Miksi tuo 5-vuotias tyttö kiukuttelee, tahtoo lisää ruokaa ja valittaa nälkäänsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 28v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 28v

Vieras
Tyttö painaa 17 kiloa ja on 114cm pitkä. Hän painaa 4 kertaa vähemmän kuin minä eli hän saa neljä kertaa pienemmän annoksen ruokaa. Esim. äsken iltaruoalla tyttö sai 1/4 kokoisen annoksen ruokaa minun annoksestani eli 1 lihapullan, ½ perunaa ja 2 siivua tomaattia. Minä söin 4 lihapullaa, 2 perunaa ja 8 siivua tomaatti. Minä olen ihan kylläinen, joten tytönkin pitää olla kylläinen.

Mun mies syö 2 x niin paljon kuin mä. Mut ei paina 150-160 kg ja ole yli 3 m pitkä.

Lapsi voi tarvita tupla määrän ravintoa mitä aikuinen. Johtuen kehityksestä ja kasvusta. Lapsen pitää saada syödä se määrä mitä tarvitsee. Lapsi tietää itse milloin on kylläinen.

Toivottavasti tää nyt on provo!
Meillä 4,5v likka syö reippasti enemmän ku mä. Mä saatan syödä tosiaan sen 4lihapullaa ja 1 perunan ja oon ihan ähky, toi vetäsi helpolla 8 pullaa ja muutaman potun ja vielä kasviksia lautasellisen. Valittaa nälkää jos laitan "maltillisen" annoksen. Ei teillä ainakaan oo painossa ongelmaa joten anna nyt lapsen syödä mitä syö! Mikäli ruoka on terveellistä ja oikeaa. Jos vielä sittenkin natisee niin kasviksia päälle. Eriasia jos painoa on liikaa ja uhkana paisua tai ruoka on mitä sattuu.

Toivottavasti tää nyt on provo!
Meillä 4,5v likka syö reippasti enemmän ku mä. Mä saatan syödä tosiaan sen 4lihapullaa ja 1 perunan ja oon ihan ähky, toi vetäsi helpolla 8 pullaa ja muutaman potun ja vielä kasviksia lautasellisen. Valittaa nälkää jos laitan "maltillisen" annoksen. Ei teillä ainakaan oo painossa ongelmaa joten anna nyt lapsen syödä mitä syö! Mikäli ruoka on terveellistä ja oikeaa. Jos vielä sittenkin natisee niin kasviksia päälle. Eriasia jos painoa on liikaa ja uhkana paisua tai ruoka on mitä sattuu.

Mutta kun tuo tyttö on ylipainoinen eikä hänelle saa antaa neuvolan ohjeiden mukaan ruokaa kuin korkeintaan 1/4 osa annos siitä mitä minä syön, ettei hänestä tule ylipainoinen!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 28v;30016671:
Ei tämä mikään provo ole! Tyttö painaa 4 kertaa minua vähemmän ja tarvitsee siis 4 kertaa vähemmän ruokaa!

Minkäslainen kasvutavoite sulla on? Lapsellasihan sellainen on. Pyritkö kenties nelinkertaistamaan painosi, kuten tyttäresi pitäisi?

no ihan varmana valittaa nälkäänsä jos annoskoot tuollaisia! meillä jätkä 8v vetäisi äsken 3ruosleipälämppäri', päällä tomaattia paprikaa meetwurstia ja juustoa, välin banaanin ja totesi olevansa vielä nälkäinen ja meni tekemään vielä kaksi ruisleipää juustolla ja kurkulla !! on aina ollut todella hoikka. toivon kanssa että tämä provo koska tuo on jo nälkään näännyttämistä!!

Mua vituttaa nämä tällaiset provot.
Monet provot on hauskoja, yllättäviä, ärsyttäviä, tai jotenkin muuten mielenkiintoisia. Mutta nämä tällaiset... Nämä on yksinkertaisesti vaan vittumaisia.

Tyttö kasvaa koko ajan, tarvitsee ruokaa kasvamiseen, sinun ei tarvitse kasvaa eli sinä et tarvitse ruokaa vaan lapsi. Eli annappa se annos jossa on 4 lihapullaa ja pari perunaa lapselle, itsellesi voit ottaa ne pari tomaatin siivua, ne riittää sinun perusenergiantarpeeseesi, ei pääse perseesikään leviämään enempää.

