Miksi toisia kiusaa se että MINÄ en juo(paljoa) enkä käy baarissa!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää ainainen ihmettely
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää ainainen ihmettely

Vieras
Aina illanistujaisissa ystävilläni ja jopa omalla miehelläni, on tapana jossain vaiheessa iltaa,rueta tivaamaan ja ihmettelemään minun suhdetta alkoholiin ja baarissa kulkemiseen.
Juon harvoin ja silloinkin vain pari lonkeroa.Joskus saatan avata lonkku tölkin kun kovasti janottaa,ottaa pari pitkää hörppyä ja unohtaa tölkin sinne jääkaappiin ja ehkä huomenna juoda se loppuun.
Baariiin ei ole tehnyt mieli ja sekin on NIIN ihmeellistä että.

Omasta mielestäni olen onnellinen ja tasapainoinen ihminen ilman noita asioita ja minua se ei häiritse,mutta kavereita kyllä.Minulle nyt on sama vaikka kaverit ottaakin ja käy kapakassa.
Mikä oikeus ihmisillä on arvostella minun elämän tapaani?Vai onko tää minun käyttäytyminen nyt niin poikkeavaa.En siis ole absolutisti...

En juo paljoa ja jos juon ni ehkä kunnolla känniin 1-2 kertaa vuodessa :whistle: Enkä edes halua enempää, eikä tee mieli alkoholia.
Eli ymmärrän sua oikein hyvin AP, pidä vaan kiinni omista jutuista mitkä tuntuu sinusta oikealta.

Näin oon ajatellu,mutta nyt tuntuu että ei jaksa tuollaista vatvomista*huoh*
Taidan olla ainut todella kohtuu käyttäjä näillä leveyksillä ja siksi niin ihmeellinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja väsyttää ainainen ihmettely:
Aina illanistujaisissa ystävilläni ja jopa omalla miehelläni, on tapana jossain vaiheessa iltaa,rueta tivaamaan ja ihmettelemään minun suhdetta alkoholiin ja baarissa kulkemiseen.
Juon harvoin ja silloinkin vain pari lonkeroa.Joskus saatan avata lonkku tölkin kun kovasti janottaa,ottaa pari pitkää hörppyä ja unohtaa tölkin sinne jääkaappiin ja ehkä huomenna juoda se loppuun.
Baariiin ei ole tehnyt mieli ja sekin on NIIN ihmeellistä että.

Omasta mielestäni olen onnellinen ja tasapainoinen ihminen ilman noita asioita ja minua se ei häiritse,mutta kavereita kyllä.Minulle nyt on sama vaikka kaverit ottaakin ja käy kapakassa.
Mikä oikeus ihmisillä on arvostella minun elämän tapaani?Vai onko tää minun käyttäytyminen nyt niin poikkeavaa.En siis ole absolutisti...

Mulla vähän sama homma, sitten ihmetellään että miksi et juo ym

Mä en oo ollu kunnol kännis ikinä ja juonkin varmaan 4kertaa vuodes alkoholia.
Jopa hyvät ystävät yrittävät välillä viinaa tyrkyttää ja patistavat juomaan,joka ärsyttää mua suunnattomasti.
Yleensä jos baariin meen,ni juon kahvia.En niin kauheasti alkoholin mausta tykkää...

SE on muuten kumma juttu! Jos ei juo, niin siitä kyllä jaksetaan vaahdota ja joka kerta vaikka tutut hyvinkin tietää etten juo. Ärsyttävää se on. Siskoni kanssa kumpikaan meistä ei juo, ja tähän samaan ollaan törmätty tosiaan aina kun jossain ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Mä en oo ollu kunnol kännis ikinä ja juonkin varmaan 4kertaa vuodes alkoholia.
Jopa hyvät ystävät yrittävät välillä viinaa tyrkyttää ja patistavat juomaan,joka ärsyttää mua suunnattomasti.
Yleensä jos baariin meen,ni juon kahvia.En niin kauheasti alkoholin mausta tykkää...

