Miksi tuo lapsi herää aina pahalla päällä päiväunilta? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Tyttö selvästi tarvitsee vielä päiväunensa. Herää kuuden pintaan aamulla ja on puolen päivän aikaan jo ihan valmista kauraa päikkäreille. Nukkuu 1,5-3 tuntia ja herää melkein aina vihaisena kuin persiiseen ammuttu karhu :/ Kitisee sängyssään ja kiukuttelee ja menee piiiitkään ennen kuin on taas kutakuinkin oma itsensä.

Muilla samaa?

Meillä sama homma. Yleensä ne ei laita sitä päiväkodissa nukkumaan, mutta tänään oli laittanut ja se oli sen jälkeen tosi vihainen. mun mielestä päiväunet ei sovi sille, koska sillon se suostuu mennä iltaunille vasta 21-22 aikaan ja on aamulla kuudelta älyttömän väsynyt. jos ei nuku päiväunia, ei ole kärttyinen vaan menee kuudelta nukkumaan.

Juu meillä :wave: Täytyy aina yrittää olla ihan mielin kielin ettei poika hermostu jostain mun tekemästä väärästä liikkeestä. Pahin moka minkä saatan tehdä on se, että lasken poitsun sängystä suoraan lattialle, sylissä pitää saada herätä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Joskus oon lukenut, että silloin lapsi nukkuu liian kauan.

Tuo on tullut mullekin mieleen. Mutta herättääkään ei viitsisi, oon muutaman kerran joutunut sen tekemään jos päikkäreille meno on viivästynyt ja on ollut johonkin menoa. Ja silloin se vasta äkäinen onkin kun herätetään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Juu meillä :wave: Täytyy aina yrittää olla ihan mielin kielin ettei poika hermostu jostain mun tekemästä väärästä liikkeestä. Pahin moka minkä saatan tehdä on se, että lasken poitsun sängystä suoraan lattialle, sylissä pitää saada herätä. :)

Joo samma här :D Tänään mun virheliikkeeni oli se, että ehdotin aivan vääriä housuja puettavaksi päälle vähän liian pian tytön heräämisen jälkeen...

huomannut jo nuoruudessa,että verensokerini laskee nukkuessa,siksi otan heti jotain verensokeria nostattavaa suuhuni kun herään.
Heti ärtymys helpottaa.
Samaa olen tehnyt lapsilleni ( 3) eli heti päikkäreiltä jotain hyvää suuhun.banaania tms. mikä vaan maistuu.(ei karkkia)
Keskimmäiselle laitoin joskus pienen määrän laimeaa mehua pulloon sänkyyn kun hän nukkui....joi sitten herättyään itsekseen ja oli taas hyväntuulinen.

meillä poika on kiukkunen jos nukkuu paljon yli tunnin. yleensä hän sen tunnin nukkuu ja sitten on ihan pirtee. herää aamulla 7-8 välissä ja menee 12-1 aikaan tunniksi nukkuu ja 20 yöunille. ikää 2v8kk jos ei nuku päikkäreitä niin simahtaa illalla jo ennen 20

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
huomannut jo nuoruudessa,että verensokerini laskee nukkuessa,siksi otan heti jotain verensokeria nostattavaa suuhuni kun herään.
Heti ärtymys helpottaa.
Samaa olen tehnyt lapsilleni ( 3) eli heti päikkäreiltä jotain hyvää suuhun.banaania tms. mikä vaan maistuu.(ei karkkia)
Keskimmäiselle laitoin joskus pienen määrän laimeaa mehua pulloon sänkyyn kun hän nukkui....joi sitten herättyään itsekseen ja oli taas hyväntuulinen.

Voisko tosta johtua se, että aina päikkäreiltä herättyäni mun tekee mieli ihan älyttömästi jotain makeaa? Täytyy kokeilla tota kikkaa poikiin!

Meillä esikko oli jus tommonen, aina itkun kanssa herättiin, ihan sama nukkuko vähän tai paljon, päiväunet vai yöunet, tää pikkukakkonen taas on ku naantalin aurinko herätessään, likimain joka kerta:) ei kyllä esikon kanssa tullu mitkään verensokerit mieleen sillon, tai sit vaan on erilaisia persoonia...