[QUOTE="Niin";30016747]Mua vituttaa nämä tällaiset provot.
Monet provot on hauskoja, yllättäviä, ärsyttäviä, tai jotenkin muuten mielenkiintoisia. Mutta nämä tällaiset... Nämä on yksinkertaisesti vaan vittumaisia.[/QUOTE]

Eli kyseessä on onnistunut provo, koska kerran provosoiduit siitä. Mielestäni tämän olisi vielä voinut yhdistää siihen, että ap teeskentelee olevansa pedofiili, jolloin palstamammojen provosoitumis/vittuntumisaste olisi ylittänyt reilusti kiehumispisteen.

Anna protskuherauutetta... myydään mm. kuntosaleilla. Sillä se nälkä lähtee kun tarpeeksi syö.
Fast-Hera80_Proteiinijauhe_600g_suklaa-6650808_malli.jpg

[QUOTE="kesis";30016701]no ihan varmana valittaa nälkäänsä jos annoskoot tuollaisia! meillä jätkä 8v vetäisi äsken 3ruosleipälämppäri', päällä tomaattia paprikaa meetwurstia ja juustoa, välin banaanin ja totesi olevansa vielä nälkäinen ja meni tekemään vielä kaksi ruisleipää juustolla ja kurkulla !! on aina ollut todella hoikka. toivon kanssa että tämä provo koska tuo on jo nälkään näännyttämistä!![/QUOTE]

Mutta sanoohan sen järkikin, että jos lapsen paino on 1/4 aikuisen painosta, niin hänen ruoka-annoksensa on myös 1/4 osa aikuisen annoksesta! Sitä paitsi tuolle tytölle ei saa neuvolan ohjeiden mukaan antaa liikaa ruokia, varsinkin kun hän on lihonut 400 grammaa vuoden aikana kun söi salaa yöllä kun me vanhemmat nukuimme!

Mutta sanoohan sen järkikin, että jos lapsen paino on 1/4 aikuisen painosta, niin hänen ruoka-annoksensa on myös 1/4 osa aikuisen annoksesta! Sitä paitsi tuolle tytölle ei saa neuvolan ohjeiden mukaan antaa liikaa ruokia, varsinkin kun hän on lihonut 400 grammaa vuoden aikana kun söi salaa yöllä kun me vanhemmat nukuimme!

Joo, järki sanoo että ruokaa sen verran jotta on sopivasti kylläinen ja jaksaa kasvaa mitä lapset tekee kokoajan. Ei sitä että sun on mitattava 4 pullasta lapsellesi se 1kpl.

Tyttö kasvaa koko ajan, tarvitsee ruokaa kasvamiseen, sinun ei tarvitse kasvaa eli sinä et tarvitse ruokaa vaan lapsi. Eli annappa se annos jossa on 4 lihapullaa ja pari perunaa lapselle, itsellesi voit ottaa ne pari tomaatin siivua, ne riittää sinun perusenergiantarpeeseesi, ei pääse perseesikään leviämään enempää.

Mutta neuvolassa sanottiin, että tyttö ei saa lihoa enää yhtään vaan ainoastaan hänen pituutensa saa kasvaa ja siihen ei taas energiaa tarvita.

:laugh:

Muistathan että lapsi ei saa sitten nukkua kuin 2 h yössä jos sinä nukut 8 h, oppii muuten laiskaksi. Ja pestä voi pelkät alahampaat, niistäkin vaan puolet.

Jos lapsi on vuodessa lihonut 400 g niin se on huolestuttavan vähän.

Mutta neuvolassa sanottiin, että tyttö ei saa lihoa enää yhtään vaan ainoastaan hänen pituutensa saa kasvaa ja siihen ei taas energiaa tarvita.

Paitsi että kun nuo antamasi mitat syöttää lapsen painoindeksi laskuriin, on tulos:

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 15.3 kg/m2.

Lapsi on huomattavan alipainoinen. Lääkärin arvio olisi tarpeen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 18.1 - 22.7 kg.

Vähän paremmat taustatyöt niin tästä olisi tullut kelpo provo. :)