:) Ihanaa kun on muitakin saman tyylin omaavia! Jes,hyvä tietää etten ole ainut.Siis toki tiedän etten ole,mutta väliin tuntuu siltä :/

No, mä en juo ollenkaan :) Miksi terveellisiä elämäntapoja pitää perustella??? On se kumma juttu. Ei suomalaisten todellakaan pidä olla ylpeitä juomisestaan. Minusta sitä sietäis hävetä.. Ole/olkaa rohkeasti vain sitä mitä olette :)

Me ollaan mieheni kanssa molemmat melkein täysraittiita, emme tupakoi,urheilemme paljon, syömme terveellisesti, viihdymme kotona perheen parissa jne. Baareissa olen joskus aikoinaan käynyt harvakseltaan kavereiden "perässäraahaamana", eli en ole koskaan niissä oikein viihtynyt. Mieheni ei ole senkään vertaa ravinteleissa notkunut. Silti eräskin ystävä jaksaa aina suureen ääneen ihmetellä, kuinka emme käy mieheni kanssa koskaan kahdestaan baareissa, miksi ihmeessä emme halua lähteä sinne istumaan iltaa. Sinkkuihminen kyseessä, joten ajatusmaailma hänellä ehkä hieman erilainen... Ärsyttävää joka tapauksessa. Ja se myös, että juomattomuuden syyksi luullaan aina todella traagista lapsuutta, vanhempien alkoholiongelmaa tms. erityistä syytä. Mielestäni olis asiallisempaa ja terveempää ääneen ihmetellä, miksi joillekin se alkoholi on niin kovin tärkeää!

Ois mielenkiintoista kuulla selityksiä niiltä, jotka ihmettelee toisten juomattomuutta,että mikä siinä oikein ärsyttää?!

Meidän pitäis joku ilta kokoontua jonnekin baariin ja sitten pitää hauskaa vedellä/mehulla/kahvilla ja katsoa kuinka ihmiset siihen suhtautuis.Ajaisko portsari ulos? ;)
Sillä ilman alkoholiakin voi pitää todella hauskaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ois mielenkiintoista kuulla selityksiä niiltä, jotka ihmettelee toisten juomattomuutta,että mikä siinä oikein ärsyttää?!

Meidän pitäis joku ilta kokoontua jonnekin baariin ja sitten pitää hauskaa vedellä/mehulla/kahvilla ja katsoa kuinka ihmiset siihen suhtautuis.Ajaisko portsari ulos? ;)
Sillä ilman alkoholiakin voi pitää todella hauskaa!

Luulen, että se ainakin rassaa joitain, että jos porukasta on yksi selvin päin, hänhän ei ole samanlaisessa "syyntakeettomuuden" tilassa kuin muut, eli hän saattaa siinä vieressä naureskella partaansa muiden toilailuja ja mikä pahinta, hän muistaa kaiken kirkkaasti vielä seuraavana päivänä!

no minä olen entinen bilehiiri ja lopetin kokonaan alkoholin käytön muutamia vuosia sitten. Eipä kukaan ole kyllä ihmetellyt ja muutenkin eihän siinä ole mitään ihmettelemistä..Joku juo..toinen ei..

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
En juo paljoa ja jos juon ni ehkä kunnolla känniin 1-2 kertaa vuodessa :whistle: Enkä edes halua enempää, eikä tee mieli alkoholia.
Eli ymmärrän sua oikein hyvin AP, pidä vaan kiinni omista jutuista mitkä tuntuu sinusta oikealta.

Ihan kun olisin ton ite kirjottanut =) Mua jopa on haukuttu marttyyriksi sen takia kun olen "liian paljon"? lasten kanssa... :o Niinkun ihminen ei vois olla lastensa kanssa siksi että nauttii siitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mua ihmetyttää kuinka joku ottaa pari hörppyä lonkerosta ja laittaa sen takaisin jääkaappiin? :o Jos oikeesti janottaa niin juo vettä.

=D Niinpä mä yleensä teenkin!Mutta joskus noin...Vesi on paras janojuoma!:)

mulla sama juttu, joskus vaan ei huvita ottaa mitään. mies katsoi kieroon kun otin kaksi trippimehua mukaan mökille ja kaksi siideriä. olen käyny tasan kahdesti baarissa, eikä ole kaipuuta sinne, ne on vaan täynnä epämiellyttäviä juoppoja jotka tuppaantuu liian lähelle "isku" tarkoituksessa, vaikka olenkin mieheni seurassa, toiset sitten tulevat urputtamaan omasta elämästään...ei kiinnosta HEI! mutta onhan siellä ihan mukaviakin tyyppejä ,niiden takia en täysin tuomitse baareja. :)

sit myös se että kaikissa juomissa, light'teissakin on niitä kaloreita, eikä huvittaisi lihoa...varsinkin jos on syönyt herkkuja ja tietää ettei nyt kannattaisi hankkia turhia kaloreita, niin silloin ärsyttää kun toinen suorastaan vaatii ottamaan edes jotain alkoholipitoista että tulisi tunnelmaa.

