A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mutta samaa voisi kysyä myös sulta...miksi annat piiskaa lapsellesi, vaikka hyvin tiedät sen, että vielä jokin päivä tulee eteen se päivä, kun piiskaaminen ei enää tehoa? Mites sitten suu pannaan, kun lapsi ei enää jaksa ottaa osumia vastaan ja lapsella itsellän onkin kädessään jotakin kättä pidempää ja sinä olet se, joka ottaa ne osumat vastaan?
Jaa-a...vaikea sanoa. Johtuisikohan ihan vaan siitä, että lapsilla nyt vaan on tapana kiukutella, eivätkä lapset ymmärrä syy-seuraus-suhdetta aivan samalla tapaa, kuin mitä aikuiset?
Mutta samaa voisi kysyä myös sulta...miksi annat piiskaa lapsellesi, vaikka hyvin tiedät sen, että vielä jokin päivä tulee eteen se päivä, kun piiskaaminen ei enää tehoa? Mites sitten suu pannaan, kun lapsi ei enää jaksa ottaa osumia vastaan ja lapsella itsellän onkin kädessään jotakin kättä pidempää ja sinä olet se, joka ottaa ne osumat vastaan?
Jos tuo lapsi edes kehtaa yrittää mitään sellaista, niin silloinhan hänestä hakataan paskat pihalle ja on ihan sama, vaikka hän kuolisi!
Montako lasta on saatu kiltiksi hakkaamalla? Väitän, ettei yhtään.
Montako lasta on saatu tottelemaan paremmin jäähyjä apuna käyttäen? Väitän, että melko monta. Jäähyjä ei siis tarvitse antaa loputtomiin...meillä jäähy oli reilun kuukauden melko tiuhaan käytössä...viimeisen puolen vuoden aikana jäähyllä on taidettu istua yhteensä 3 kertaa.
Hakkaamista saa jatkaa vaikka hamaan loppuun saakka...ei se lapsi siitä kiltiksi ja tottelevaksi muutu. Lapsen sisällä kuohuu varmasti edelleen. Itse olen tästä erittäin hyvä esimerkki. 12v ikään saakka sain remmistä, nyrkistä ja jos vaikka mistä. Mutta käytökseni ei muuttunut. Joskin mun nähdäkseni se on kyllä sen aikuisen käytös, jonka tulisi tuossa kohtaa muuttua, ei lapsen.
Itsekin aikani siedin väkivaltaa, kun en muutakaan voinut. Mutta kyllä se raja sieltä lopulta vastaan tuli ja silloin napsahti. Ja tuon jälkeen lääkäriin lähti paikattavaksi ihan joku muu, kuin minä.
Enkä ole edes ainoa ihminen, jonka kohdalla tiedän näin pahatuneen. Joten kyseessä ei ole mikään myytti.
Montako lasta on saatu kiltiksi hakkaamalla? Väitän, ettei yhtään.
Montako lasta on saatu tottelemaan paremmin jäähyjä apuna käyttäen? Väitän, että melko monta. Jäähyjä ei siis tarvitse antaa loputtomiin...meillä jäähy oli reilun kuukauden melko tiuhaan käytössä...viimeisen puolen vuoden aikana jäähyllä on taidettu istua yhteensä 3 kertaa.
Hakkaamista saa jatkaa vaikka hamaan loppuun saakka...ei se lapsi siitä kiltiksi ja tottelevaksi muutu. Lapsen sisällä kuohuu varmasti edelleen. Itse olen tästä erittäin hyvä esimerkki. 12v ikään saakka sain remmistä, nyrkistä ja jos vaikka mistä. Mutta käytökseni ei muuttunut. Joskin mun nähdäkseni se on kyllä sen aikuisen käytös, jonka tulisi tuossa kohtaa muuttua, ei lapsen.
Itsekin aikani siedin väkivaltaa, kun en muutakaan voinut. Mutta kyllä se raja sieltä lopulta vastaan tuli ja silloin napsahti. Ja tuon jälkeen lääkäriin lähti paikattavaksi ihan joku muu, kuin minä.
Enkä ole edes ainoa ihminen, jonka kohdalla tiedän näin tapahtuneen. Joten kyseessä ei ole mikään myytti.
No ei se normaalia olekkaan, sillä normaaliin kurinpitoon EI kuulu lapsen hakkaaminen remmillä. Tai millään muullakaan.
En koskaan saanut iskuja "huvikseen" vaan vain silloin, kun olin ollut tuhma. Joten kurinpidollisia toimia ne meillä olivat.
Tottahan toki sillä on vaikutusta...se saa aikaan pelkoa...ja vihaa. Jäähystä lapsi voi suuttua, mutta vaikea kuvitella, että jäähypenkillä istuminen saisi lapsen patoamaan vihaa sisälleen vuosiksi...väkivalta sen kyllä tekee ihan helposti.
Juu, kyllähän se piiskan antaminen pysäyttää lapsen. Aivan samalla tapaa nyrkkikin pysätyttää monessa perheessä "kurittoman" vaimon. Keinona tosiaan hyvin yksikertainen ja nopea, mutta aivan väärä.
En voi käsittää ihmisiä, jotka ovat niin sairaita päästään, että hakkaavat lapsia. On se sitten nyrkki remmi, tai mikä tahansa, jonka avulla tuo toiminta toteutetaan. Sairasta.
Mikä oikeuttaa lyömään lasta? Mutta jos tätä lyöjää sitten joku vähän taputtaa nyrkillä pari kertaa naamaan, niin jo ollaan itkemässä sitä, miten saatiin turpaan...se ei ole ok, mutta lapsen piiskaaminen on? En ymmärrä moista logiikkaa. Enkä koskaan tule ymmärtämään.