina helpolla.Iltasatu, sitten kysytään unet(tytöt haluaa aina kertoa mistä näkevät unta) ja sitten hali pusu ja nukkumaan.Joka ilta ennen nukkumaanmenoa samat rituaalit.Telkkaria ei katsota enää klo 18.00 jälkeen, jotta kerkee hyvin rauhoittumaan ennen nukkumaan menoa.
 
Meillä oli pitkään tosi vaikeeta nukkumaan käynti, nyt kun saan pidettyä aina samat rutiinit ja löydetty oikee aika millon neiti parhaiten nukahtaa niin mukavan helppoa.. :) rutiinit on tärkeitä, kuin myös oikeeseen hetkeen tarttuminen.. :)
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minä onnekas olen päässyt aina helpolla.Iltasatu, sitten kysytään unet(tytöt haluaa aina kertoa mistä näkevät unta) ja sitten hali pusu ja nukkumaan.Joka ilta ennen nukkumaanmenoa samat rituaalit.Telkkaria ei katsota enää klo 18.00 jälkeen, jotta kerkee hyvin rauhoittumaan ennen nukkumaan menoa.
Ihan tismalleen kun meillä :eek: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Lapset omaanhuoneeseen sänkyyn ja heti silloin kun on nukkumaanmenoaika ja piste!! Vettä saa pöydälle lasiin tipan ei muuta!
Jos annat aina periksi niin saat hyppiä mitä kummallisempien pyyntöjen kanssa koko yön.. Ja jos lapsi kysyy että "miksi?" niin vastaus on yksinkertaisesti että "siksi kun äiti sanoo"!
Meillä ei palvelu pelaa enää sen jälkeen kun sänkyyn on menty..ja ovi menee heti kiinni kun noustaan sängystä ylös (muuten saa olla raollaan)..
Vaan ei, höpötys ja kikatus kuuluu :headwall:
Lopulta riehaantuvat ja juoksentelevat pitkin lastenhuonetta :kieh:
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minä onnekas olen päässyt aina helpolla.Iltasatu, sitten kysytään unet(tytöt haluaa aina kertoa mistä näkevät unta) ja sitten hali pusu ja nukkumaan.Joka ilta ennen nukkumaanmenoa samat rituaalit.Telkkaria ei katsota enää klo 18.00 jälkeen, jotta kerkee hyvin rauhoittumaan ennen nukkumaan menoa.
Heh, meillä aivan samoin toimitaan pojan 3,5v kanssa, jopa tuo unista kertominen on samaa..
Eikä ole tapeltu täsä talossa nukkumisesta koskaan. Nuorimmainen vasta 6kk, mutta sama homma nyt jo hänenkin kanssaan, hänkin selvästi jo tietää, koska nukkumisaika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ne ei oo oikeasti väsyneitä.. Mä tappelin pitkään meidän 2-vuotiaan kanssa nukkumaan menosta. Joka ilta siihen meni kaks tuntia ja mulla hermot. Mut sitten aloin laittaa lasta vasta kymmeneltä nukkumaan niin ei mene kuin 5-10minuuttia kun on unessa. Tosin jos aamulla täytyy nousta hoitoon, niin ei ehkä onnistu.
Nuo herää kuitenkin jo aamulla kuuden ja seitsemän välillä niin kyllä pitäis uni tulla kaheksan jälkee..päikkärit nukkuu tossa puolilta päivin, herätän viimeistään 14.30..
 
Meilläkin tapellaan välillä nukkumaan menosta.
Samat rutiinit. Välillä sanotaan vaan et vielä vähän aikaa leikitte sitten mennään nukkumaan. Tai, kun olen tyhjentänyt tiskikoneen tai pesukoneen sitten mennään nukkumaan.
Jos ovat todella väsyneitä niin kiukutellaan jokaisesta asiasta.
Aikonaan sanottiin että lapsen yöuni pitäisi kestää n. 10 tuntia ja päikkärit n. 1,5-2 tuntia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuplamamma2005:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ne ei oo oikeasti väsyneitä.. Mä tappelin pitkään meidän 2-vuotiaan kanssa nukkumaan menosta. Joka ilta siihen meni kaks tuntia ja mulla hermot. Mut sitten aloin laittaa lasta vasta kymmeneltä nukkumaan niin ei mene kuin 5-10minuuttia kun on unessa. Tosin jos aamulla täytyy nousta hoitoon, niin ei ehkä onnistu.
Nuo herää kuitenkin jo aamulla kuuden ja seitsemän välillä niin kyllä pitäis uni tulla kaheksan jälkee..päikkärit nukkuu tossa puolilta päivin, herätän viimeistään 14.30..
niin no, ei pakosti...ainakaan 8mais!!! meillä herää noi lapset het 6 jälkeen..joskus ennenkin ja en ikinä sais niitä 8lta nukkuun.laitan ne 9ltä nukkuun ja silloinki usein menöö puoli-tunti ennenkö nukahtaa.toki omissa sängyissä laulelevat, ettei sen kummempaa.kun kaikilla lapsilla se unen tarve ei vaan ole sama!

 

Yhteistyössä