joskus kun miehelläni menee överiksi niin silloin on hyvä olla itse selvänä, saattaa keretä estämään onnettomuudet. kerrankin hän syöksyi betoniportaat alas koska halusi oksentaa...tyhmää juomisessa on myös se että joskus lähtee muisti...ei siinä mitään mut hän jatkuvasti kyselee mitä tapahtu...ei jaksa aina selitellä ja vastailla samoihin kysymyksiin :kieh:

nykyään pidän energiajuomista, kivaa kun ei humallu mutta juomisen juttu säilyy. :p

myös se että kaupassa multa kysytään mitä haluan juotavaksi...ja jos en koske niihin niin sitten sanotaan että turhaan ostettiin nuo...yleensä haluan keskittyä pariin siideriini silloin kun haluan jos haluan. en pidä seuraamisesta jota juomiseni aiheuttaa läheisilleni.

mua on myös syytetty liian nopeasti juomisesta. olen sitä mieltä että vatsaanhan se siltikin päätyy ,joi sen minuutissa tai kymmenessä :o

todellakin riippuu siitä mitä juo. kerran join ananassiideriä ja meni siiderien maku viikoiksi. perus valintani on kultalonkku.

en ala marisemaan tai mainitsemaan porukassa "juomatavoistani". hyvässä seurassa on kiva vähän ottaa. =)

jep, en mäkään tajua miksi kaverit painostaa baariin ja juomaan kaljaa! Oonko mä oikeesti niiin paljon kivempi kännissä?! En pystyisi kuitenkaan rentoutumaan, eikä tee vaan mieli yleensä lähteä minnekään, miksi silloin tarttis lähteä? Ehkä olen tylsä, tai sitten vaan elämä muuttui aiemmin kuin muilla, ehkä ymmärrystä löytyy hieman myöhemmin. Hmmm. En tiedä. Tylsä mikä tylsä :D

Täällä myös yksi!

Baareissa, keikoilla, festareilla käyminen on vakioharrastus ja hemmetin hauskaa onkin lähes aina. Pistää suoraan sanoen v*tuttamaan kun joka reissua kohti, eli sen kerran viikossa noin, osuu kohdalle joku jankuttaja joka jatkaa välillä tuntikausia sitä monologiaan. "Siis miten sä noin vähän juot? Miksi sä täällä olet josset juo?" "Sä näytät siltä kuin tykkäisit ottaa kuppia enemmänkin" jne. Tatuoinnit, lävistykset, tietynlainen pukeutumistyyli ja alkottomuus on joillekin selvästi täysin käsittämätön yhtälö. ;)

Kertoa saa vinkkejä, mitä noille kyselijöille sanoa. Yritän aina olla ystävällinen varsinkin tutuille, mutta välillä tekisi mieli sanoa et ollaan nyt vaan ja nautitaan illasta, hyvästä seurasta ym., koska niin mäkin todella teen. Ainoa ero on se että hyvin harvoin ostan juotavaa sitä yhtä näön vuoksi ostettua juomaa enempää per baari.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:

Ihan kun olisin ton ite kirjottanut =) Mua jopa on haukuttu marttyyriksi sen takia kun olen "liian paljon"? lasten kanssa... :o Niinkun ihminen ei vois olla lastensa kanssa siksi että nauttii siitä...

Samiksii! Justiinsa lähipäivinä joku meinasi yhdessä ketjussa oikein alkaa inttämään, että kyllä mun vaan täytyy kaivata sitä "illan istumista" tms. Sitten haukutaan jeesustelijaksi jos ei juo alkoholia! Kumma juttu, mutta kun mua ei vaan huvita.. Ja jos jokus "pääsen eroon" lapsista, niin ei tulis mieleenkään mennä pilaamaan sitä jonnekin baariin, joka on täynnä huonosti käyttäytyviä, humalaisia ihmisiä, tuhlata kaikki rahani viinaan ja sitten vielä voida pahoin koko seuraava päivä. Mitä kivaa siinä on?

Paljon ollaan kaverini kanssa tästä puhuttu, hän on opiskelija ja saa niissä piireissä kuulla tosi paljon siitä jos ei juo. Sama mulla silloin aikanaan kun kävin baareissa tanssimassa, en juomassa. Koko illan joku jaksaa vänkyttää että mun pitää JUODA! Aattelin vaan, että jos mä jollekin juopolle koko illan inttäisin, että miksi ihmeessä se nyt juo, niin eihän sitä kukaan kuuntelis. :D

Minäkään en tykkää juoda tai ravata baareissa. Ei oo kyllä ketään ihmettelemään sitä, sukukin kun on uskovaista porukkaa. Saunasiideriä on nyt juotu monena lauantai-iltana, siideri puoliksi. En kyllä tiedä miks, tuo mies vaan tahtoo jostain syystä (vaikkei oo ennen silleen tahtonu). Mulle siinä puolessa siiderissä on ihan riittävästi, melkeinpä liikaaki. :D Joisin ennemmin vaikka kokista.

Yhteistyössä